Skip to main content

Onze afstandsbediening is kapot gegaan. Als ik KPN daarover wil bereiken, ga ik eerst naar mijnKPN. Die site ligt eruit, dus dan ga ik googlen naar een telefoonnummer. Dat telefoonnummer is geen persoon, maar een computer die mij begeleidt naar een pagina waar ik een nieuwe afstandsbediening kan aanvragen, in theorie. Echter is de site zeer onbehulpzaam. Als je een VIP5202 ontvanger hebt, wordt je teruggeleid naar het telefoonnummer dat je naar deze pagina leidt. Daar heb je dus helemaal niets aan.

In het geval dat niet zo is, heb je pech? Deze “fout” staat er namelijk al een tijdje, op verschillende browsers en apparaten.

Het meest frustrerende eraan is dat je geen persoon aan de lijn krijgt. Ik hoop dat KPN zich daarin wil verbeteren. En ik hoop dat ik een nieuwe afstandsbediening kan aanvragen.

@tbloemen  Als u belt met de klantenservice 0800-0402 kunt u inspreken "ik wil een medewerker spreken", waarna u met een levende ziel kunt praten :wink:


Beste @tbloemen,

Is het inmiddels gelukt om via de klantenservice een nieuwe aan te vragen? Een afstandsbediening aanvragen via de website gaat inderdaad niet, dit is bekend bij de KPN. Hier zijn ze mee bezig om dit op te lossen.


Hoi @tbloemen, welkom op het forum! Het klopt dat je voor een 5202 ontvanger via de klantenservice een nieuwe afstandsbediening moet aanvragen. (en we hadden vanmiddag storing met de MijnKPN) 

Als je de klantenservice belt dan krijg je eerste onze computer aan de lijn. Deze kijkt of hij je kan helpen. Vaak is dat ook zo. Maar, als dat niet zo is, ook geen probleem, blijf aan de lijn! Nadat we je een link of informatie sturen dan is de lijn even stil zodat jij de tijd hebt om die informatie te lezen, maar we hangen niet op! Als je niets hebt aan de informatie, blijf aan de lijn en en dan krijg je vanzelf een medewerker te spreken. 

Is het inmiddels gelukt om een nieuwe afstandsbediening aan te vragen? Zo niet, laat het hier weten en vul je forumprofiel in. Dan zorg ik dat je een nieuwe krijgt. 


Hoi @Erik_ , bedankt voor deze reactie! Dit schetst een beter beeld bij de situatie. Ik heb vandaag niet gebeld, geen tijd voor gehad. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld, zou je ernaar willen kijken? Dat gaat denk ik het snelst t.o.v. morgen bellen.


Nieuwe afstandsbediening is onderweg, @tbloemen! Je hebt hem met een beetje geluk morgen al in de brievenbus :)