Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag zien we op de pagina Opgeslagen dat er nog 85% beschikbaar is. Dat terwijl er maar ongeveer 25 uur aan opnames op staat. Sinds woensdag zijn we gaan bingen 😅 om opnames te kunnen verwijderen, ongeveer 8 uur opnames gezien. Het percentage staat nu op 83%.

Op de Android app op mijn telefoon staan precies dezelfde opnames. 

We hebben er geen kinderslot opzitten dus er is ook niets verborgen of zoiets. 

Herstarten had geen effect.

Op onze andere box is precies hetzelfde issue.

Het zijn allemaal afleveringen van series, dus geen lange films of zoiets.

Wie herkent en heeft hopelijk een oplossing?

Update: 

We hebben nu flink wat gewist en nog 16 afleveringen staan en de gebruikte ruimte staat op 84%.

Schiet maar mij maar lek.

@Maja van KPN 


We hebben nog steeds ongeveer 25 opgenomen afleveringen staan. We kijken en wissen wel afleveringen maar er komt natuurlijk ook weer wat bij. 

Op dit moment hebben 83% gebruikte ruimte staan. Er zit trouwens geen of weinig verschil of ik een 4K of mindere kwaliteit opname wis.

We hebben al langer dan 1 jaar TV+ dus die glasHD opnames zouden allang weg moeten zijn. Die stonden in het begin wel in het overzicht, je kon ze alleen niet gaan kijken. Er staan nu geen glasHD opnames in het overzicht.

OK @RonnieKats 

Dan doe ik een nieuwe poging:

 

 Je hebt 83% verbruikte ruimte, dat is 249 uur.

(Totaal is beschikbaar 300 uur.)   

Je hebt dus nog 51 uur over aan vrije ruimte. 

Je geeft aan dat je 25 opgenomen afleveringen hebt staan, voor het gemak maak ik daar 25 uur van. 

Totaal is dat 76 uur. 

Je mist dus maar liefst 224 uur. 

Duidelijk is dat er iets niet klopt.

 

Stoor je je eraan?

Dan zou ik tijdelijk dat opnemenpakket laten verwijderen. Dat kan bv door één of meer ontvangers even tijdelijk uit jouw abonnement te halen.

Daarna nieuwe ontvangers toevoegen en dan zou je weer met een schone lei beginnen. 

Want alle bestaande opnames zijn dan automatisch verwijderd.  

 

Geeft wel gedoe met terugsturen ontvangers……….  

 

 


Update: 

We hebben nu flink wat gewist en nog 16 afleveringen staan en de gebruikte ruimte staat op 84%.

Schiet maar mij maar lek.

@Maja van KPN

Ik vermoed nog steeds dat die 84% de beschikbare ruimte is.  

(Je wist programma's en het percentage gaat omhoog.)  


Update: 

We hebben nu flink wat gewist en nog 16 afleveringen staan en de gebruikte ruimte staat op 84%.

Schiet maar mij maar lek.

@Maja van KPN

Ik vermoed nog steeds dat die 84% de beschikbare ruimte is.  

(Je wist programma's en het percentage gaat omhoog.)  

Ik deel dit vermoeden, maar zonder een afbeelding blijft dit gissen.


Een beetje kinderachtig eerlijk gezegd.  Het is al twee keer bevestigd dat het om gebruikte ruimte gaat. Maar hier is een foto. 

 


@RonnieKats het komt mogelijk flauw over echter komt dat deels door de titel en het start bericht waar beschikbaar staat.

 

Beschikbaar of verbruikt is een belangrijk verschil in dit geval. De afbeelding is duidelijk hier gaat hoe dan ook iets fout. Wat dan vreemd genoeg klant specifiek is anders had ik veel meer berichten verwacht over dit onderwerp.

 

 


Dan toch in de herhaling, want dit probleem gaat niet vanzelf over:

 

 

Stoor je je eraan?

Dan zou ik tijdelijk dat opnemenpakket laten verwijderen. Dat kan bv door één of meer ontvangers even tijdelijk uit jouw abonnement te halen.

Daarna nieuwe ontvangers toevoegen en dan zou je weer met een schone lei beginnen. 

Want alle bestaande opnames zijn dan automatisch verwijderd.  

 

Geeft wel gedoe met terugsturen ontvangers……….  

 


Opname pakket verwijderen is wel erg drastisch. 

Een moderator zal de klant gegevens doorgeven aan het tv team. Die zien vast wel wat er is. En zullen er vast wat aan kunnen doen. 

Staan je klant gegevens al in je profiel Ronnie?

https://community.kpn.com/settings/profile


Dus een klant moet moeilijk doen vanwege een dergelijk 'probleem' niet echt klantvriendelijk.

 

Het gaat natuurlijk niet om de vraag of de klant zich hieraan stoort, het punt is dat de volle 300 uur waarschijnlijk niet kan worden gebruikt. Zoals PeterG aangeeft moet het TV team dit oplossen.


Hmm, als je nog glas opnames hebt, zouden die in ieder geval via de app/website nog zichtbaar moeten zijn (maar dan niet afspeelbaar). Zie je daar iets staan @RonnieKats of dat ook niet? 

@RonnieKats Heb je al gecontroleerd wat Maja gevraagd heeft? Dus even de opnames controleren op de site: https://tv.kpn.com/opgeslagen


@Maja van KPN op de app staan exact dezelfde.opnames. Kan KPN ergens zien hoeveel er werkelijk gebruikt is? Het aantal uur aan opnames is afgenomen van 25 naar 16 een verschil van ongeveer 7 uur dus de afname van iets meer dan 2% van 300 uur. Dat lijkt dus wel te kloppen, maar andersom klopt er helemaal niets van. Er is nu 16 keer 45 minuten rond de 12 uur opgeslagen.

Wat gebeurd er als we op 100% komen, worden er dan oude opnames gewist of kun je dan geen programma's meer opnemen.


Bij 100 % en dan weer opnemen worden de oudste opnames verwijderd. Opnemen gaat dus wél door.


op de app staan exact dezelfde.opnames.

---

@RonnieKats En wat zie je op: https://tv.kpn.com/opgeslagen? Klik op een pc op de link. 


op de app staan exact dezelfde.opnames.

---

@RonnieKats En wat zie je op: https://tv.kpn.com/opgeslagen? Klik op een pc op de link. 

Had ik ook al gedaan (zie eerdere reactie), maar daar staat het ook verkeerd. Andersom gemeld verwarrend genoeg: 16% beschikbaar. Wat overeenkomstig is met de TV 83%.

KPN al gebeld en die konden niet zien waar dit vandaan komt.  We overwegen sterk om de boel maar op te zeggen...


@RonnieKats Zou je eens willen kijken of het kinderslot aan staat en of er zenders zijn verborgen? 


@RonnieKats Zou je eens willen kijken of het kinderslot aan staat en of er zenders zijn verborgen? 

Ook al gedaan maakt geen verschil


@Maja van KPN op de app staan exact dezelfde.opnames. Kan KPN ergens zien hoeveel er werkelijk gebruikt is? Het aantal uur aan opnames is afgenomen van 25 naar 16 een verschil van ongeveer 7 uur dus de afname van iets meer dan 2% van 300 uur. Dat lijkt dus wel te kloppen, maar andersom klopt er helemaal niets van. Er is nu 16 keer 45 minuten rond de 12 uur opgeslagen.

Wat gebeurd er als we op 100% komen, worden er dan oude opnames gewist of kun je dan geen programma's meer opnemen.

Ik heb hier zelf geen verdere verklaring voor 🤔 Daarom zet ik jouw situatie nu even door naar de tv-mensen @RonnieKats, zodra ik een reactie van ze ontvang hoor je hier weer van mij!


Goedenavond,

bij ons is het precies hetzelfde. Ik heb een mail ontvangen dat de opslagruimte is verhoogd van 200 naar 300 uur. Mijn vrouw regelt de opnames. Het restant was voor haar vakantie precies hetzelfde percentage als erna (02-08). er was nog 28% van 200 uur over = 56 uur.

als het verhoogd is naar 300 uur  zou ik verwachten dat 144 uur nog steeds gebruikt is. Resteert dan 156 uur. Dat is 52%. Maar dat staat er niet. Is nog steeds 30%.

hoe kan dit?


Het is begin juni al naar 300 uur gegaan. Er is even afgewacht of er impact zou zijn. En nu is het dus bekend gemaakt. Daardoor verandert nu het percentage niet @Spinet .

Bij de 'eigenaar' van dit topic is wat anders aan de hand. Daar blijft het percentage staan ook al wist ie een heleboel.

Anders alsjeblieft even eigen vraag maken. Dat is makkelijker dan 2 dingen in 1 topic. Ook voor de originele vraagsteller. 


@RonnieKats heb je voor mij een actuele screenshot van de beschikbaarheidsbalk en het overzicht van je opnames? Dan kunnen we die even meenemen in het onderzoek!


@Maja van KPN Ja hoor geen probleem 

Dit is de huidige stand 

- 86% gebruikt

- 10 opnames

Op de telefoon via de app en op de laptop via de website is het resultaat gelijk.


Bedankt @RonnieKats, hiermee is het zo klaar als een klontje dat er iets niet klopt!


Kan dit iets met verbergen van niet-favoriete zenders te maken hebben?

@RonnieKats, gebruik je favoriete zenders, en zo ja: zie je meer opnames als je kiest voor het weergeven van alle zenders? (De blauwe knop tijdens live kijken.)

Oh nee, ik zie in je foto niet het malle groene icoontje op het tandwiel. Dus geen favorieten actief. (Blijkt dat zowaar een keer handig, dat icoontje!)


Op dit moment is de score:

9 opnames en 90% ruimte in gebruik.

 

@Maja van KPN het lijkt er op dat niet alles gewist wordt of blijft staan. Hoe meer we wissen hoe hoger de ruimte die in gebruik is.


Hoe staat het er nu voor @RonnieKats?

Waarschijnlijk is het euvel gevonden (toch nog wel erg veel glas opnames) en zou het nu weer moeten kloppen qua percentage. Zou je eens kunnen controleren of dat ook echt het geval is?


Reageer