Skip to main content

“er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. als het probleem zich blijft voordoen, strat dan de KPNTV+ box opnieuw op”

 

vanaf dag 1 deze melding bij het bestellen of streamen van KPN films. Op 4 boxen.

goed aangesloten. Nieuwste firmware en app update. Ook rechtstreeks op modem aangesloten. Geen effect. 


KPN al 4 keer gebeld. Ze weten niet echt wat ze er mee aan moeten. Laatste keer is er verteld dat ze de melding kennen en dat ik maar volgende week moet kijken of hij er dan nog is. 😳

...regelmatig onderaan een rode regel met foutmelding. Of het duurt heel lang voordat de tv start. Ook enkele keren een Android melding dat het systeem niet kan starten. 

Elke keer is het probleem opgelost als ik de diw7027 uit en weer aan zet. Maar dat moet toch geen dagelijkse gang van zaken worden. 

 

Ik hebben probleem ook. Op 4 boxen

 

Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt


Maar het is me nu nog niet duidelijk hoe je het hebt aangesloten. Je hebt één kabel van de TV+ box rechtstreeks naar het modem? En welk modem gaat het om? En welke firmware draait er op de TV+ box? Waar je dit kunt zien en of je de laatste update hebt, lees je in dit topic: 

 

Ik heb KPN al 4 keer gebeld over deze rode melding. Ik kan geen films bestellen bij KPN. Altijd gelijk deze melding. Laatste is dat ze zeggen de melding te kennen en dat ik volgende week maar moet terugbellen 😳


Beste @ThijsBertels, wat rot.. We herkennen dit niet als algemeen issue. Het gaat zowel om streamen als bestellen van een film? En is het dan bij elke film of bij bepaalde? Kan je eens een voorbeeld geven van bij welke film(s) zich dit voordoet? En bij welke stap van het bestellen krijg je die melding dan? Heb je de TV+ Box al eens gereset?


Bestellen van elke film. Box, modem uiteraard meerdere malen al gereset. Melding komt bij starten van de film.


Rechtstreeks op modem aangesloten. Zelfde probleem. Laatste firmware en software. 27 feb update.  Ik heb nog geen enkele film kunnen huren/kijken 


Graag hoor ik wat te doen. Ik heb ook mijn profiel updated voor meer info. Ik dien de boxen ook al om te ruilen voor het Netflix probleem. Ik wil daar eigenlijk even mee wachten aangezien ik dan weer 4 boxen opnieuw moet instellen. 


Ik zie niet meteen iets geks in je abonnement. Wel nog een paar vragen. Je geeft aan dat het zich voor doet bij het bestellen van elke film. Maar ook dat de melding komt bij het starten van de film. Heb je dan al betaald? Of gebeurt het na de betaling. Kan je me eens stapsgewijs meenemen in de stappen die je doorloopt en waar het dan precies misgaat?


Gratis films. Betalen heb ik nog niet gedaan. 
het gaat gewoon mis bij het starten van de film als hij wil gaan streamen. Kan het niet duidelijker maken. 
 

wat is gek dan? 


 

 


Ik zie niet meteen iets geks in je abonnement. Wel nog een paar vragen. Je geeft aan dat het zich voor doet bij het bestellen van elke film. Maar ook dat de melding komt bij het starten van de film. Heb je dan al betaald? Of gebeurt het na de betaling. Kan je me eens stapsgewijs meenemen in de stappen die je doorloopt en waar het dan precies misgaat?

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb al 4 keer gebeld met jullie over dit probleem. Ik moest deze week maar terugbellen als het niet opgelost was. Ook Netflix werkt nog niet. De boxen worden daarom omgeruild. Maar dit probleem staat op zichzelf. Er is nog steeds niet goed contact geweest met mij over dit probleem. Wat kunnen we doen? Hoe gaan we mijn probleem aanpakken?


Hallo @ThijsBertels 

Ik heb met moderator @Alex_P gesproken over jouw probleem, en ik ga met ons team even kijken of wij op de achterkant iets fout zien gaan. Dit gaat waarschijnlijk jouw probleem niet direct oplossen, maar als we iets zien wat niet klopt kunnen we wel met het set top box team schakelen om aan een oplossing te werken. En misschien staat er domweg iets niet goed in de instellingen van jouw account, dan kunnen we dit hopelijk wel meteen voor je oplossen.

Zodra ik wat weet laat ik het hier weten.


Goedemorgen @ThijsBertels,

Om dan ook mijn duit in het zakje te doen… Iets wat ik nog niet voorbij heb zien komen in het topic. Hoe is de boel aangesloten? (kabels, wifi, switches, enz)

Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd wanneer we een kale opstelling testen. Dus alles loshalen van de experiabox en de wifi uit. 1 ontvanger met de kabel direct op de experiabox aansluiten en dan nog eens testen (of het item dan afspeelt).


Goed dat je dit vraagt. Echter heb ik dit al geprobeerd. Zojuist weer. Alles uit de modem en aleen 1 box rechtstreeks erop. Zelfde probleem. Ik wil er nog even op wijzen dat alles verder wel werkt he. Dus Tv, terugkijken en streaming diensten ed werken allemaal wel (behalve netflix probleem dan)


Dank voor het snelle testen/reageren. Even uit nieuwsgierigheid, wat is het netflix probleem als ik vragen mag?


Jullie Netflix probleem wat al weken speelt bij de diw7022 boxen met een bepaald serienummer waardoor ik er 4 moet omruilen!

 

Zie toppics: Netflix werkt niet via TV+, geeft foutcode UI-800-3'. 
 


Hallo @ThijsBertels 

We hebben net met een groep mensen gekeken naar jouw probleem. En het lijkt er heel erg sterk op dat het niet kunnen afspelen van Video-On-Demand video’s, en het niet werken van Netflix gerelateerd zijn. En dat is mooi, want aan het Netflix probleem wordt al met de hoogste prioriteit gewerkt.

Dit betekend dat die nieuwe ontvangers die jij toegstuurd krijgt jouw probleem zouden moeten oplossen.
En voor de moderators: Dat zou ook betekenen dat als het Netflix probleem is opgelost, dit VOD probleem ook opgelost moet zijn. Het STB team heeft ook het testen van VODs meegenomen in hun test plan voor de Netflix fix.


Oke. Ik wacht op mijn vervangende boxen. 
zodra ik deze binnen heb dan laat ik het resultaat spoedig weten. 
 

 


Heren dames. Het klopt! Ik heb zojuist de eerst box vervangen ik moet de rest nog doen maar…..Zowel Video-On-Demand als Netflix werkt! Geef het door zeg het voort!!. Ook aan de collega’s aan de telefoon.  Zodat mensen die bellen hier ook mee geholpen zijn.  Het heeft mij veel tijd gekost met telefoontjes en gesprekken op dit form. Maar we zijn er nu uit! Yes!

 

tenslotte heb ik nog 1 vraag aangezien hier nu KPN collega’s zitten die verstand van zaken hebben.:

 

hoe komt het dat een streamingdienst zoals een HBO en Disney die je via de DIW7022 start een lagere beeldkwaliteit heeft dan dat deze direct op de TV gestart worden. Het verschil is echt goed zichtbaar.  Je zou verwachten dat je apps die je op Android software start gewoon dezelfde beeldkwaliteit moet leveren. Dit is niet zo. Zonde omdat ik dan nog steeds de afstandsbediening van mijn Samsung moet gebruiken voor het starten van een streamingdienst rechtstreeks op mijn tv.  Dit is echt alleen goed zichtbaar bij een nieuwe TV met hoge beeldkwaliteit maar je kan er niet omheen dat dit erg veel scheelt. En dat is echt zonde. 
 

Alvast dank voor de reactie 

 

Thijs B


Ik heb echter nog wel een probleem!

ik heb net 4 boxen retour gestuurd met de serienummers in mijn profiel en ik pak er net meer 3 uit! Ofwel ik heb 1 box tekort. Kunnen jullie dit oplossen? Let op! Ik kan dus geen box meer omruilen bij ophalen straks omdat ik er net 4 heb ingeleverd bij PostNL


Beeldkwaliteit is ook aangepast met de nieuwe box of de software-update! Top!


Top! Ik heb een verzoek ingediend om je nog een 4e ontvanger te sturen. Er lijken gewoon twee keer twee ontvangers verstuurd te zijn, maar blijkbaar is dit toch niet goed gegaan! Wordt vervolgd.


Top.
 

Ja er lag alleen een 1x 1 en een pakketje 1x2 bij post NL


Ik heb nog geen order of verzendbevestiging ontvangen. Normaal gaat dit heel snel. Kindje alsjeblieft kijken of dit proces wel gestart is? 
 

dankjewel


Ik zie een melding van de 14e dat er een pakket verstuurd is, heb je deze inmiddels binnen?


Yes! gisteren