Skip to main content

Weet iemand misschien hoe  je met iDeal moet betalen voor Prime Video?

Ik krijg, op de website van Amazon, steeds de vermelding dat ik mijn creditcard gegevens moet invullen.

Omdat ik geen creditcard heb probeer ik het met iDeal.

Helaas kan ik deze optie nergens vinden op de website van Amazon.

Graag uw reactie a.u.b.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

Amazon NL werkt nu alleen nog maar met Creditcard,… Er is nog geen Ideal functie op aanwezig, komt omdat het een Amerikaans bedrijf is, en in Amerika alles met creditcard wordt betaald.

Tip, mocht je geen creditcard hebben. Neem een gratis betaalrekening bij N26 Bank Hier krijg je dan een gratis Mastercard bij. Zet er vanuit je eigen bank bv €50,- op. En laat dat lekker een jaar staan. Kunnen ze prima iedere maand €2,99 incasseren.

Zou je er €100,- op storten, dan kun je zelfs nog een gratis extra Maestro betaalpas aanvragen, kun je gewoon in NL,BE,DE e.d. je boodschappen betalen (indien je er wel zelf je geld op zet natuurlijk) Je krijgt gewoon een Duitse IBAN. Is alleen een Digitale bank, werken met een App en online via internet.

Werkt prima :sweat_smile:

 


Via de nieuwe Nederlandse site kan dat (nog) niet. Alleen via creditcards.
Via de Duitse site zou dat wel kunnen via iDeal. Maar dan betaal je €5,49 volgens mij. 
Ik laat via iTunes afboeken. Maar ik heb dit abonnement zelf voorlopig stopgezet, aangezien met creditcard de prijs €2,99 is en dan niet eerlijk is tov van €5,49. 
Ik heb Amazon via de klantenservice gemaild wanneer iDeal hier beschikbaar is. Dit is momenteel niet beschikbaar. 

 

Als ‘iedereen’ een mail stuurt, zetten ze er wellicht vaart achter.   


Hoi Jos, begrijpelijk dat je dan met iDeal wilt betalen! Ik zie dat je al een paar goede tips hebt gehad. 

Amazon NL werkt nu alleen nog maar met Creditcard,… Er is nog geen Ideal functie op aanwezig, komt omdat het een Amerikaans bedrijf is, en in Amerika alles met creditcard wordt betaald.

Tip, mocht je geen creditcard hebben. Neem een gratis betaalrekening bij N26 Bank Hier krijg je dan een gratis Mastercard bij. Zet er vanuit je eigen bank bv €50,- op. En laat dat lekker een jaar staan. Kunnen ze prima iedere maand €2,99 incasseren.

Dit is een hele handige als je toch een creditcard wilt

Via de nieuwe Nederlandse site kan dat (nog) niet. Alleen via creditcards.
Via de Duitse site zou dat wel kunnen via iDeal. Maar dan betaal je €5,49 volgens mij. 

Deze als je hem toch liever via iDeal betaalt, echter ben je dan dus duurder uit. Voor de handigheid hier de volledige stappen van Amazon via de Duitse site, gevonden op deze pagina.

  1. Bezoek de Duitse website van Amazon.
  2. Selecteer rechts bovenin de Nederlandse vertaling van de website door op de vlag te drukken.
  3. Maak een account bij Amazon aan en verifieer dit account.
  4. Log in bij je account, wederom via de Duitse website van Amazon.
  5. Klik rechts bovenin op Accounts en lijsten.
  6. Klik onder ‘Accounts’ op de knop Betaalmethoden.
  7. Vul je iDeal gegevens in en verifieer je bankrekening.
  8. Klik rechts bovenin onder het kopje op ‘Ontdek Prime’ op Prime Video voor Nederland.
  9. Sluit een (gratis proef)abonnement op Amazon Prime Video af en selecteer je iDeal bankrekening als betaalmethode.

 


Dit is niet waar ik blijf dat krijgen over die fucking creditcard grrrr ik wil gewoon met ideal betalen want wil films zien die Netflix nie eens heeft dus graag bijwerken zodat wij mensen gewoon kunnen kijken 

Gr miran84


@Miran84

Volgens de info onderaan op amazon.nl is iDeal (met automatische afschrijving) nu mogelijk! Dus amazon.nl/prime met iDeal nu.

Zie: https://www.amazon.nl/b?ie=UTF8&node=21258616031&ref_=footer_ideal


Oke wel flauw want ze geven je reclame zelfs op tv en make je lekker en dan hoo maar want moet perse met creditcard 


@PeterG Nee, het is nog alleen via Creditcard (net even gecheckt). Ik weet al dat de duitse site een SEPA incasso ondersteund. Alleen weet ik niet in hoeverre dit voor Nederlandse burgers werkt. 


@ChrisWissinkschrijft: Nee, het is nog alleen via Creditcard (net even gecheckt)

Jeetje. Dan klopt die complete info over iDeal op de Nederlandse (!) site dus niet! Tenzij dat alleen op de shop van toepassing is en niet op Prime dus.

@Miran84 . Dat wordt dan dus een prepaid creditcard aanschaffen om je Prime abonnement mee te voldoen. Via Paysafe kan dat al v.a. € 25. Paysafe kun je opladen via … iDeal! :wink:


Als je het via die Duitse website amazon.de doet krijg je alle films en series in het Duits is mijn ervaring zonder NL ondertiteling


Als je het via die Duitse website amazon.de doet krijg je alle films en series in het Duits is mijn ervaring zonder NL ondertiteling

Thanks voor de aanvulling @Beijtje 84, ze maken het bij Amazon bar lastig om Prime voor iedereen beschikbaar te maken. Een creditcard heeft slechts een klein deel van mensen en zelfs dat deel wil hun creditcard helemaal niet gebruiken voor deze doeleinden. Best jammer dat zn grote reus geen iDEAL ondersteund. 


Er zijn tientallen Prepaid Creditcards mogelijk. Veel kun je opwaarderen met iDeal. (en dus met omweg toch iDeal voor Nederlandse Prime).

Met een Prepaid creditcard loop je geen risico. Het is in feite geen krediet.


Er zijn tientallen Prepaid Creditcards mogelijk. Veel kun je opwaarderen met iDeal. (en dus met omweg toch iDeal voor Nederlandse Prime).

Met een Prepaid creditcard loop je geen risico. Het is in feite geen krediet.

Naja ik zit toch een beetje met het feit dat er teveel persoonlijke gegevens opgegeven moeten worden om zn prepaid cctje te krijgen en het de meeste mensen teveel moeite kost en denken laat maar. Zo heel spannend is Prime ook eigenlijk niet als je kijkt naar Netflix bijvoorbeeld. 


Nou, ik zie het probleem ook niet, al jaren een Debit Mastercard bij N26. Er gaat maandelijks een vast bedrag naar toe voor alleen de leuke dingen, en dus ook de AI van Prime zit hierbij. Werkt als een tierelier. En het is gewoon een echte bank. Alleen zonder kantoren maar enkel een App en een online omgeving. Zou een vervanging voor mijn ING kunnen zijn, echter heb ik één instantie die alleen van een NL iban wil incasseren :rage:  Dus voor de rest, Dikke prima :thumbsup_tone2:

Ook op Amazon.nl (tevens gratis verzending via prime) of Aliexpress is een Debit Creditcard handig. Geen ideal met extra inlog gedoe en weet ik veel wat nog meer,… Ik vind dat allemaal helemaal niks, zo jammer dat de winkeliers in NL geen Mastercard willen ondersteunen, en dat alles via Maestro moet gaan…. (centenkwestie natuurlijk)

Gebruik de pas naast de ING, heb hier het oranjepakket met korting (dus contant geld pinnen kost dan geld) Alleen pin ik dit nu van mijn ook in bezit zijnde N26 Maestro pas Of natuurlijk de Mastercard. Is maar net welke er in de beurs zit, dan kost het me niks :joy: NLer of niet, ik hou van goedkope oplossingen en eenvoudige diensten! 


Nou, ik zie het probleem ook niet, al jaren een Debit Mastercard bij N26. Er gaat maandelijks een vast bedrag naar toe voor alleen de leuke dingen, en dus ook de AI van Prime zit hierbij. Werkt als een tierelier. En het is gewoon een echte bank. Alleen zonder kantoren maar enkel een App en een online omgeving. Zou een vervanging voor mijn ING kunnen zijn, echter heb ik één instantie die alleen van een NL iban wil incasseren :rage:  Dus voor de rest, Dikke prima :thumbsup_tone2:

Ook op Amazon.nl (tevens gratis verzending via prime) of Aliexpress is een Debit Creditcard handig. Geen ideal met extra inlog gedoe en weet ik veel wat nog meer,… Ik vind dat allemaal helemaal niks, zo jammer dat de winkeliers in NL geen Mastercard willen ondersteunen, en dat alles via Maestro moet gaan…. (centenkwestie natuurlijk)

Gebruik de pas naast de ING, heb hier het oranjepakket met korting (dus contant geld pinnen kost dan geld) Alleen pin ik dit nu van mijn ook in bezit zijnde N26 Maestro pas Of natuurlijk de Mastercard. Is maar net welke er in de beurs zit, dan kost het me niks :joy: NLer of niet, ik hou van goedkope oplossingen en eenvoudige diensten! 

Beste Jeroen, heb zelf ook een N26 account aangemaakt... Maar moet nu blijkbaar max 14 dagen wachten op de creditcardgegevens. Dus dat is nog wel een dingetje. Ook was ik benieuwd naar automatisch het saldo van je N26 account aanvullen. Dit doet u dus automatisch? Eventueel is dit dan een veiligere manier om doorgaans betalingen mee te doen lijkt me... Prime moet nog even wachten op de creditcard dus... 😂 


@LeroyBrown84 Je kunt in de app gewoon je Duitse Iban vinden hoor,... Digitaal zonder pas kun je gewoon nu al geld overboeken na activatie. De creditcard wordt naar je thuisadres verzonden. Dat kan indd even duren vanuit het buitenland, zeker vandaag de dag,… kun je daarna gelijk los, omdat je er dan alvast geld op hebt. Tip doe 100 euro, kun je evt ook een gratis maestro pas aanvragen in de app als je dat wilt. Het is gewoon een bank, als de rabo, ING, abn enz. Echter zonder dat verschrikkelijke Ideal. 

Ik ga N26 vrijwel steeds meer gebruiken, inmiddels wordt mijn salaris er ook al op gestort,.. Alle AI's die ik heb kunnen met een Duitse Iban overweg. Energie nog niet, gevalletje Iban discriminatie, druk mee doende. Anders overstappen en vervolgens is het ook doei ING :joy:

 


Reageer