Skip to main content

Zojuist heb ik mijn kpn abonnement gewijzigd, aangezien ik er zojuist achter kom dat ik al een jaar betaal voor een extra tv ontvanger. Het punt is dat ik wel meerdere tv's heb, maar nooit een 2de ontvanger heb aangesloten, aangezien ik deze nooit gehad heb. Is dat een vaker voorkomend probleem en hoe kan ik hier het beste mee omgaan? 

Vul even u gegevens aan in het profiel en KPN medewerkers kunnen meekijken hoeveel tv kastjes er officieel op u naam staan. Het is lastig inschatten of het en foutje is geweest en de andere ontvanger niet verstuurd is of dat u een abbonement heeft waarbij u recht heeft op twee kastjes maar er bij de start één gebruikt en een 2e nooit hebt aangevraagd.


Profiel ingevuld. Maar als ik betaal voor een 2de, dan moeten er toch gewoon 2 opgestuurd worden. Dat hoef ik er toch niet om te vragen.


Dat ligt aan het abbonement. Bij oude abbonementen had je recht op twee kastjes maar hadden veel mensen maar 1 kastje. Moet KPN dan iedereen standaard twee kastjes sturen. In mijn ogen niet.

 

Vroeger betaalde je pas bij het 3e kastje. Nu betaal je voor de 2e maar is daarbij het opnemenpakket gratis. Dus in principe ook twee kastjes gratis als je opnemenpakket afneemt.

 


Als u betaald voor 2 dan hoort u er ook 2 te krijgen. Waarschijnlijk is er toen in de logistiek iets fout gegaan. Een medewerker reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk. 


Ik ben wel benieuwd over welk abbonement we spraken voor de aanpassing vanuit de topicstarter.


Ik gok op alles in 1 standaard :wink: anders is het wel heel oud.


Maar ik ben het dan niet eens dat je betaald voor iets waar je recht op hebt. In dat abbonement zat volgens mij twee ontvangers. Als je bij de start van dat abbonement jaren terug maar 1 tv gebruikte, kreeg je 1 kastje. De abbonementskosten waren daardoor niet lager. Daarom is ook van belang of er specifiek voor een 2e kastje is betaald.


Ik heb al heel lang kpn, met 1 kastje. Maar op een bepaald moment ben ik overgestapt naar 4k. Achteraf bleek dat totale oplichterij, mijn mening, aangezien er praktisch geen 4k kanalen kwamen... Dus dat abonnement overgezet naar de gewone kpn hussel HD glasvezel variant. Maar blijkbaar is dat nu een keer aangepast en betaal ik al x maanden voor een 2de kasje wat ik niet heb.

Doorgaans erg tevreden met kpn, maar ik kwam dit tegen toen ik Spotify wilde opzeggen en was nogal verbaast. 


Dan kan een medewerker vast zien hoeveel kastjes er zijn geregistreerd en een 2e kastje leveren of een restitutie mogelijk doen. Dat laatste kan ik helaas niet bevestigen omdat ik zelf geen bevoegdheid heb als klant om dat te bepalen. Je profiel is ingevuld en nu nog even geduld hebben.


Zie nu in mijn abbo, dat ik al vanaf het begin voor 2 kastjes betaal. Ik had misschien zelf ook eerder aan de bel moeten trekken. Maar wie weet kunnen ze iets voor me betekenen als ze zien dat ik maar 1 kastje heb en er nooit een andere aangesloten is geweest. We'll see.

 

Thanks voor alle reactie zo ver


Wil je een 2e kastje of is 1 voldoende, kan de medewerker hier vast rekening mee houden.


Dat ligt aan het abbonement. Bij oude abbonementen had je recht op twee kastjes maar hadden veel mensen maar 1 kastje.

Inderdaad. Veel mensen hoefde dat 2de kastje niet, want ze hadden toch maar 1 tv. Ze kozen echter wel voor dat abonnement vanwege de internetsnelheid. En omdat er "gratis" Spotify bij zat.

Vroeger betaalde je pas bij het 3e kastje.

Dat is niet helemaal waar, er was ook een Instap abonnement met 1 kastje. (en lagere internetsnelheid en geen "gratis" Spotify) Als je daar toch een 2de bij wilde, dan moest je 5 euro betalen.


Je hebt gelijk. Ik ging uit vanuit mijn eigen abbonement die ik later nog verhoogde.


Ze hoeven dat 2de kastje nu niet meer op te sturen, heb dat voor de volgende maanden uitgezet


Staat de 2de ontvanger echt op de faktuur met een bedrag er achter?


Ja, op de factuur


Of het qua prijs uitmaakt is nog de vraag. Nu heb je neem ik aan het opnemen pakket waar je niet voor betaald. Bij 1 ontvanger betaal je apart  € 5,00 voor het opnemen pakket.


Uiteraard maakt het wel uit qua prijs, zoals te zien in het overzicht hierboven. Ik heb het nu opgezegd en ga die 5 euro per maand vanaf komende maand niet meer betalen. Ik ben benieuwd of ze vragen of ik het kastje wilt terug sturen :) 


Uiteraard maakt het wel uit qua prijs, zoals te zien in het overzicht hierboven. Ik heb het nu opgezegd en ga die 5 euro per maand vanaf komende maand niet meer betalen. Ik ben benieuwd of ze vragen of ik het kastje wilt terug sturen :) 

Maar je hebt nu geen opnemen meer. Zoals @Joep1965 je probeert duidelijk te maken. Dat is niet erg?


Opnemen gebruik ik niet. Je kan alles terugzien via de gids, npo, videoland of YouTube.


Hoi @Vinemaster85, 

Welkom op het KPN Forum. Begrijpelijk dat je het zonde vindt om te betalen voor een tv-ontvanger die je niet gebruikt. Goed dat je je gegevens al hebt ingevuld. Ik heb je abonnement opgezocht en dit voor je nagekeken. Op 30 november 2019 heb je je abonnement gewijzigd naar het Hussel Internet 500 Mbit/s abonnement, inclusief 2 tv-ontvangers. In je eerdere reactie, stuur je een screenshot van de bevestiging van die wijziging, waarin ook de extra tv-ontvanger wordt genoemd. Daarvóór had je een Internet en TV 4K, eveneens met 2 tv-ontvangers. Die tv-ontvangers hoorden standaard bij dat abonnement. Doorgaans worden er daarbij dan ook 2 tv-ontvangers geleverd, maar het kan zijn dat er op jouw verzoek toen maar 1 tv-ontvanger is geleverd. Het is te lang geleden om dit nog terug te halen. 

Ik zie dat je intussen je abonnement hebt gewijzigd en één tv-ontvanger hebt beëindigd. Helaas kan ik je niet tegemoetkomen in kosten, die gefactureerd zijn voordat je de wijziging hebt doorgegeven. Met de eerdere wijziging van 30 november 2019 ben je een nieuw contract aangegaan, waarvoor een zichttermijn van 14 dagen geldt (zie de betreffende bevestiging). Gezien het feit dat je nu pas kenbaar maakt van slechts één tv-ontvanger gebruik te maken, moet ik spijtig genoeg concluderen dat je niet alleen deze bevestiging destijds kennelijk niet hebt doorgenomen, maar ook de 9 facturen daarna niet. 

Los daarvan, kan je zoals @Joep1965 opmerkt met 2 tv-ontvangers gebruikmaken van het Opnemenpakket, jij hebt dan ook al die tijd het Opnemenpakket gehad en daar gebruik van kunnen maken. Had je geen tweede tv-ontvanger gehad, dan had je voor het Opnemenpakket € 5 extra betaald, en was je maandbedrag exact gelijk geweest. Ook daardoor is een compensatie niet aan de orde. In hoeverre je daadwerkelijk in de praktijk gebruik maakte van het Opnemenpakket, kan ik niet inzien. Evenals dat ik niet kan inzien hoeveel tv-ontvangers er in het verleden waren aangesloten op jouw adres. 

Omdat je nu de tv-ontvanger uit je abonnement hebt verwijderd, zal je een bericht ontvangen om de tv-ontvanger terug te sturen. Dat bericht kan ik helaas niet tegenhouden. Ik begrijp dat je op dit moment in ieder geval geen extra tv-ontvanger (meer) hebt die je kan terugsturen. Daarom zal ik daar intern een notitie van maken, je hoeft niet bang te zijn dat er nu verdere consequenties worden verbonden aan het niet kunnen terugsturen van de tv-ontvanger. 

Ik hoop je zo wat meer toelichting te hebben gegeven. Als er nog vragen over zijn, stel die gerust. 

@Nick83, @Jeroen Ruiter en @Joep1965 : bedankt voor jullie hulp en toelichting! 


Opnemen gebruik ik niet. Je kan alles terugzien via de gids, npo, kinemaster premium apk video land of YouTube.

Ich kann keinen Führer finden, Sie können mir einen offiziellen Lieferanten mitteilen.