Skip to main content

Op 9 november Netflix opgezegd. Bevestiging ontvangen van beeindiging per 27-11-2020.

 

Op 23-11-2020 nieuwe factuur afgeschreven incl. 7.99 Netflix.  Incasso teruggeboekt en bedrag abonnement overgemaakt (minus 7.99).

 

Nu standaard herinnering ontvangen van 7.99. Wat nu?

 

 

Gewoon betalen!! U krijgt vanzelf de correctie. 


Dat ik daar niet eerder ben opgekomen. Bedankt voor deze diepzinnige oplossing pffff


Doe nou niet zo raar joh. Op 23.11 was je abonnement toch nog niet gestopt.  Jij weet dat het gaat stoppen. De administratie niet. Logisch dat je dan een faktuur krijgt

 


Ik neem aan dat je het abonnement hebt opgezegd bij Netflix zelf , anders gaat het gewoon door. 


Ja abonnement is opgezegd op 9 november. Op dezelfde datum KPN aan de lijn gehad. Dienst verwijderd bij MijnKPN. Redelijkerwijs mag je dan verwachten dat 23 november goed gaat.

vandaar mijn vraag eigenlijk


Heb je dan geen maand opzegtermijn bij netflix??


Geen idee eerlijk gezegd. Zij stuurden mij rond 10 november  een beeindigings bevestiging per 27-11


Oke. Bij kpn loopt het misschien anders met de factuurdatum, maar kpn zal netflix vanaf de 27e uiteindelijk gewoon crediteren. Nu moet je hoogstwaarschijnlijk in de telefoon klimmen om dit recht te zetten. Ik heb zelf ook netflix en kpn , maar ik houd dit liever gescheiden van elkaar. Succes!


Ok. Dankjewel voor je reactie!


Hoi @Maboe, welkom op het forum!

De reacties van @Joep1965 en @kevster kloppen inderdaad wel. Het facturatiesysteem herkent pas dat een dienst is opgezegd zodra het daadwerkelijk opgezegd is, in dit geval dus op 27-11-2020. Toen de factuur van 23-11-2020 werd opgemaakt, wist het facturatiesysteem dus nog nergens van en werd het gehele bedrag in rekening gebracht. Op de eerstvolgende factuur zal je zien dat dit gecorrigeerd wordt. Als het goed is heb je bij de herinnering een iDEAL link ontvangen om het openstaande bedrag mee te betalen, dan kun je dit het beste via de iDEAL link overmaken. Is dat niet het geval of werkt het niet, dan kun je het bedrag à € 7,99 ook handmatig overmaken. Vergeet niet je klantnummer (staat op de factuur) te vermelden, ons rekeningnummer is: NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben!