Skip to main content

hallo, ik heb sinds 3 dagen een nieuw abonnement met kpn tv+ box. Het heeft wat kinderziektes, want eerst was het beeld te groot voor mijn (oudere Samsung) tv. Als je de gids opende vielen de onderste nummers (5,6,7 en 😎 weg onder uit beeld en ook de ondertiteling viel van het scherm. Dat heb ik opgelost door via apparaat instellingen het beeld te verkleinen naar 90% waardoor nu wel alles in beeld komt.

Nu merk ik helaas dat ik van te voren opgenomen programma’s niet allemaal afspelen kan. Shaun the sheep aflevering 1 wel, aflevering 2 en 3 niet. Er is alleen een verwijder knop en geen afspeelknop. Toen heb ik het programma opgezocht via de gids. Vreemd genoeg lukt dat ook niet. Ik kom daar een raar icoontje tegen: een soort driekhoekje op z’n zij en een streep erdoorheen. Het lijkt een beetje op een triangel. Dit icoontje staat voor meer programma’s. Bij navraag helpdesk wisten ze het ook niet.  Weet iemand wat dit betekent, en hoe kan ik opgenomen programma’s wel afspelen. De box heb ik opnieuw opgestart, maar heeft het euvel niet verholpen. Alvast dank

Zijn die programma's nog gepland toen je nog een Arris of Arcadyan ontvanger had. En dan via 663 HDglas gepland? Die streams zijn niet beschikbaar via het TV+ platform. Je ziet wel de button. Van daaruit kun je deze series wel stopzetten. Want zinloos als die opnamen blijven doorlopen. 

Daarna opnieuw plannen via de gids van TV+.

Voor die programma's geeft de NPO de rechten voor terugkijken niet vrij.

Mogelijk wel terug te kijken via de NPO start app in de DIW7022 😉.

Dat driehoekje met streep er doorheen is het al sinds 50 jaar bestaande play ▶️ teken op recorders. En in dit geval doorgestreept om aan te geven dat afspelen (terugkijken) dus niet kan.


Het verbaast mij dat het beeld te groot was.

Mag ik vragen wat voor een tv u heeft?

 

De “oude” HD glaskanalen kan je helaas net terugzien.

Op de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) staan de kanalen met de beste stream (originele) op de kanalen 1 - 10.😉


Het verbaast mij dat het beeld te groot was.

Mag ik vragen wat voor een tv u heeft?

Ik vermoed nog geen HD televisie maar een HDready, @joop2011 . Op de 16 jaar oude 26” HDready die ik bij mijn moeder heb staan, ook Samsung, moet het beeld ook op 90 % om het volledig op het scherm(pje) te hebben. (al was dat m'n Nokia 8000 box, ook een Android-TV box)


Hi @Pamela01! Heb je de reacties in dit topic nog gezien? En wil je bevestigen of die het antwoord op je vraag hebben gegeven?


Het verbaast mij dat het beeld te groot was.

Mag ik vragen wat voor een tv u heeft?

Ik vermoed nog geen HD televisie maar een HDready, @joop2011 . Op de 16 jaar oude 26” HDready die ik bij mijn moeder heb staan, ook Samsung, moet het beeld ook op 90 % om het volledig op het scherm(pje) te hebben. (al was dat m'n Nokia 8000 box, ook een Android-TV box)

Ik heb een Samsung DNle zie ik op de tv staan. Ik heb inderdaad de instellingen in de box verkleind naar 85% zelfs en nu heb ik wel alles in beeld. dank voor de tip.


Zijn die programma's nog gepland toen je nog een Arris of Arcadyan ontvanger had. En dan via 663 HDglas gepland? Die streams zijn niet beschikbaar via het TV+ platform. Je ziet wel de button. Van daaruit kun je deze series wel stopzetten. Want zinloos als die opnamen blijven doorlopen. 

Daarna opnieuw plannen via de gids van TV+.

Voor die programma's geeft de NPO de rechten voor terugkijken niet vrij.

Mogelijk wel terug te kijken via de NPO start app in de DIW7022 😉.

Dat driehoekje met streep er doorheen is het al sinds 50 jaar bestaande play ▶️ teken op recorders. En in dit geval doorgestreept om aan te geven dat afspelen (terugkijken) dus niet kan.

Het play teken met streep erdoor had ik niet als zodanig herkend. Ik ben musicus, dus dat is wel apart aangezien ik zeer bekend met afspeel aparaten ben. De aardige kpn meneer wist het ook niet (ook bij navraag anderen toen hij mij in de wacht zette) die ik aan de telefoon had kon het ook niet terugvinden.

 

Misschien een idee om een uitleg van de icoontjes en ook de mogelijkheden van de afstandsbediening ergens te zetten? Zo vind ik als ik op zender 33 ben en ik wil naar het hoofdmenu, (bijvoorbeeld naar opnamen) moet ik eerst helemaal naar boven scrollen. Ik weet zeker dat de afstandsbediening mogelijkheden heeft waar ik nog niet achter ben gekomen. Ik mis informatie.


@Pamela01 

 

Zie ook hier voor de uitleg van de ab van KPN voor de DIW7022

 

En hier vind je heel veel informatie voor de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box).


DNie is geen type maar een techniek. Die al jaaaren wordt toegepast. Dus zegt niets over het model wat je nu hebt.

Bij FHD en UHD televisies hoef ik de beeldinstelling nooit aan te passen; altijd 100 %

Bij HDready tot nu toe naar 90 % (al is dat inderdaad wel 'strak’ dus begrijp je 85 %)