Skip to main content
  1. Waar staan de knopjes rood, groen, geel en blauw voor?
  2. Waar vind ik de ondertiteling knop?

Hallo @Giorgiu welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


Waar staan de knopjes rood, groen, geel en blauw voor?

Rood, groen, geel en blauw kunnen verschillende functies hebben. Daarom hebben ze kleuren en geen namen of tekens. Het is afhankelijk van wat je op dat moment doet.
Dat is al sinds die kleurknoppen op afstandsbedieningen zitten.

Waar vind ik de ondertiteling knop?

Er is nooit een ondertitel knop geweest. Wel teletekst. Maar ook die knop zit niet op de TV+ afstandsbediening. Want dat is een app. Ondertiteling via button in beeld als je ‘even’ op de gele 😉 knop drukt op op ‘pijltje omlaag’ in het kompas.

Alle uitleg (over de TV+, afstandsbediening, ondertitels en functies) vind je in

Kennisbank KPN TV+ op dit forum.

 

 


Beste,

Waar ik mij dan aan erger (wij zijn wel van de ouderdom) is dat wij een groot pakket krijgen van de KPN met technisch doosje, afstandbediening etc. en dat alles zonder een uitgebreide , begrijpelijke gebruiksaanwijzing. En nog steeds zitten wij te knoeien met die bovenste 2 knoppen. En die kleurknoppen stonden niet op onze oude afstandsbediening. Het is mij dus nog niet duidelijk; met excuus PeterG.

Ik wist b.v. niets over een app enz. Ja; er kan een monteur komen, maar wij wonen op Terschelling……

enz. enz.


Er zijn momenteel een tweetal monteurs op Terschelling volgens mij (i.v.m.) uitrol glasvezel.


Hallo @Giorgiu ,

Hier staat alle informatie over de afstandsbediening: 

 

De gekleurde knoppen kunnen diverse functies hebben. 
 

Teletekst werkt via een aparte app. Daarover staat meer in dit topic: 

 


 En die kleurknoppen stonden niet op onze oude afstandsbediening

Dan vraag ik me toch echt af wat je hiervoor had. Weet je dat nog?

Die kleurknoppen zitten al zo'n 20 jaar op afstandsbedieningen van televisies en losse ontvangers. 


Beste,

Waar ik mij dan aan erger (wij zijn wel van de ouderdom) is dat wij een groot pakket krijgen van de KPN met technisch doosje, afstandbediening etc. en dat alles zonder een uitgebreide , begrijpelijke gebruiksaanwijzing. En nog steeds zitten wij te knoeien met die bovenste 2 knoppen. En die kleurknoppen stonden niet op onze oude afstandsbediening. Het is mij dus nog niet duidelijk; met excuus PeterG.

Ik wist b.v. niets over een app enz. Ja; er kan een monteur komen, maar wij wonen op Terschelling……

enz. enz.

 

Ouderdom? Mag ik vragen hoe oud u bent?  (ik ben zelf al een paar jaar met pensioen)

 

Alle informatie over de DIW7022 (de KPN tv+ box) zie hier.

Handleiding (gebruiksaanwijzing) zie hier. En scrol naar beneden en klik op KPN TV+ box.

Gelukkig steeds minder papier, je kan alles op internet vinden (eventueel ook via de mobiele telefoon).😉


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ik hoop dat het inmiddels een beetje duidelijker is allemaal. Anders hoor ik het graag!

 


Een 85-jarige worstelt verder. Bedankt voor alle hulp! We gaan het proberen.


Een 85-jarige worstelt verder. Bedankt voor alle hulp! We gaan het proberen.

Als er meer hulp nodig is, geef het dan vooral aan! 😊


Ik (83) heb ook een nieuwe aansluiting. Wat me opvalt is dat je een hoop folders en handleidingen meegestuurd krijgt maar als je de stappen op de tv volgt heb je al die verwarrende papiertroep niet nodig.

Ik kon alleen niet verder toen er om bestel of abonnee nr. gevraagd werd, stond in de bevestigingsmail...  mooi niet alleen een klant nr. Naar de Kpn winkel gereden maar helaas, men trok de schouders op en wisten het ook niet, de Kpn winkel ....Degenen die de handleidingen samenstellen zijn, denk ik, een beetje bedrijfsblind. Ik krijg een handeling over de afstandsbediening maar de afstandsbediening zelf is alweer van een recentere datum.... Uitleg over teketekst ondertiteling, wat een gezoek...  op het Kpn forum is een meneer die dat in een paar woorden aan me uitlegt. Conclusie, een hekeboel blabla info, drukwerk enz.en jan allemasl achterwege worden gelaten, scheelt Kpn op jaarbasis heel veel miljoenen..