Skip to main content

Ik heb een Mediabox 12 en Superwifi 2.0. Alles bedraad aangesloten, rechtstreeks van modem. Internet werkt top! Maar TV is sinds overstap naar TV+ DRA MA TISCH 

Als ik TV wil gaan kijken (op alle zenders) heb ik 3 seconden bewegend beeld en vervolgens bevriest het. Elke dag, al weken lang. Wisselen met andere ontvanger geeft hetzelfde resultaat. 

Oplossing is uitzending 5 seconden pauzeren en dan TV gaan kijken. Maar bij raadplegen gids en/of wisselen kanaal begint de ellende opnieuw. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Nieuwste software draait. Glasvezel kastje én modem én TV+ ontvanger enkele minuten van stroom af en dan weer aansluiten wil soms wel 2 dagen helpen. Maar dat ga ik geen 3 keer per week doen. Krijgt KPN het niet voor elkaar een werkend kastje te fabriceren? Wat te doen?? Ik ben inmiddels wel klaar met de standaard helpdesk vragen en “oplossingen"🤐

Hoi @JakobsR . Dat klinkt allemaal niet best.

Die tuner is dus rechtstreeks met een kabel op de box12 aangesloten? Of op een van de superwifi's?  Er zit niet ergens nog een switch of iets dergelijks tussen?


Zo lang er geen mediaboxen met 25 netwerkaansluitingen zijn, zullen we niet ontkomen aan switches natuurlijk. We wonen in een nieuwbouw woning met in totaal 7 vaste aansluitpunten in de muur in vrrschillende ruimtes. Switches zijn een must. Maar het zijn allemaal de switches die KPN zelf ook levert en gebruikt (Netgear). Kabels zijn goed (cat 6 en cat 5e). Switch er wel of niet tussen maakt geen verschil, dat heb ik al geprobeerd.

Superwifi's staan elders bedraad aangesloten, zitten er niet tussen. 

Wellicht zit de fout bij KPN? 


Hallo @Erwin_ besef me nu dat een linkje handig kan zijn voor een snelle reactie…. Zie mijn antwoord hierboven. Ja, we hebben switches, maar alleen "KPN-switches” en tuner rechtstreeks op modem aansluiten geeft geen ander resultaat.


Dit heb sinds 2 dagen vooral bij RTL4.

Ik weet niet waarom maar de STB start op en vervolgens een freeze van het beeld.

Om eruit te komen druk ik huisje en toets een zender.


Hallo @Thijs1963 ik heb het bij elke zender en jouw oplossing werkt bij mij niet. Lijkt toch een ander issue. Alle overige streaming werkt perfect. Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat KPN oplossingen zoekt in apparatuur en verbindingen. Terwijl alle overige apps perfect werken, maar die van kpn niet. Inmiddels wel al wekenlang TV kijken met flinke beperkingen.


Hallo @Thijs1963 ik heb het bij elke zender en jouw oplossing werkt bij mij niet. Lijkt toch een ander issue. Alle overige streaming werkt perfect. Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat KPN oplossingen zoekt in apparatuur en verbindingen. Terwijl alle overige apps perfect werken, maar die van kpn niet. Inmiddels wel al wekenlang TV kijken met flinke beperkingen.

Ja daar heb je gelijk in.

Schijnbaar als er problemen ontstaan ligt het in eerste instantie aan de infrastructuur thuis bij de klant i.p.v. in eigen keuken kijken.

 


De hulp en ondersteuning vanuit KPN valt me wel tegen in het dossier TV+. Nu, na 5 dagen lang minimaal 1 keer per dag een half uur (maar heel vaak een uur of meer) aan de lijn te hebben gehangen met een diversiteit aan KPN medewerkers zijn we eindelijk op het punt gekomen dat morgen een monteur langs komt. Een grote variëteit aan desinteresse, onwetendheid, verkeerde informatie en vertraging wegens 'zo werken wij'. Gelukkig ook 2 mensen die, zo leek het in ieder geval, wel vestand van zaken en begrip voor situatie hadden. Al met al wel een week verder. En pas na stellen van duidelijk ultimatum.

KPN heeft, gezien alle meldingen, het product TV+ niet onder controle, maar onderkent dit (in ieder geval richting gebruikers) niet.

Ik ben HEEL benieuwd wat de oplossing morgen gaat zijn. En bijna net zo benieuwd of KPN zich ook houdt aan het ultimatum om tot een compensatievoorstel te komen. Alle uren, belminuten en frustratie mogen op een of andere manier worden gecompenseerd.

@Erwin_ ook van jou had ik nog wel feedback verwacht. Helaas.


@Erwin_ indien je geen KPN medewerker bent, dan neem ik bovenstaand commentaar terug, maar ik neem aan dat je in dienst bent van KPN aangezien je hier als moderator wordt aangegeven...


Sorry voor de late reply.  Dat is mijn fout.  Ons platform heeft wat nieuwe features en ik heb helaas wat alerts gemist. Nogmaals excuus.

Als ik deze analyse verder op zou pakken, zou mijn volgende vraag zijn om het (tijdelijk) zo sober mogelijk aan te sluiten. Dus alleen router → netwerkkabel → TV+ box → HDMI → TV

Verder helemaal NIKS.    Dus geen switches, in-home ethernet aansluitingen, externe audio apparatuur etc. etc. 

Als het issue dan zou blijven, zou ik een beetje wikken en wegen tussen monteur en (misschien) een vervangede router. 

Die keuze is nu al door een andere afdeling gemaakt. Ik ben heel benieuwd of de monteur een oorzaak kan vinden. Hou ons op de hoogte