Skip to main content

Op 24 september heb ik mijn abonnement uitgebreid met interactieve tv. In het wijzigingsscherm vinkte ik de optie “Ja ik wil interactieve TV van KPN aan”. Automatisch stond hier 4K tv ontvanger geselecteerd (1 maal). Het aantal kon ik niet wijzigen. De onderstaande optie Interactieve ontvanger was ook niet te wijzigen (stond op 0). Resultaat was dat ik niets anders kon kiezen dat de al ingevulde optie: 4K tv ontvanger. In het scherm details stond bij de berekening: Interactieve tv een bedrag van €10,-. Ik heb echter een gewone interactieve tv-ontvanger geleverd gekregen en niet de afgesproken 4K. Na contact met de klantenservice blijkt op eens dat je hier €2,50 extra voor moet betalen. Dit wordt echter nergens aangegeven bij het wijzigen van abonnement.  Ik heb dit vandaag nogmaals geprobeerd met het abonnement van een kennis, echter weer met hetzelfde resultaat: 4K modem staat standaard geselecteerd en is niet te wijzigen. DE andere opties ook niet. Bij de berekening wordt €10 gerekend voor de interactieve tv. En nergens een melding over die extra €2,50. Graag wil ik weten hoe dit zit,

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Goedemiddag Peter,

 

Beide TV ontvangers gebruiken de zelfde software en zijn in gebruik dus hetzelfde. Als er geen 4k zenders meegenomen worden in het abonnement maakt het dus ook geen verschil tussen de HD of 4k ontvanger aangezien er alleen maar HD zenders doorgegeven worden. 
Voor specifiek een 4k ontvanger zou dus het 4k pakket toegevoegd moeten worden en dat kost dus 2,50 extra.


Er is alleen te kiezen uit het basispakket (65 zenders) en geen apart 4k-pakket. Volgens  de eerste medewerker die ik aan de lijn had kreeg je bij de 4K-ontvanger (die volgens hem standaard geleverd werd, vandaar dat die ook niet aan te passen is) automatisch ook de zenders (3 in totaal) die in 4K worden weergegeven. Netflix en andere streamingdiensten hebben ook 4K uitzendingen. Die kunnen dus ook niet met het gewone HD modem in 4K worden weergeven.

 

Bovenstaande is trouwens geen antwoord op mijn vraag, waarom je bij aanpassing van je abonnement op het verkeerde been wordt gezet: 4K modem staat standaard geselecteerd en er wordt in de berekening geen €2,50 extra weergegeven.


4K bestellen kan momenteel helemaal niet via de website dacht ik. Dat kan alleen telefonisch.

Welk abonnement heeft u? Is dat Hussel of een ouder abonnement? 

Bij Hussel betaal je € 2,50 extra voor 4K. Er is ook nog een ouder abonnement met 4K. Waarbij dat dus niets extra's kost want het zit al in de basisprijs gerekend. Bij dat abonnement zou het begrijpelijk zijn dat 4K automatisch geselecteerd staat en niet aan te passen is.


Volgens  de eerste medewerker die ik aan de lijn had kreeg je bij de 4K-ontvanger (die volgens hem standaard geleverd werd, vandaar dat die ook niet aan te passen is) automatisch ook de zenders (3 in totaal) die in 4K worden weergegeven.

Jammer maar die medewerker had 't dus bij 't verkeerde eind, helaas. De 3 4k-zenders zijn alleen beschikbaar via het 4k-pakket van € 2,50/mnd. Als jij het 4k-pakket niet kunt kiezen wil dat meestal zeggen dat je verbindingssnelheid niet hoog genoeg is. Heb je glasvezel of DSL (koper)? En in het geval van DSL, wat is dan de maximum snelheid die je op jouw adres kunt krijgen (kun je in het besteltraject zien na de postcodecheck)?


Blijft nog steeds het feit dat bij de aanvraag een 4K tv ontvanger staat aangevinkt . Waarvan het aantal niet te wijzigen is. Verder kun je de andere optie (interactieve tv ontvanger niet kiezen). Deze heb ik dus niet gekregen. Verbindingssnelheid is hoog genoeg hoog (500Mps). Toch kreeg ik deze optie niet te zien. Ik heb eventueel nog een screendump van de aanvraag. Advies om jullie aanvraagformulier aan te passen. Ik heb niet de 4k ontvanger gekregen die in de aanvraag stond aangevinkt. Verder kon ik niet kiezen voor een 4K pakket.


@peterv7 Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat er bij de aanvraag van tv een 4K ontvanger aangevinkt staat, deze heb volgens onze administratie ook ontvangen. Namelijk een Arris VIP5202. 

Deze tv ontvanger is dus geschikt om 4K signaal uit te zenden, dit betekent echter nog niet dat je hiermee ook onze 4K zenders kunt kijken. Hiervoor moet je een zenderpakket aanzetten

Vreemd is overigens wel dat je zegt geen keuze voor 4K zenders te hebben in het bestelproces, zelf zie in dit namelijk onder het plaatje met de tv-ontvangers

Zelf zie je dus iets anders dan wat ik hier zie?


@Rutger_ 

Eindelijk een helder antwoord. Ik heb inderdaad dus toch een 4K tv ontvanger ontvangen, want het is ook een Arris VIP5202 . Volgens de medewerker aan de telefoon had ik geen 4K ontvanger geleverd gekregen, maar een “gewone HD”ontvanger. Bij abonnement wijzigen zie ik tussen de beschikbare zenderpakketten echter nog steeds geen 4K pakket staan.


@peterv7 Ik vind het heel bijzonder dat je dit niet zet, ook als ik jouw postcode en huisnummer invul en "het bestelproces" doorloop dan zie ik hier het 4K pakket bij staan. 

Ook heb ik de mogelijkheid om het 4K pakket in onze eigen systemen voor je aan te zetten, dus mocht je dit willen dan hoor ik het graag. Dan zet ik het voor je aan! :)