Skip to main content
Beantwoord

Bij doorspoelen van reclame start de KPN TV+ Box opnieuw op

• June 15, 2025
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben nu ongeveer een maand of 2 geleden overgestapt van KPN Interatieve tv naar de KPN TV+ box. Op zich bevalt het prima, alle apps die ik op tv gebruik op 1 kastje. Dus heb ik m’n andere android tv kastje afgekoppeld en opgeruimd. Scheelt weer een stroom verbruiker… 😉

Gebruiksvriendelijkheid valt me best mee, alleen de gids vind ik nog steeds wennen. De gids bij interactieve TV was naar mijn beleving makkelijker te gebruiken. Zeker omdat je ook een enkele zender kon selecteren en dan heel gemakkelijk vooruit en achteruit kijken in de gids voor die specifieke zender. Ook is algemeen scrollen binnnen de gids (vooruit en achteruit) vrij traag met af en toe traag inlezen.

Een ander probleempje dat ik ondervind is dat als ik bij het terugkijken van een opgenomen programma vooruit spoel tijdens de reclame de hele TV+ box spontaan opnieuw opstart.. En dan ook niet onthoud waar je gebleven ben bij de betreffende opname. 😮

Maar over het algemeen best tevreden met de overstap.

Rest mij nog 2 vraagjes nav bovenstaande:

1. is er een optie om een gids ala interactieve tv te installeren/instellen?
  2. Zijn er meer die het herstart probleem hebben bij het vooruit spoelen?

Grt,

Frank

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@FrankVerstraeten . Ik begrijp je gids vraag nog niet helemaal.  

De gids zit ingebakken in de tuner. Daar is geen alternatief voor.  Je kunt natuurlijk wel je telefoon gebruiken om via de app programma's op te nemen. Dat kun je dan terugkijken via de tuner. 

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025
  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Indien via Wifi, welke KPN tv ontvanger heb je? (Experiabox V10 of de Box12)
  3. Heb je koperverbinding of glasvezel?

Hallo,

In antwoord op je vragen:

1. De KPN TV+ box zit met kabel aan de experiabox
  2. Experiabox V10
  3. We hebben hier glasvezel aansluiting

Grt,

Frank

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Hallo,

In antwoord op je vragen:

1. De KPN TV+ box zit met kabel aan de experiabox
  2. Experiabox V10
  3. We hebben hier glasvezel aansluiting

Grt,

Frank

Dat moet goed zitten.

Je kan het volgende doen:

1. Zachte reset, druk op de kpn toets rechtsboven op de KPN AB en houdt deze ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. Laat hem rustig zijn werk doen.
  2. Als dat niet helpt, dan een harde reset. Achterop de DIW7022 zit een klein gaatje, prik daar met een dun voorwerp in. Haal dat er uit als hij begint met opnieuw opstarten. Alles wordt dan gereset.  Nadeel van deze methode is, dat je meestal alles weer opnieuw moet ingeven.
  3. Helpen deze 2 geen van tweeën, bel dan (morgen na 8 uur) gratis 0800-0402 en vertel wat je allemaal gedaan hebt. Dan krijg je (als het goed is) een nieuwe DIW7022

Bedankt voor je reacties Joop!

Ga ik proberen.

Grt,

Frank

Krijg net een mail dat topic beantwoord is…

Gedeeltelijk ja, nog geen tijd gehad om de mogelijkheden te proberen en nog geen antwoord op de vraag betreffende de gids 

Ook sinds gisteren problemen groter geworden. Bij opstarten onderste helft van beeld sneeuw ruis . Na herstart weer weg.

Komend weekend probeer ik reset opties.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Hoi ​@FrankVerstraeten . Ik begrijp je gids vraag nog niet helemaal.  

De gids zit ingebakken in de tuner. Daar is geen alternatief voor.  Je kunt natuurlijk wel je telefoon gebruiken om via de app programma's op te nemen. Dat kun je dan terugkijken via de tuner. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Bij mij gebeurt dat ook vaak dat herstarten of vastlopen. Maar alleen als je met het doorspoelknopje het beeld doorspoeld en je onder de balk vooruit ziet lopen.

Wanneer het nooit foutgaat is als je invoert : 8 → 0 → 0 en dan pijltje rechts….. Dan gaat hij direct 8 min. vooruit in 1 stap. Dat is vaak ook precies zolang de reclame duurd! Ik hoop dat je er iets aan hebt.