Skip to main content

Ik heb de nieuwe Philips Smart tv (van de KPN actie in december)al enkele dagen in huis, maar bij het installeren, als ik de zenders wil installeren, moet ik mijn registratie code ingeven. Maar die heb ik niet en kan die ook nergens vinden! Wat nu?

 

Hallo @HlaH als je een KPN-decoder gebruikt valt er geen zenders te installeren. Je sluit een HDMI-kabel aan op een vrije HDMI-poort van de tv en je kijkt dan tv.

 


Ik heb me verkeerd uitgedrukt. De TV vraagt om de netfrequentie en die heb ik niet. Waar kan ik die vinden?


Ik heb me verkeerd uitgedrukt. De TV vraagt om de netfrequentie en die heb ik niet. Waar kan ik die vinden?

Die heb je niet nodig, kies via de source knop voor HDMI 1 of 2 De KPN decoder is op 1 van deze poorten aangesloten op je tv


De netwerkfrequentie en het netwerk-ID zijn in gebruik bij de provider Ziggo. KPN doet daar niks mee. 

Kies daarom direct via de sourceknop voor HDMI 1 of HDMI 2. Dan kom je in het menu van KPN TV.  


De nieuwe Philips TV, via KPN, stoort regelmatig. Regelmatig verschijnt onderin de melding HDR-signaal. Hoe los ik de storing op?


De nieuwe Philips TV, via KPN, stoort regelmatig. Regelmatig verschijnt onderin de melding HDR-signaal. Hoe los ik de storing op?

Hallo @HlaH zet in de tv-decoder van KPN de HDR-mode eens op AUTO, gaat het dan beter/goed?

 


Nee, blijft hetzelfde. En bovendien, regelmatig valt het geluid weg, valt soms ook het beeld weg. We hebben nog steeds niet gewoon tv kunnen kijken.


Dan hdr uitschakelen en geluid op stereo.


Heeft u al een andere hdmi kabel geprobeerd? Daar zou het in moeten zitten lijkt me.


Hoi @HlaH, welkom bij ons op het forum. Er speelden verschillende dingen begrijp ik, het installeren is wel gelukt nu?

En hebben de tips en vragen die daarna gegeven en gesteld zijn over het wegvallen van het beeld en geluid ook geholpen?


Hoi Jasper, het lijkt erop dat het probleem bij Philips ligt. Het wordt waarschijnlijk een garantiekwestie met een nieuwe TV. Niettemin bedankt voor je support.


Hoi Jasper, het lijkt erop dat het probleem bij Philips ligt. Het wordt waarschijnlijk een garantiekwestie met een nieuwe TV. Niettemin bedankt voor je support.

Graag gedaan @HlaH, dat het toestel zelf niet meewerkt verklaart een hoop.

Als de tv het probleem is kan je ook contact opnemen met onze partner Sidekix, zij leveren het toestel. en gaan daardoor ook over de garantie: Ik heb mijn cadeau ontvangen, maar deze is kapot. Wat nu?


Dank je Jasper; ik zal morgen proberen contact te krijgen met sidekix.