Skip to main content

Om de zoveel dagen krijg ik dit.

Als ik ga zappen of zender wisselen, dan blijft het beeld hangen en hoor ik wel het geluid. Als ik pauze en dan play druk dan krijg ik weer gewoon beeld en geluid(niet live). 

Ik kan dan ook wel een reset uitvoeren en dan doet hij het weer gewoon. Maar na wat dagen komt het probleem weer terug.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? 


KPN DIW7022

Firmware 0.21.2

App 1.111.2

Sony tv

Alles bekabeld direct op router.

Denk niet dat het internet verbinding is, want hij streamt zonder problemen na pauze/play truk. Ik heb geen haperen. Alleen bij zender wisselen krijg ik bevroren beeld.


Misschien helpt 1 van deze dingen:

  1. Zet alles aan en reset de Sagacom DIW7022. Druk op de kpn toets rechtsboven en hou deze ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Kijk of een andere HDMI 2.1 kabel werkt.
  3. Ga naar instellingen en daarna informatie. Ga naar beneden en zet hem op Multicast en “beste beeld instellingen”
  4. Zet HDR continue op SDR. (HDR en SDR is iets anders dan HD en SD).
  5. Als je op pauze en daarna op play drukt, dan gaat de DIW7022 naar Unicast. Als je hem daar op zet heb je dus geen problemen, maar een minder mooi beeld. Wat is jouw echte downloadsnelheid? 

Ben benieuwd naar het resultaat, succes. 


Hi @Briball! Vervelend dat de TV+ Box tijdens het zappen beeld verliest. Wil je laten weten of je de laatste reactie van @joop2011 nog gezien hebt? En of de tips hebben geholpen?


Ik verlies geen beeld, het is bevroren.

Ik heb weer een reset gedaan, maar het is niet duidelijk wanneer het weer gebeurt. Als het weer gebeurt laat ik het weten. En bekijk de volgende stappen.


Hi @Briball! We zijn een weekje verder. Ook hebben we ondertussen een goede update gedaan. 

Wil je hier laten weten of het zappen nu beter gaat? Dan sluit ik het topic voor je. 🙂


Ik heb geen freezes meer gehad. Dus fingers crossed.