Skip to main content

Ik heb al enige tijd KPN voor mijn tv ontvangst en heb regelmatig problemen met de ontvangst van ofwel beeld of geluid. Bij inschakelen of overschakelen blijft het beeldscherm leeg en moet ik gedurende 10 seconden de stroom kabel uit de DIW7022halen en krijg ik het opstart scherm van KPN & android voordat ik een zender kan kiezen.

Wellicht staat uw decoder op de ECO stand dit kunt uw uitzetten.

Daarnaast het tonen van het startscherm kunt uw ook aan of uitzetten.

Beide opties kunt uw aan of uitzetten in het menu van de STB.

mvg


Ik heb al enige tijd KPN voor mijn tv ontvangst en heb regelmatig problemen met de ontvangst van ofwel beeld of geluid. Bij inschakelen of overschakelen blijft het beeldscherm leeg en moet ik gedurende 10 seconden de stroom kabel uit de DIW7022halen en krijg ik het opstart scherm van KPN & android voordat ik een zender kan kiezen.

 

@Escebe 

Hoe is de Sagacom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?  ( of te wel wat zit er allemaal tussen de KPN tv+ box en de KPN router / modem?)

 

Zet u de DIW7022 elke helemaal uit (van de spanning (volksmond stroom) af)? 


Tussen de KPN router en de KPN tv+ box zitten een Ethernet cat 5 kabel en een door KPN geleverde net-gear switch en ik schakel de box niet compleet uit na tv kijken.


@Escebe 

 

Mocht u 2 KPN tv+ (DIW7022) hebben, wissel ze dan eens om en kijk of het probleem meeverhuist. 

 

Als dat is is, dan is mijn vermoeden is, dat de DIW7022 defect is.

Bel gratis 0800-0402 en vraag of ze hem willen omruilen.


Heb ik ook al gedaan en probleem blijft. Met mijn andere tv(2 anderen) geen probleem  mogelijk ligt het aan toestel een Philips 7300 serie.


Heb ik ook al gedaan en probleem blijft. Met mijn andere tv(2 anderen) geen probleem  mogelijk ligt het aan toestel een Philips 7300 serie.

 

Als je de KPN tv+ box (DIW7022) omwisselt, blijft het probleem bij dezelfde tv.

Dan is de kans groot dat het aan het Chinese merk Philips ligt. 

De Philips 7300 is een toestel uit 2022 zie ik, dus zo wie zo nog garantie. 

 

Probeer eens de HDMI kabel in een andere HDMI ingang op de Philips 7300.


Stel de resolutie op de kpn ontvanger eens in op een vaste stand.

Echt weer Philips. .… 7300 is is het type van een tandenborstel maar ook televisie serie. 

Maar ik neem aan dat het een 4k/uhd televisie is. Zet de resolutie dan op 4k2k 50 Hz in de box.

Gebruik hdmi 1 van de tv. Sluit aan met de bij de box geleverde hdmi kabel !!

En netwerk kabel cat 5e wordt minimaal aanbevolen. 

 


Stel de resolutie op de kpn ontvanger eens in op een vaste stand.

Echt weer Philips. .… 7300 is is het type van een tandenborstel maar ook televisie serie. 

 

@PeterG 

Die nummers kunnen voorkomen.

Philips maakt de tandenborstel, scheerapparaat, etc. wel zelf.

Alle andere apparaten mogen de naam Philips erop zetten, maar hebben helemaal niets met Philips te maken.

TV's worden in China door TPV Technology, later werd die naam TP Vision. 

 

Vroeger (tot begin deze eeuw) was Philips tv's een A merk, nu is het een B of soms zelfs een C merk. 

Erg jammer van zo'n mooi bedrijf. 


@PeterG 

Vroeger (tot begin deze eeuw) was Philips tv's een A merk, nu is het een B of soms zelfs een C merk. 

Erg jammer van zo'n mooi bedrijf. 

Ja Peter helemaal mee eens vroeger was Philips top ik herinner mij wel de Philips Matchline dat waren de eerste flat screens volgens mij mooie toestellen waren dat.

mvg


Ik had inderdaad een Matchline. 81 cm 16:9. Ze waren wel plat maar het was een beeldbuis. En door het platte scherm extra diep en topzwaar. Ik had 'm inclusief bijbehorend onderstel. En een Philips Super-VHS recorder.

Helaas geen foto meer van; die geheugenkaart is stuk gegaan.


Hi @Escebe! Ik zie dat er in ieder geval het een en ander is uitgesloten. Ook zie ik een hoop goed advies nadat bleek dat het waarschijnlijk in de instellingen van de Philips zat. Of in ieder geval de combinatie van de instellingen op de TV+ Box en de tv. 

Heb je met de tips na dat moment een oplossing gevonden voor het probleem? Blijft het beeld nu goed draaien? 

Ook hebben we na het plaatsen van je laatste reactie een update van de TV+ Box gedaan. Als het probleem nog niet verholpen is, doe die dan eerst. Laat daarna weten hoe het ervoor staat. 


@Escebe Mijn schoonouders zitten bij ziggo en hebben ook een Philips, zelfde problemen.

 Wat je kan proberen is idd wat @PeterG aangeeft om de resolutie vast te zetten op 4k en 50hz.

En ik zou het geluid ook vastzetten op passthrough op tv en tv+ box als je dolby 5.1 geluid hebt of anders stereo/pcm als je alleen stereo geluid hebt.

 


Ik heb de resolutie nog niet veranderd/vastgezet maar denk dat de update wel al resultaat heeft gehad want het probleem is de afgelopen weekend nog niet(niet meer) opgetreden. Het geluid staat nu op stereo/pcm  naar dat was nodig I.v.m. gebruik van de radio via de optische verbinding van het TV+box. De ontvangst van radio is goed op een uitzondering na lijkt wel of er af en toe iemand tussen de geluidsboxen door loopt want dan wordt plotseling het geluid minder maar komt dan wel weer terug op het ingestelde niveau. 


Resolutie gecontroleerd en staat op 4k2k 50Hz. 


 Wist niet dat de Philips TV tegenwoordig komen van de Chinese fabrikant. Heb mijn tienerjaren in Eindhoven doorgebracht en was best een Philips-freak in die jaren was niks mis mee. Inderdaad zonde hoe het is gegaan met dat bedrijf en zijn sociale uitstraling in Eindhoven en omgeving.

 

 

 


 Wist niet dat de Philips TV tegenwoordig komen van de Chinese fabrikant. Heb mijn tienerjaren in Eindhoven doorgebracht en was best een Philips-freak in die jaren was niks mis mee. Inderdaad zonde hoe het is gegaan met dat bedrijf en zijn sociale uitstraling in Eindhoven en omgeving.

 

Dat is al zo'n 10 jaar nu.

Philips zelf maakt alleen nog medische apparatuur en huishoudelijke apparatuur zoals scheerapparaten.

Zie ook hier, vanaf 2014 maakt Philips niet meer zelf tv's


Resolutie gecontroleerd en staat op 4k2k 50Hz. 

Maar…. staat ie op auto en heeft ie dat zelf gekozen of heb je auto uitgezet (zelf doen) en vervolgens zelf voor 4k2k 50 Hz gekozen? Beter dat laatste namelijk.

Philips televisie is inderdaad al 9 jaar geen Philips meer. 

Het chinese merk TPV (TP Vision) heeft voor Nederland de rechten van deze merknaam gepacht. Dat kost ze € 20 miljoen per jaar. Bizar.

Philips audio bestaat niet meer. Daar hebben ze geen overname partner voor gevonden en zelf mee gestopt.

Het echte Philips is alleen nog medische, huishoudelijke en keuken apparatuur. Denk aan de in opspraak geraakt apneu apparaten. En MRI scanners van Philips staan in bijna elk ziekenhuis.

Verder inderdaad scheerapparaten, elektrische tandenborstels, keuken apparatuur.