Skip to main content

Sinds enkele dagen blijft na enkele minuten het beeld stilstaan bij het kijken van een Opname. Dan moet ik terug naar gewoon kijken en dan weer de Opname starten. Nog nooit problemen mee ondervonden in de 8 jaar dat ik KPN heb. Wat is er aan de hand en hoe op te lossen? Heb ontvanger al opnieuw opgestart en software geherinstalleerd.

Sinds enkele dagen blijft na enkele minuten het beeld stilstaan bij het kijken van een Opname. Dan moet ik terug naar gewoon kijken en dan weer de Opname starten. Nog nooit problemen mee ondervonden in de 8 jaar dat ik KPN heb. Wat is er aan de hand en hoe op te lossen? Heb ontvanger al opnieuw opgestart en software geherinstalleerd.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?

 

Vaak helpt een reset, zie hier. (makkelijkste is de met de aan/uit knop achterop de spanning (in de volksmond stroom) er voor minimaal 1 minuut af te halen en weer aan te zetten)). Maar ik begrijp dat u dit al gedaan had. 


Arris vip2952 v2.

direct verbonden met utp.

 

reset al gedaan inderdaad. 
 

probleem vindt trouwens ook gewoon plaats bij terugkijken via tvgids…


Arris vip2952 v2.

direct verbonden met utp.

 

reset al gedaan inderdaad. 
 

probleem vindt trouwens ook gewoon plaats bij terugkijken via tvgids…

 

De KPN tv decoder is het probleem waarschijnlijk niet.

Deze heb ik ook.

Ook ik heb zo nu dan dit probleem, maar sinds ik 200/200 GOF (Gigabyte over Fiber via FFTH glasvezel) heb, heb ik dit probleem bijna niet meer. 

(200 down, 200up, bij glasvezel is download en upload gelijk)

 

Wat is uw echte downloadsnelheid?

S.v.p. bekabeld meten (via laptop of desktop).

Zie hier (KPN) of zie hier.

Beide zijn goed. 


Bekabeld gewoon om en nabij 100/100. Glasvezel. Zoals gezegd, pas sinds een paar dagen dit probleem, dus denk dat er ergens bij KPN iets misgaat? Zie dat iemand anders hetzelfde probleem aangehaald heeft op dit forum, dus ik zal niet de enige zijn denk ik…


Bekabeld gewoon om en nabij 100/100. Glasvezel. Zoals gezegd, pas sinds een paar dagen dit probleem, dus denk dat er ergens bij KPN iets misgaat? Zie dat iemand anders hetzelfde probleem aangehaald heeft op dit forum, dus ik zal niet de enige zijn denk ik…

 

Klopt, het probleem is bekend bij KPN.

Is al een paar keer met een update opgelost.

Maar komt toch steeds weer terug. 

 

Maar ik heb wel een vraag: 

Wat is jouw echte download.

Ik gok dat dit bij jouw 94/94 is (zie boven om te testen). 

Als dat zo is, heb je nog EOF (Ethernet over fiber)

Als je upgrade (€  2,50 per maand) naar 200/200, dan krijg je in de wijkcentrale en thuis nieuwe glasvezel apparatuur (dus niet de Experiabox) en dan heb je GOF (gigabyte over fiber).

En ik moet zeggen dat hij stabieler is geworden, tv stream gaat ook niet meer van de internet snelheid af. 

Mijn gemeten snelheid is momenteel 204 down en 214 up. 

(uiteraard gaat Netflix, Disney+ etc. er wel vanaf, want dat gaat via internet). 

 

Onze KPN tv decoder heeft dit probleem momenteel niet (gelukkig).

Het ligt meestal aan het geheugen van de KPN tv decoder. Als je die dan met de aan/uit schakelaar achterop voor minimaal 1 minuut uitzet (spanning eraf (volksmond stroom)) en daarna aanzet en weer opstart is het probleem meestal over (soms lang en soms kort (helaas)). 

 

P.S.

Mocht je weer terug gaan naar 100/100, dan blijft het GOF en meet je snelheden die iets boven de 100/100 liggen en ook dan gaat de TV stream er niet vanaf.


Hoi en van harte welkom @Niels22!

Fijn om te zien dat je al op weg geholpen bent door @joop2011 :) Heb je zijn tips en advies al kunnen uitproberen? Een goede snelheid is inderdaad belangrijk voor een goed werkende verbinding. Haperen van opnames en terugkijken is niet fijn natuurlijk. Er zijn geen storingen mee op dit moment, vandaar dat 't goed is om alles even te controleren. Je hebt de tv-ontvanger ook al gereset vertelde je. Hoe is de tv-ontvanger verbonden met jouw Experia Box? Zit daar andere apparatuur tussen?


Hoi Alexandra, 

Probleem deed zich gisteren ook weer voor. Ben al 8 jaar tevreden abonnee, af en toe een kleine storing gehad die zo verholpen was en dus verder niet noemenswaardig. V.w.b. het probleem nu is dat er in de 8 jaar totaal niets gewijzigd inzake aansluiting (directe UTP-kabel van Experia Box naar ontvangen) e.d. Ik snap dus niet wat er opeens veranderd zou kunnen zijn en waarom ik nu dus toch dit probleem ondervind bij het terugkijken van programma's. Hoop dat jullie dit toch kunnen oplossen. Alvast dank. 


Ook vandaag veelvuldig vastlopen van programma's die ik terugkijk. Heb een speedtest gedaan en zowel down en up zitten gewoon rond de 100, dus niets aan de hand daarmee. Hoe oplossen, want dit is vervelend tv kijken. Alvast dank!


@Niels22 Fijn dat je verbinding zo lang goed gewerkt heeft. Ik snap goed dat je dit snel opgelost wilt hebben. Hoe lang iets goed gewerkt heeft, zegt weinig over wat er nu aan de hand is - helaas. Daarom is het nodig om een en ander na te kijken om bij de oorzaak te komen. Top dat je de snelheid gecontroleerd hebt. Dat is helemaal prima, en weten we dat 't daar niet aan kan liggen. 

Hoe gaat het met andere functies, zoals ‘gewoon’ tv kijken en het terugkijken van programma's? Speelt het haperen in de opnames bij bepaalde opnames, of bij allemaal? Heb je de mogelijkheid om de tv-ontvanger, eventueel tijdelijk, met een andere internetkabel op je modem aan te sluiten? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.


Gewoon tv kijken gaat zoals eerder aangegeven wel goed.
 

Ook via tvgids terugkijken geeft hetzelfde probleem. 
 

Het speelt bij alle opnames.

 

Ontvanger middels andere kabel aangesloten, zelfde probleem. 
 

ik zie op dit moment meerdere topics over hetzelfde euvel, dus denk eerlijk gezegd dat er ergens bij KPN iets misgaat? Hoop op een snelle oplossing, want functie werkt niet naar behoren en betaal er wel voor…


Hallo KPN, hoe kan dit worden opgelost? Net bij terugkijken journaal blijft het beeld weer hangen. Hoe moet ik dit probleem opgelost krijgen?!


@Niels22 We doen ons best om je via het forum zo snel mogelijk te helpen. Afhankelijk van hoe druk het is, kan er een paar dagen tussen zitten voordat je een nieuwe reactie hebt in je topic. Ik kan me voorstellen dat dat niet in alle situaties even handig is. Je kunt ook altijd bellen of chatten met onze klantenservice. Je hebt dan direct contact en een van mijn collega's helpt je meteen verder.

Goed om te weten dat een andere kabel geen verschil maakt, en dat 't ook speelt met terugkijken. Als je wil dat ik je ermee verder help, vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in. Als je hier een seintje geeft, kan ik je gegevens erbij pakken.


Laatste 5 dagen geen problemen meer gehad, zojuist bleef het beeld van een opname weer hangen en daarmee ook de opname zelf. Ontvanger weer uit moeten zetten en weer aan.
 

Ik heb enkele gegevens forumprofiel ingevoerd, ik hoor graag hoe e.e.a. te verhelpen. Dank alvast.


Zelfde hier weer. 


@Niels22 Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. 

Ik heb een melding aangemaakt voor onze Technische Dienst en daarin een afspraak met een monteur ingepland: 10 maart tussen 13 en 17 uur. De kans is groot dat je vooraf nog gebeld wordt om wat dingen door te nemen. Als de afspraak niet uit komt, bel (0800-0402) of chat dan even met onze klantenservice. Mijn collega helpt je dan direct om het aan te passen. Als je intussen andere vragen hebt, laat het gerust hier weten.


Even tussendoor.

Als het probleem bij KPN ligt, ik heb namelijk hetzelfde probleem, waarom dan een monteur langs laten komen in huis?


Even tussendoor.

Als het probleem bij KPN ligt, ik heb namelijk hetzelfde probleem, waarom dan een monteur langs laten komen in huis?

 

Wat bedoel je?

Deze topic is al 3 maanden oud en 2 maanden geleden afgesloten.

Of heb je zelf problemen?

Zo ja, wil je dan een eigen nieuwe topic aanmaken? 😉


Ga ik een nieuwe aanmaken 😁👍


Zonder iets te doen werkte terugkijken een hele tijd weer goed. Sinds een paar dagen weer bevriezen van opnames of gaat vanzelf weer terug naar menu. Wat is er nu weer mis?


Werkt nog steeds niet. Wat is er nu weer aan de hand?!


Ojee @Niels22, wat enorm balen dat het weer foute boel is 🙁 Of heeft het al die tijd niet goed gewerkt? En ‘live’ te kijken, dat gaat nog steeds wel goed?


@Niels22 heeft u toevallig het probleem weer / nog? Sinds enkele dagen hier ook last van (en een maand geleden).


Nog steeds (!) problemen inderdaad. Er loopt nog een ander topic hierover…


Zojuist liep mijn opgenomen programma alweer 2x vast. Dit is al de 3e of 4e keer dat dit probleem zich voordoet. Vorig jaar, een half jaar geleden en dat elke keer voor meerdere weken. Wat gaat hier structureel mis?!!!

 

Admin: Reactie onder bestaand topic geplaatst


En daar zijn we WEER! Vastlopen bij terugkijken opnames gebeurt weer. Dacht dat het opgelost was, maar helaas?! Graag een structurele oplossing!