Skip to main content
Vraag

Bij "TerugKijken" regelmatig haperingen en onscherp beeld

• August 7, 2025
  • 22 reacties
  • 153 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het beeld blijft bij terugkijken geregeld stilstaan en wordt dan ook minder scherp 

graag een reactie 

mvg Harm

22 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 7, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Is gewoon live kijken van tv zenders wel goed? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 7, 2025

Tv + bekabeld daar geen probleem 
het is alleen op de app wifi signaal is sterk genoeg 

Jasper van KPN
Moderator

Het gaat over de TV+ App dus ​@Harmen65? Op wat voor apparaat speelt dit, is dat op een mobiele telefoon, tablet, smart tv, een streaming apparaat? Wat voor merk en model hebben we het dan over? Gebeurt het bij bepaalde zenders, of kan het bij alle zenders gebeuren?

Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer nodig, hoe meer je kunt vertellen hoe meer we mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 11, 2025

iPad 8 generatie alle zenders die ík opnemen 

rechtstreeks kijken geen probleem op de app

Jasper van KPN
Moderator

Het speelt echt alleen bij opnames dus, duidelijk. Als je dingen via andere apps kijkt (Netflix, YouTube bijvoorbeeld) geeft dat geen problemen? Als je dezelfde opnames ergens anders probeert te kijken, bijvoorbeeld op een pc via tv.kpn.com, spelen ze dan wel soepel af?

En welke versie van iOS en onze TV+ App staan er op jouw iPad?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Nee niet bij Netflix en YouTube of anders niet bij npo start 

ik test de tv+ app en heb de nieuwste versie 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

iOS versie 18.6

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Via laptop ga ik proberen 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Ik hebt op de laptop een opgenomen programma gekeken na 20 minuten geen problemen 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Ik heb net op mijn iPhone een opgeslagen programma gekeken geen problemen dit is niet de test app

Jasper van KPN
Moderator

Een tijdje geleden zagen we hier meer signalen over, dat het bij het kijken van opnames niet soepel ging op een iPad. Dat is een aantal versies geleden opgelost, maar bij jou speelt het nog dus. Of speelt het weer? Sinds wanneer heb je dit precies? Is het sinds een bepaalde update veranderd? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 13, 2025

Ik heb dat nog steeds het is ook niet lang beeld wordt dan wazig en dan staat het even stil en gaat dan weer door 

Jasper van KPN
Moderator

Sinds wanneer heb je het, kan je die vraag ook nog beantwoorden? Dat het doorgaat nadat het even stilstaat lijkt toch op iets anders dan voorheen, maar het hoort alsnog goed af te spelen natuurlijk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 14, 2025

Vanaf een half jaar terug gisteravond had ik nog. Zeg maar gerust dat ik het elke dag heb. Dit was bij het programma de oranje zomer. Het beeld loopt dat vast en wisselend 10 tot 40 seconden stil en begint dan weer onscherp een 10 tal seconden en is dan weer scherp. Die gebeurde 2 keer in dat programma 

Jasper van KPN
Moderator

Een half jaar al? Dat is wel heel erg lang inderdaad. In die tijd is het nooit beter geworden ook? Kan je nog een keer inloggen op tv.kpn.com en daar in de Instellingen naar Apparaatbeheer gaan? Daar staat alle apparaten die ingelogd zijn, als je alles daar verwijderd en daarna opnieuw inlogt op de iPad, hoe gaat het dan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 15, 2025

Ga ik proberen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 16, 2025

Ik heb alles verwijderd en opnieuw ingelogd op de app het lijkt beter niet vastgelopen bij terugkijken 

Alleen bij live kijken op VRT 1 liep hij vast duurde ongeveer 40 seconden 

Vanmorgen nogmaals een programma bekeken dat liep niet vast iets korrelig beeld maar was zweer voorbij 

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt als een verbetering inderdaad. Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten. Als het terugkomt kunnen we verder kijken. En als het niet terugkomt kan jij lekker verder kijken 😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2025

Gisteravond liep hij vast aan het eind bij studio voetbal Ik heb toen 3x 30 seconden teruggedraaid en bij de vierde keer pakte hij het weer op

Jasper van KPN
Moderator

Dat kan een incidenteel momentje van bufferen geweest zijn. Als het maar niet bij alle opnames speelt, wat het probleem hiervoor was.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2025

Dit was niet terugkijken maar live kijken 

Jasper van KPN
Moderator

Live kijken kan ook minder bufferen dan terugkijken, bij terugkijken bestaat het beeldmateriaal al op het moment dat je kijkt. Bij live kijken nog niet, want dat is immers live. Als er dan een korte onderbreking in de verbinding was kan dat ervoor zorgen dat het hapert. Dat is gevoeliger daarvoor. Daardoor kan dat een incident zijn geweest, zeker als het verder nauwelijks voorkomt.