Skip to main content
Antwoord

Bij verwijderen van opnames worden ook geplande opnames verwijderd

• September 13, 2025
  • 22 reacties
  • 266 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik merk sinds donderdag dat het verwijderen van opnames niet meer gaat zoals normaal. Ik kon altijd in het hoofdscherm van de opnames kiezen voor meerdere verwijderen en dan de geselecteerde opnames verwijderen. Wanneer ik daar nu voor kies verwijderd hij niet alleen de opnames maar ook de geplande opnames. Zie voorbeeld in print screen. Ik heb 1 aflevering geselecteerd om te verwijderen, maar hij zegt er 2 te gaan verwijderen. De opname en de geplande opname dus... Als ik eerst in het programma ga en dan kies voor afleveringen verwijderen pakt hij wel alleen de opname. 

Ook bij het opnieuw plannen van serie opname gaat het op mijn tv niet helemaal lekker. Ik kon alleen kiezen voor opnemen en niet serie opname, maar hij gaf wel serie opname aan. Maar toch werd alleen die aflevering opgenomen. Via app op telefoon heb ik uiteindelijk de geplande opname verwijderd en opnieuw gepland en daar werkte het wel goed.

Vooral het issue van opnames verwijderen is behoorlijk irritant.

Beste antwoord door Erik van KPN

We hebben dit doorgezet en het tv-team heeft dit nagekeken. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat bij het verwijderen dan ook de geplande opnames meegenomen worden. Dat is niet de bedoeling, en gaan we oplossen. 

Edit: Dit is iets dat via een update hersteld moet worden. Dus houd de Product Updates in de gaten :)

22 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Hier precies hetzelfde volgens mij na een update 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 26, 2025

Vreemd mensen, welke ontvangers hebben jullie in gebruik? Werkte voor jou ​@Herman66 na het opnieuw inplannen van de opname het ook weer? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Ik heb kastje diw7022

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Die heb ik ook

diw7022

Als je naar de opnames gaat kun je wel per stuk weggooien die je opgenomen hebt zonder dat je de geplande opnames verwijderd.

Voor de update werd aangegeven hoeveel procent je opgenomen had nu is dat zoveel uur

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Remco

Na het opnieuw inplannen met een omweg 

Eerst enkelen opname dan serie opname verwijderen en dan kwam serie opname in beeld en werkte.

Maar als je dan de opgenomen weer verwijderde waren ook je ingestelde opnames weer verdwenen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Ik heb gisteren 2 opgenomen afleveringen van Cobta 11, ONS, verwijderd volgens de selectie methode.

Daarbij is niet de planning gewist.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Bij mij blijft hij alle geplande opnames verwijderen wanneer ik in het hoofdmenu van opnames een serie selecteer waarbij bv. 1 aflevering is opgenomen. Normaal kon ik op die manier meerdere series tegelijkertijd selecteren om de opgenomen aflevering te verwijderen. Nu lukt dat dus alleen nog maar als ik eerst naar de betreffende serie ga en dan opname verwijderen omdat andere ook alle geplande opnames verwijderd worden.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Peter G

Waar heb je die verwijderd In het hoofdmenu waar alle opnames staan of zat je in de opgenome waar de 2 opnames stonden en toen verwijderd

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

In het hoofdmenu waar alle opnames staan. Want ik wil soms van verschillende programma's  een aflevering verwijderen. Tot 2 weken geleden was dit geen probleem en bleven de geplande opnames gewoon staan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Ik zat in de map van die opnames. 

Ik kom eigenlijk nooit eraan toe om via het hoofdscherm te verwijderen. Er staan altijd nog wel afleveringen van de series die ik nog moet kijken. Via het hoofdscherm wis je ze allemaal. Dus dat wordt het hier zelden 😉

En als ik de enige opgenomen aflevering heb gezien doe ik dat ook in het mapje. Want na stoppen zit ik daar toch nog hè. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Nou. Net de 2 opgenomen afleveringen van Outrageous gewist. Via het begin scherm opgeslagen. 

"Wilt u de afleveringen wissen? U blijft wel de serie opnemen"

En dat klopt. De geplande voor volgende week zondag staat gewoon nog onder gepland. 

Ik kan het in dit topic geconstateerde derhalve niet onderschrijven. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 29, 2025

Fijn dat het bij jou wel goed gaat. Bij mij echter nog steeds hetzelfde probleem.

Ik selecteer hier duidelijk 2 programma's met ieder 1 opgenomen aflevering om te verwijderen.

In het bevestigingsscherm krijg ik dit te zien. Hij zegt nu dat ik 4 programma's heb geselecteerd. Als ik nu op verwijderen klik dat zijn ook de geplande opnames voor volgende week weg.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 30, 2025

Vreemd pakt hij dan niet een herhaling van het betreffende programma er automatisch bij mee? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 30, 2025

Net gecheckt. Gisteren 1 opname van 3 op reis verwijderd via het hoofdmenu van opnames. Hij gaf aan dat ik 2 programma's ging verwijderen. Op ok geklikt en toen leek het programma toch nog in de opnamelijst te staan voor komende zondag. Wanneer ik nu bij geplande opnames kijk staat 3 op reis er nog wel tussen, maar met 0 afleveringen. Ga ik naar de gids dan staat het opname logo er niet mee bij en dus wordt er niks mee opgenomen. Ik moet de serieopname er weer opnieuw inzetten…

Ook hetzelfde gedaan met een programma dat dagelijks komt, wil serie opname opnieuw plannen via gids op tv dus kies voor plan opname. Dan zie ik daarna serie opname annuleren dus het lijkt alsof de hele serie wordt opgenomen. Maar dat blijkt niet te zijn want als ik bij de volgende dag kijk staat er weer geen opname logo…

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor de uitgebreide toelichting Eef. Ik kan dit ook niet direct verklaren dan. Ik zal de feedback terugkoppelen!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

We hebben dit doorgezet en het tv-team heeft dit nagekeken. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat bij het verwijderen dan ook de geplande opnames meegenomen worden. Dat is niet de bedoeling, en gaan we oplossen. 

Edit: Dit is iets dat via een update hersteld moet worden. Dus houd de Product Updates in de gaten :)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 10, 2025

Geldt deze fout dan ook voor de i-TV ontvangers ​@Erik van KPN ? Of alleen bij de TV+?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 16, 2025

Alleen TV+, het is ook iets dat door middel van een update hersteld moet worden. Wat ik ook nog even als edit zal opnemen in mijn gemarkeerde antwoord.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

Zojuist via het beginscherm voor opgeslagen “alle afleveringen” van een serie verwijderd. De geplande staan, nog steeds, onder het tabblad gepland. (TV+ box DIW7022)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Bedankt voor het testen ​@PeterG!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Lijkt opgelost te zijn

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn ​@Herman66, bedankt voor het delen!