Skip to main content

Ik ben benieuwd naar de oplossing. Ik wilde net naar een film kijken die ik opgenomen had (keuze uit meerdere aangezien ik nogal wat had opgeslagen. Op zich niet groot percentage, zeg 17%) en blijkt dat bijna alles is verdwenen. Er staat nu nog maar voor 1% opgeslagen. Ik baal hier zo van. Dit is ook bij ons niet de eerste keer. Het staat nergens in huis meer op de ontvangers en ook niet online. Mogelijk met de laatste update geweest voor tv+ ? Ik las ook al dat het sowieso niet terug te zetten is.…

Ik hoop dat het eens opgelost gaat worden over het algemeen en niet per individu steeds bekeken gaat worden want zo te lezen ligt het probleem niet bij de klanten. Er zou op zijn minst zo lang het niet opgelost wordt, bij uitzending/programma terugkijken doorgespoeld moeten kunnen worden, zodat het enigszins wordt gecompenseerd. 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Volgens mij heeft het met de cloud van kpn  te maken.
Ik heb zowel arris VIP5202 en Tv+, ik had dertien films opgeslagen alle dertien staan op de arris ,op TV+ en itv app mis ik drie films er staat tien op


Hoi @IngridB73 en bedankt voor jouw bericht!

Altijd zuur natuurlijk wanneer opnames verdwijnen 😞 Weet je ook van wanneer de opnames waren? Opnames kunnen een jaar lang bewaard worden, daarna verdwijnen ze automatisch. Geen idee of daar in jouw geval sprake van is maar ik moet het wel benoemd hebben. Helaas klopt het dat we ze niet terug kunnen zetten :(


Hoi JanZ,

De films die zijn verdwenen waren nog geen 2 weken oud tot aan de dag van voor mijn bericht. Zeer recent dus. Stonden ook nog misschien 4 wat oudere opnames maar verder niet. Uiteraard weet ik dat ze na een jaar verdwijnen. Dit is niet de eerste keer dat opnames verdwenen zijn. Ik ben gewoon erg benieuwd wat er aan gedaan wordt in het algemeen want precies wat jij zegt is het nogal zuur.


Hoi JanZ,

De films die zijn verdwenen waren nog geen 2 weken oud tot aan de dag van voor mijn bericht. Zeer recent dus. Stonden ook nog misschien 4 wat oudere opnames maar verder niet. Uiteraard weet ik dat ze na een jaar verdwijnen. Dit is niet de eerste keer dat opnames verdwenen zijn. Ik ben gewoon erg benieuwd wat er aan gedaan wordt in het algemeen want precies wat jij zegt is het nogal zuur.

Ik ging er ook stiekem wel een klein beetje van uit dat je op de hoogte was van het feit dat opnames een jaar lang bewaard blijven @IngridB73 maar ik doe liever geen aannames :)

Heel soms kan het voorkomen dat de opnames in zo'n situatie wel terug zijn te zien via de ITV app, had je daar ook al gekeken? Als ze via de app nog wel te zien zijn, zou je de tv ontvanger eens een software reset kunnen geven; hopelijk zijn ze daarna alsnog via de tv ontvanger te bekijken 🙏🏻


Hoi JanZ,

Goede suggestie maar uiteraard ook al op de itv app gekeken maar ook daar waren ze allemaal verdwenen. 

Ik denk echt dat het geen individueel incident is maar dat het idd zoals eerder genoemd een cloud probleem is. Zou het nl anders echt niet weten. Hopelijk komt het nu weer op zijn minst een half jaar niet meer voor en hebben jullie tegen die tijd een oplossing gevonden. 


Van welke zenders waren de verdwenen opnames? Misschien dat er zo eens een verband te zien wordt.


Hoi Peter, 

Van Net5, rtl 8 en SBS9, in ieder geval en ik dacht van Paramount.

 


Oh en rtl7


Hoi JanZ,

Goede suggestie maar uiteraard ook al op de itv app gekeken maar ook daar waren ze allemaal verdwenen. 

Ik denk echt dat het geen individueel incident is maar dat het idd zoals eerder genoemd een cloud probleem is. Zou het nl anders echt niet weten. Hopelijk komt het nu weer op zijn minst een half jaar niet meer voor en hebben jullie tegen die tijd een oplossing gevonden. 

Daar ben ik dan ook bang voor @IngridB73 :(

Sowieso kan het geen kwaad (meer preventief) om de ontvanger af en toe te resetten; baat het niet dan schaadt het niet. Voor wat het waard is, wil ik je wel excuses aanbieden voor het ongemak! 

Jij trouwens ook bedankt voor het meedenken @PeterG; echt een verband zie ik nog niet echt en ik ben de afgelopen tijd ook geen soortgelijke voorvallen tegengekomen.