Skip to main content

Bijna al mijn opnames zijn gewist na resetten kastje. Ik heb ook het kastje daarna via de harde manier gereset, maar dat helpt ook niet.

Dat is vervelend, die oude opnames ga je dan helaas niet meer terugkrijgen. 


goedemiddag. de opnames staan toch in de cloud. alleen voor digitenne  weet ik het  niet 🤔


Inderdaad, dat wilde ik ook net zeggen, reset wordt juist geadviseerd om een “verstoorde” ontvanger tot de orde te roepen. Digitenne heeft geen opnames, die kan je dus ook niet kwijtraken.


goedemiddag. de opnames staan toch in de cloud.  🤔

Ja, dat is waar @cornelis48  Scherp ! 

Dan kun je daarmee een deel terughalen. 

Opnames in the cloud ben je na 1 jaar kwijt. Dan worden ze automatisch gewist. Ook worden ze gewist (overschreven) als je je maximale opslag hebt bereikt. Ik geloof dat dat 200 uur is. 

@Gabriella_B  geeft aan dat ze een deel van haar opnemen kwijt is. Dit zouden dan wel eens de opnamen kunnen zijn die ouder zijn dan 1 jaar. 

 


Gabrielle,

Jouw opnames zouden voor jou nog gewoon beschikbaar moeten zijn.

De antwoorden die je nu hebt,  zijn gelijk als een antwoord op de vraag of een snoekbaars een echte nederlandse imheemse vis is met Ja omdat ze in Nederland zwemmen :joy:

Ik zou maar even op een deskundige moderator wachten, die na kan gaan of er bij jouw account bij KPN nog films vastgelegd zijn als opname. 

 

 


Beste @Gabriella_B, welkom! Verwarring alom, zie ik. Het gaat om een interactieve tv-ontvanger? Deze opnames staan inderdaad in de cloud en worden gelukkig niet zomaar verwijderd. Heb je misschien het opnemen pakket uitgezet? Of de betreffende zenders verborgen via de instellingen? Wil je naast het beantwoorden van de vragen je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 


 

Ik had hier iets geschreven over dat domme gebruik door Nederlanders van het Engelse woord “cloud” als Nederlands woord.   Ik heb het dus weggehaald. 

Het is voor Gabriella onbelangrijk.

Gabriella vul gewoon je forumprofiel in zoals Marcia schrijft en kijk of Marcia het voor jou weer bereikbaar kan maken. 

 

 

 

 

 

 


@Gabriella_B 

Wil je kijken of een moderator nog (een deel?) van jouw opnemen mogelijk kan laten terugzetten? 

Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Als je per abuis het opnamepakket hebt uitgezet, dan ben je wel al jouw opnemen kwijt. Daar is dan niets meer aan te doen. 

 


@Marcia_

postcode is (...)

Abonnee nummer is (...)

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt! Ik kan nog niet zoveel met je gegevens zonder een antwoord op mijn andere vragen, maar ik zie in eerste instantie geen vreemde dingen. Ik zie dat jij twee ontvangers aangesloten hebt: zie je ze op beide niet terug? Had je gekeken of je de zenders misschien verborgen hebt? Kan je wat voorbeelden geven van opnames die weg zijn en opnames die er nog wel zijn? 


@Marcia_  op beide kastjes zijn de opnames verdwenen. De opnames vanaf september zijn er nog wel. Maar ik had ook nog een aantal opnames van juli er op staan. De bewuste zenders heb ik niet verborgen.


Ik ben alles nog eens bij nagelopen en zie eigenlijk nog maar één mogelijkheid en dat wordt uitgelegd in dit topic over itv opnames

 

We hebben per begin september 2019 de HD kanalen ‘verwijderd’ voor de app. Dat viel samen met die app update. De HD variant voor de app had ook geen betekenis, het was en zijn exact dezelfde streams als zonder HD. De HD in de kanaalnaam had dus puur iets te betekenen op een tv-ontvanger.

Gevolg is dat deze situatie kan gebeuren als je nog HD only opnames hebt staan. Omdat bijna iedereen inmiddels meer dan een jaar HD-op-1 heeft, komt dat zelden meer voor, tenzij…. je ook nog HD only geplande opnames hebt (ingepland, voordat deze klant HD-op-1 kreeg). Dat is hier het geval en dat verklaart deze klacht.

Kortom, het is verstandig om de geplande lijst met opnames een keer opschonen en opnieuw inplannen. Dat voorkomt nog verdere verrassingen uit deze hoek.

 

Ik verwacht dat dit ook bij jou het geval is helaas 😞