Skip to main content

Beste commmunity,

Onderstaande melding ontvang ik als ik mijn netwerk scan met Bitdefender. Kreatel (Communication) set-top box is vulnerable.  Your device can be exploited.

Ik vind dit geen prettige melding, ook al gaat een om een vaste internetverbinding via kabel en of powerline.

 De volgende 2 vragen heb ik hier over?

Wat is hieraan te doen, update firmware? 

Welk alternatief heeft de KPN hiervoor?

 

Vriendelijke groet,

 

Will

 

 

 

Hallo @PWS onnodige paniekmelding van Bitdefender.

De tv-decoders zijn qua firmware altijd bij en goed beveiligd, daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken.

Zorg er voor dat de tv-decoder rechtstreeks met een kabel op het modem is verbonden en niet via een omweg d.m.v. wifi-versterkers, powerlines via het stroomnet etc.

 


Beste JanD,

 

Bedankt voor je antwoord. Waarom Kan een power line niet en kan er eventueel een zonder wifi wel.

 

Vriendelijke groet,

 

Will

 


Beste JanD,

 

Bedankt voor je antwoord. Waarom Kan een power line niet en kan er eventueel een zonder wifi wel.

 

Vriendelijke groet,

 

Will

 

Hallo @PWS alles puur bekabeld werkt gegarandeerd goed, geen signaal verlies, optimale snelheid en optimale veiligheid.

Succes.

 

 


Helemaal met je eens @JanD 

 

Powerlines (DVS) gaan via het 230 volt netwerk.

Op het 230 volt netwerk zit steeds meer vervuiling en daar heeft vooral IPTV last van.

 

Wifi werkt meestal wel, maar ook hier geld dat als IPTV en internet gelijktijdig er overheen gaan, dit voor problemen kan zorgen.

 

Het beste is en blijft vaste UTP (CAT5E) kabels.

En die kan je mooi in gootjes, buizen, etc. wegwerken.

 

En vaste kabels hebben nog een super groot voordeel, ze verbruiken geen energie (volksmond stroom).

DVS, etc. gebruiken aardig wat energie.


Beste heren,

 

Duidelijk dank je wel voor jullie antwoorden.

 

Groet,

 

Will