Skip to main content

Beste heer/mevrouw, 

 

Helaas geeft de 4k itv box groen/blauw beeld op de beamer. op de box van de vorige provider zit een 

RGB functie voor beeld instellingen. waar vind ik dit terug op de ITV box? 

 

Bedankt!

 

Mvg

Mike 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste heer/mevrouw, 

 

Helaas geeft de 4k itv box groen/blauw beeld op de beamer. op de box van de vorige provider zit een 

RGB functie voor beeld instellingen. waar vind ik dit terug op de ITV box? 

 

Bedankt!

 

Mvg

Mike 

Waarom zou je een aanpassing in De RGB schaal willen regelen op ITV box, Anyway denk dat dit misloopt bij resolutie detectie waardoor je zoiets krijgt probeer hem eens vast te zetten op HD als je beamer dit ondersteund.

En kijk eens wat hij dan doet.


dank voor je antwoord. de kleur instelling van auto naar rgb zetten werkte bij de ziggo horizon.

bij de next helaas niet. 

 

net alle resoluties geprobeerd, maar zonder resultaat. lijkt hetzelfde probleem te zijn. 

 


ow en ga binnenkort over naar de optoma UHD 35, nu nog een oude HD 29 hangen 😉


HDR mode in beeldscherm instellingen op "Uit" gezet ?

Gebruik je meegeleverde HDMI kabel ?

Hoor je wel geluid van de zender als de ITV box op zender staat ? 

Als je op Menu knop drukt als ITV box op Beamer zit krijg je dan wel beeld ?

Dit kan namelijk tevens een probleem met HDCP zijn, als je menu opent end je ziet die wel dan zit het hem hierin en dan betekend dat zoveel als dat deze Authenticatie niet of niet goed loopt, Dit kan bij de beamer liggen maar ook bij de gebruikte HDMI kabel.


ja hdr uit. kabels van  RU connected niks te klagen. kijk nu via de pc / marantz zonder problemen netflix hdcp 2.2 

zal na de film een de itv app proberen. 


probeer het eens met de meegeleverde kabel, dat de HDCP via je PC goed loopt zegt vrij weinig want kan zijn dat hierin andere handshake timers worden gebruikt.

Daarom ook het advies het even met meegeleverde HDMI kabel te proberen want soms is een "Betere" kabel niet persee hiervoor of hiermee beter.

 


ga ik proberen, maar verwacht geen resultaat. laat het je weten. dank je 


even om zeker te zijn. hdmi van jullie naar de A/V versteker ipv de huidige hmdi is correct?

want direct op de beamer gaat m niet worden = 15 meter 


even om zeker te zijn. hdmi van jullie naar de A/V versteker ipv de huidige hmdi is correct?

want direct op de beamer gaat m niet worden = 15 meter 

Oh dus de versterker zit er nog tussen ?

Zal hem gewoon als test even direct op beamer zetten/hangen met HDMI kabel, Want als dat nu 15 Meter HDMI is zou ik daar beginnen met uitsluiten.

Uitzendsignaal sterkte wijkt erg af per apparaat en 15Meter is best wel een stukkie waar verlies op kan plaatsvinden voor HDMI


ja hdr uit. kabels van  RU connected niks te klagen. kijk nu via de pc / marantz zonder problemen netflix hdcp 2.2 

zal na de film een de itv app proberen. 

heel simpel. tv/ps4/kpn/pc naar de receiver; reciever naar tv/beamer zonder problemen, behalve kpn.. 

wil je echt dat ik de kpn box aan het plafon hang?  je hebt maar 1,5m hmdi aangeleverd. 

 

 

eind spelletje: ja het ligt aan jouw hardware en niet aan ons, want we hebben geleverd wat we zeiden… idem bij ziggo. prima, kijkt wel via mijn pc. hoop dat de app f1 via viaplay aan kan en tzt de android boxjes van ziggo/kpn ook een 2de scherm aan kunnen. 

 


heel simpel. tv/ps4/kpn/pc naar de receiver; reciever naar tv/beamer zonder problemen, behalve kpn.. 

wil je echt dat ik de kpn box aan het plafon hang?  je hebt maar 1,5m hmdi aangeleverd. 

 

 

eind spelletje: ja het ligt aan jouw hardware en niet aan ons, want we hebben geleverd wat we zeiden… idem bij ziggo. prima, kijkt wel via mijn pc. hoop dat de app f1 via viaplay aan kan en tzt de android boxjes van ziggo/kpn ook een 2de scherm aan kunnen. 

 

Ik heb niks geleverd maargoed, kort gezegd ja als test.

Gezien de signaal uitvoersterkte per apparaat kan verschillen en wellicht bij de ITV box gewoon niet sterk genoeg is om deze afstand te overbruggen wat ongetwijfeld samenhangt met zo min mogelijk stroomverbruik, kan het dus heel goed dat deze lengte juist het probleem is omdat de versterker niks anders doet dan een huidig aanvoersignaal doorkoppelen.

Kijk ook eens op  PartsNL Waarin specifiek de vraag staat over HDMI kabel lengte waarin ook staat dat 15 meter meestal goed gaat maar afhankelijk is van een heel hoop factoren.

 

Dus hang hem eens voor test aan het plafond. Werkt het wel weet je het, Krijg je nog steeds groen beeld heb je het in ieder geval uitgesloten


itv via de mijn htpc (hdcp 2.2) werkt perfect op de beamer. als de f1 in maart moeilijk doet hoor je weer ;-) 


heel simpel. tv/ps4/kpn/pc naar de receiver; reciever naar tv/beamer zonder problemen, behalve kpn.. 

wil je echt dat ik de kpn box aan het plafon hang?  je hebt maar 1,5m hmdi aangeleverd. 

 

 

eind spelletje: ja het ligt aan jouw hardware en niet aan ons, want we hebben geleverd wat we zeiden… idem bij ziggo. prima, kijkt wel via mijn pc. hoop dat de app f1 via viaplay aan kan en tzt de android boxjes van ziggo/kpn ook een 2de scherm aan kunnen. 

 

Ik heb niks geleverd maargoed, kort gezegd ja als test.

Gezien de signaal uitvoersterkte per apparaat kan verschillen en wellicht bij de ITV box gewoon niet sterk genoeg is om deze afstand te overbruggen wat ongetwijfeld samenhangt met zo min mogelijk stroomverbruik, kan het dus heel goed dat deze lengte juist het probleem is omdat de versterker niks anders doet dan een huidig aanvoersignaal doorkoppelen.

Kijk ook eens op  PartsNL Waarin specifiek de vraag staat over HDMI kabel lengte waarin ook staat dat 15 meter meestal goed gaat maar afhankelijk is van een heel hoop factoren.

 

Dus hang hem eens voor test aan het plafond. Werkt het wel weet je het, Krijg je nog steeds groen beeld heb je het in ieder geval uitgesloten

sorry wil je ook echt niet zwart maken. bedankt voor alle reacties. helaas als vaker ontvangen. 

ik ga een udh35 optoma bestellen dan weten we meer. ga nu niet moeilijk doen met utp/kpn box op 2.5 meter. als ik m heb hoor je meer. tot die tijd kijk ik netflix gewoon via de pc. Maar in maart moet het goed zijn #gomax ;-) 


https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel/optische-2-1/ heb trouwens een optische kabel 


sorry wil je ook echt niet zwart maken. bedankt voor alle reacties. helaas als vaker ontvangen. 

ik ga een udh35 optoma bestellen dan weten we meer. ga nu niet moeilijk doen met utp/kpn box op 2.5 meter. als ik m heb hoor je meer. tot die tijd kijk ik netflix gewoon via de pc. Maar in maart moet het goed zijn #gomax ;-) 

 Ja ik weer het zijn die probeer dit eens reacties die altijd hetzelfde zijn, maar er speelt gewoon zoveel techniek erin mee en erachter dat deze simpele testjes soms meer zeggen dan 100den technische termen of omschrijvingen kunen omvatten..

Heb al veel onverklaarbaars gezien maar dmv test opstelling kom je vaak een heel eind.

 

Succes en mocht er nog wat zijn kan je hier terecht.


Sorry Laurens,

 

Zie net je naam pas, de film (don't look up, aandrader) was leuk. 

kan/mag je het 2de scherm pushen bij kpn 😉 binnen nu en 2 maanden een nieuwe beamert, hopelijk al doorgedrukt dan. Ik kijk of beamer of tv dus nooit tegelijk. maar uitvoer via beamer vinden de android boxjes moeilijk als je het niet open is gezet. 2de handdruk. 

 

het nieuwe kastje van kpn is fijn in gebruik, alleen na pauzeren en afzetten moet je opnieuw begingen. 

Misschien dat we (moeders heeft sinds december ook kpn) verwend waren met ziggo. Misschein dat we wat verkeerd doen, maar we leren iedere dag. fijne avond,

 

grt Mike 


opgelost. het enige wat niet HDCP 2.2 was de oude beamer. nu perfect beeld via alle input.