Skip to main content

Blauw lichtje brandt niet op afstandsbediening dus koppelen lukt niet

• January 25, 2025
  • 10 reacties
  • 372 keer bekeken

Tijdens het tv kijken wilde ik van zender wisselen en dat luktĀ opeens niet meer. Volume knop werkt wel. Maar overige knoppen zoals +p geeft groen lichtje maar blijft op dezelfde zender staan. Geprobeerd mijn afstandsbediening opnieuw te koppelen maar ook dat lukt niet. Bij het tegelijk indrukken van de toets 7 en 9 krijg ik na heel lang wachten nog steeds geen blauw lichtje op de afstandsbediening. Wie kan mij helpen?Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 26, 2025

Gaat het om de TV+ Box (DIW7022 voorop het zwarte kastje)?

Misschien moet je het probleem juist zoeken in de ontvanger. Want een groen lampje betekent dat er een bluetooth verbinding is met een ontvanger. Als er geen verbinding is dan knippert het blauwe lampje als je bijvoorbeeld P+ indrukt, niet het groene lampje. En koppelen met 7 en 9 werkt denk ik ook alleen als de ontvanger daar klaar voor is.

Dus:

• Niet toevallig een andere ontvanger in de buurt waarmee de afstandsbediening gekoppeld is? Of afstandsbedieningen verwisseld?
  • Heb je wel beeld van de ontvanger op je televisie?
  • Wat als je de ontvanger even drie minuten van de spanning haalt?
  • Als het daarna nog niet werkt: wat als je de knop bovenop de ontvanger 7 seconden ingedrukt houdt en de instructies volgt?
  • Als dat niet lukt, misschien toch de afstandsbediening een fabrieksreset geven? (Maar het zou me verbazen als dat helpt, gezien het groene lampje.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Beste Arjan,

Ā 

ik heb idd een tv box DIW7022). Geen andere of extra kastje of afstandsbediening. IkĀ heb wel beeld maar ik kan niet naar een andere zender toe, het werkt niet. Ik heb alles geprobeerd wat je adviseerde om te doen maar het helpt niet. Ik ben al 4 dagen bezig Ā en het lukt niet. Ik ga KPN wel bellen moeten ze maar langskomen. Alsnog bedankt groetjes NienkeĀ Ā 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 26, 2025

Misschien kun je het ding tijdelijk met de Google TV app bedienen. En dan misschien zelfs het zogenaamde HDMI CEC aanzetten om je TV+ Box te bedienen met de afstandsbediening van je televisie. Zie:

Ā 

Trouwens, ik ben nog wel nieuwsgierig welke kleur lampje je krijgt als je de voeding van de TV+ Box losgehaald hebt (als het ding dus echt geen stroom krijgt) en je dan op bijvoorbeeld P+ drukt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Trouwens, ik ben nog wel nieuwsgierig welke kleur lampje je krijgt als je de voeding van de TV+ Box losgehaald hebt (als het ding dus echt geen stroom krijgt) en je dan op bijvoorbeeld P+ drukt.
Ā 

Dan knippert het lampje wel blauw op mijn afstandbediening!Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 27, 2025

Hallo ​@Terneus! Dat klinkt als een behoorlijke valse start van het abonnement. Is het koppelen van de afstandsbediening inmiddels al wel gelukt? Of is er inmiddels contact geweest met de klantenservice?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2025

Beste Remco,Ā 

Het gekke is dat alles prima werkte maar plots dinsdagavond mijn afstandbediening niet meer werkte bij het zappen naar andere programma. Toen wilde ik opnieuw mijn afstandsbediening koppelen maar dat lukte niet, alle instructie die ik heb en kreegĀ opgevolgd maar nee,Ā het koppelen is niet gelukt. Morgen bellen ze van de klantenservice. Heb een belafspraak. En anders moeten ze maar gewoon langskomen. GroetjesĀ 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 28, 2025

Dan hoor ik graag wat daar de uitkomst van is ​@TerneusĀ als we nog wat kunnen doen laat het dan weten. We denken graag mee. Het kan een defecte AB zijn maar wellicht is het ook iets softwarematigs in de ontvanger zelf. Het kan dan helpen om deze eens te resetten.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 23, 2025

​@Terneus, is er iets te melden voor toekomstige lezers met hetzelfde probleem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 23, 2025

Beste Arjan,Ā 

Na telefonisch contact met KPN heb ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Na het koppelen wat nu wel lukte kreeg ik vervolgens een melding op mijn tv voor een software update. Na de update werkte alles weer. Helemaal blij. Groeten en bedankt!Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 24, 2025

Dat is goed om te horen ​@Terneus! Bedankt dat je dit nog even deelt, post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!Ā