Skip to main content

Op een blauw schermpje wordt ik aangeraden om www.foutcode.tv/geenzender te kiezen.

heb al vaak problemen met kan gehad. Gaat een tijdje goed en daarna begint het weer. Dan weer eens met zender, dan met drie en dan weer bijna alle zenders. ik heb twee toestellen van SAMSUNG, het 2de is een drietal maanden oud, het andere twee jaar. Met Ziggo hadden wij geen problemen.

De overstap met TV van Ziggo naar KPN  zou financieel interessant zijn. Maar de ontvangstproblemen zijn het directe resultaat. Er is al een hele reparatiehistorie bij de storingsdienst van KPN opgebouwd.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Welkom op het forum, Brand! Jammer dat je deze issues ervaart. Laat ik vooropstellen dat dit over het algemeen niet aan je tv ligt. Dus die kunnen we eigenlijk gelijk wel uitsluiten. Waar ik benieuwd naar ben zijn de volgende dingen:

  • Welke typen tv ontvangers heb je? Dit staat op de voorkant van de kastjes vermeld.
  • Welke Experia Box (wit kastje) heb je? 
  • Hoe zijn je tv ontvangers aangesloten op de Experia Box? Zit daar een rechtstreekse kabel tussen, of loopt de kabel via een ander kastje? En zo ja, is dat dan een switch, een draadloze verbindingsset of wellicht een extra access point?

 

Wil je verder ook je forumprofiel invullen? Dan kan ik hier naar de geschiedenis kijken.


Vraag 1 :  HDMI

vraag 2: Experia box V10

vraag 3: wit kastje met stopcontact

NB Het probleem lijkt inmiddels opgelost, nadat het zwarte kastje een kwartier was afgekoppeld.


Bedoelt u dit met antwoord 3? 

 


Goed om te horen dat het voor nu opgelost lijkt, Brand! Wel wil ik nog even ingaan op punt 3. Gebruik je inderdaad de kastjes zoals in de afbeelding die Joep plaatste? In dat geval is de kans namelijk vrij groot dat die de oorzaak zijn.  Een draadloze verbindingsset, dat is hoe het heet, kan in veel gevallen prima werken. Maar omdat het signaal hiermee via het stroomnetwerk loopt kan het ook storingsgevoelig zijn. Mocht het probleem dan ook terugkomen, neem dan dit topic eens door. Als de stappen daar dan niet helpen raad ik toch aan om een rechtstreekse kabel te trekken tussen tv ontvanger(s) en Experia Box. Als het niet lukt om dat met beide ontvangers te doen, probeer dan in ieder geval een.