Skip to main content

Op mijn tv LG 49uj67ov  blijft een blauwe gloed op alle zenders zichtbaar. Ook via instellingen van tv niet te wijzigen. Wat betekent dit ?

ik hoor graag uw/ jullie advies.

Alvast bedankt voor uw respons.

Welke TV ontvanger heb je in gebruik?


Zwart kastje met opschrift hmb 2260V2.

 


Ik had gehoopt dat het een VIP5202 was, dan had het aan de laatste firmware kunnen liggen.

Van de HMB2260 ken ik geen meldingen die iets dergelijks beschrijven.

Is het probleem ineens ontstaan of heb je die televisie nieuw?


We hebben dit probleem opvolgend op een eerder haperend beeld.


Heb inmiddels telefonisch ondersteuning gekregen en er is het vermoeden dat er een breuk 8n de bekabeling zit. Op grond hiervan worden er nieuwe kabels toegestuurd. Hopelijk is het euvel hiermee opgelost. Voor nu al dank voor bovenstaande respons


Helaas de toegestuurde kabel biedt helaas geen oplossing ...beeld blauwe gloed ...jammer. Nog tips ik hoor het graag.

Alvast dank !


Op mijn tv LG 49uj67ov  blijft een blauwe gloed op alle zenders zichtbaar. Ook via instellingen van tv niet te wijzigen. Wat betekent dit ?

ik hoor graag uw/ jullie advies.

Alvast bedankt voor uw respons.

 

Heb je al geprobeerd om op je TV je beeldinstellingen aan te passen of te resetten? Wellicht dat er een “koel” kleurprofiel gekozen is? Dat doet dan nogal blauwig aan.


De kleur - en beeldinstellingen allemaal doorlopen. Helaas geen veranderingen.


De kleur - en beeldinstellingen allemaal doorlopen. Helaas geen veranderingen.

Heb je eventueel al een andere HDMI ingang op je TV geprobeerd?

Dan misschien toch nog maar eens bellen voor ondersteuning en kijken of ze de decoder willen verwisselen. Hopelijk dat het probleem daar mee is opgelost.

 


@Blauwbeeld Welkom op het forum. Wat vervelend dat je last hebt van een blauwe gloed over je scherm hebt, is dit al vanaf het begin of is dit iets dat ontstaan is? En heb je dit probleem ook als er een ander apparaat aangesloten is op de tv? Bijvoorbeeld een Chromecast, DVD-speler of iets van die strekking? Zou je voor mij ook je forumprofiel aan kunnen vullen, dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


@Blauwbeeld Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!