Skip to main content

Tv zenders blauwe gloed. Ook na reset instellingen naar fabrieksinstellingen. Updaten geeft goed en regulier beeld zonder blauwe gloed. Na elke update/reset weer blauw tv zenders. Hoe kan ik dit oplossen?



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik vind het met dat update-scherm ook wat blauwig.

Hoe is het beeld als je een dvd draait? (ik zie daar een speler staan)

En qua voet lijkt het een samsung. Echter is de foto van te ver genomen en onscherp; het merk is niet leesbaar.

En hoe oud is de tv ?


Dvd doet het wel qua kleuren en menu van de tv is wel goed. Het betreft echt alleen het kpn kastje die blauw kleurt. HDMI kabel ook al vervangen. Tv is een Medion


Oeps. Van dat "merk” kleur ik groen. Zeker bij een speciaalzaak als de Aldi gekocht?

Maar goed. Heb je de mogelijkheid om links- of rechtsom een andere tv (tje) te proberen. Ongeacht het merk gaat mijn sterke verdacht toch naar de tv uit.

Dvd doet het wel qua kleuren

Oh, die dvd is zeker nog via scart verbonden. Dan gaat hdmi controle niet op. Ik vermoed namelijk een probleem met de HDMI kaart (stukje electronica) in de tv.


Ook al een andere hdmi aansluiting geprobeerd, als die er is?

DVD zit ook via hdmi of scart? Indien hdmi, even wisselen en beide bekijken.

 

 


Welkom hier @TvdSs ! Goed dat je je vraag hier hebt gesteld. Ik sluit me aan bij de eerdere adviezen om de tv ontvanger eens aan te sluiten op een andere HDMI poort (indien aanwezig) en op een ander tv. Op die manier kun je vaststellen of het probleem in de tv-ontvanger of tv zit. Ook het resetten van de tv ontvanger kan de problemen voor je oplossen. Volg de link om te zien hoe je dit gemakkelijk zelf kunt doen. Laat je hier weten wat de uitkomst is?


Bedankt voor al meedenken. Heb de tv ontvangers van boven en beneden omgewisseld en beiden doen het nu goed. Is dus opgelost!