hallo zoals men weet wacht ik al een poos op glasvezel aansluiting wat al binnen ligt, maar glasdraad en kpn komen er niet uit, schuiven bal naar elkaar.
maar dat terzijde.
men weet ook, ik hou van films, ben ook van audio en had geen dolby alleen bij netfix, zou liggen aan mijn oude audio zou geen atmos ondersteunen(yamaha, top klasse) optisch aangesloten, zou via hdmi moeten of soundbar, nu is optisch altijd beter dan koper, wist yamaha 20 jaar geleden al.En alsof je dolby uit een flatscreen krijgt atmos of welke dan ook.tenzij je van blik geluid houd
of aan de snelheid vaste 10mb, met buitengebied 80 mb
het volgende grappigs doet zich voor, sluit dit kastje aan kpn +, na de onnodige stappen zoals aanmelden bij google over te slaan, opeens heb ik alles in ultra hd(had zelfs een smart tv gekocht er voor maar wilde toch al grotere en normale grote schermen zijn niet meer te koop), zelfs gewone tv en dolby waar ik wil in atmos, streamings diensten ook.
dus mensen een tip van mij woon je in buitengebied kijk je nog steeds sd kwaliteit?, neem dit kastje.En sluit optisch aan als je kan, mijn versterker zeker 20 jaar oud heeft 4 van die ingangen, toschlink en coax ook wel spdif genoemd, mijn dvd en pc zijn ook zo verbonden. Dit beetje offtoppic, maar zelfs mijn zelf gebouwde buizen versterker, heeft optische ingang, de B&O tangiaal platenspeler, heeft optisch uit gekregen. Ik snap dat mensen qua kwaltiet van geluid van tv kiezen voor een soundbar hekel aan kabels, maar weet van mij 7 of negen kanaals geluid bij een film, klinkt stukken beter in welke dolby of dts ook.
dus wat ik bedoel, in forum worden veel tips gegeven, das fijn maar niet altijd correct, zoals ik zei hdmi, is koperdraadje, kan nooit beter zijn dan optisch, waarom nu glasvezel ipv het welbekende koperdraadje?? simpel omdat het beter is.
ben dus blij met kastje, jammer dat het google based is, maar het is de oplossing als je in buitengebied woont en tv wil kijken/ streaming ,waar je tenslotte voor betaald tv in 4 k.Dit kastje weet wel beide signalen wel te mengen ipv alleen je vaste te nemen