Skip to main content
Vraag

Blijven opnames bewaard bij overstap naar TV+?

• 23 maart 2025
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Even een vraagje:

Op 28 maart gaat ons nieuwe pakket met KPN TV+ in en vervalt onze interactieve televisie van KPN.

Nu snap ik niet echt het wezenlijke verschil tussen interactieve televisie en de nieuwe KPN TV+, maar we hebben wel nieuwe TV kastjes ontvangen en die moet ik dus installeren ter vervanging van de twee kastjes die we nu hebben voor interactieve televisie.

Of we ook nog een nieuw abonnementsnummer en pincode krijgen, weet ik niet.

Maar ik vraag me af of ik straks al mijn opgenomen programma's van interactieve televisie kwijt ben of dat ik die toch nog kan kijken op bijvoorbeeld mijn PC, door nog in te loggen met mijn oude gegevens op de site? Of dat de programma's dus nog gewoon op de Cloud bewaard blijven en ook via het kastje van TV+ te zien zijn?

7 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Beste ​@balletvos,

Je bent de opnames niet kwijt, je opnames staan op de server van KPN. En je houdt je abonnementsnummer en pincode. 

• Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • 23 maart 2025

Super bedankt voor je snelle en volledige antwoord! Dan hoef ik niet al mijn opgenomen programma's voor de 28ste te bekijken!!! 🙂

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
balletvos schreef:

Super bedankt voor je snelle en volledige antwoord! Dan hoef ik niet al mijn opgenomen programma's voor de 28ste te bekijken!!! 🙂

Graag gedaan, ik heb dit ook zo gedaan, en mijn opnames stonden gewoon weer klaar op de server van KPN. Geen één opname wordt op die ontvangers bewaard. Alles wordt gewoon bewaard bij KPN. 👍🏼

• Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • 23 maart 2025

Straks moet ik zeker wel op mijn nieuwe kastje programma's invoeren om op te nemen? Nu staan er namelijk al programma's gepland om op te nemen via interactieve televisie...

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
balletvos schreef:

Straks moet ik zeker wel op mijn nieuwe kastje programma's invoeren om op te nemen? Nu staan er namelijk al programma's gepland om op te nemen via interactieve televisie...

Dat weet ik niet helemaal zeker. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 100 reacties
  • 24 maart 2025

Eénmaal ingepland worden alle geplande opnames op de kpn server bewaard en uitgevoerd.  Die ben je dus niet kwijt als je een andere ontvanger krijgt.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@balletvos, de gemaakte en geplande opnames blijven zoals ze zijn inderdaad 🙂 Je kunt opnames ook inplannen via de TV+ App bijvoorbeeld, die zijn niet gebonden aan de tv-ontvanger zelf. Als je de nieuwe TV+ Boxen hebt ontvangen en aangesloten zal je alle opnames daar lekker kunnen kijken dus.

Reageer