Skip to main content

Sinds eind vorige week stoort het tv-signaal (blokkerig beeld). Een aantal keer per avond en op beide tv's (op beide tv's een 4k-ontvanger ontvangen). Tot de storingen begonnen altijd een vlekkeloos beeld gehad. Er is verder niets veranderd aan de infrastructuur in huis. Ik maak gebruik van een switch van netgear met IGMP-snooping (aangeschaft bij KPN). Ik heb naar aanleiding van de storingen de ontvangers rechtstreeks aangesloten op het modem, geen oplossing voor het probleem. Ook de software opnieuw geïnstalleerd, ook geen resultaat. Hebben meerdere gebruikers sinds vorige week last van storingen? Heeft iemand tips?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @TonM1965 ,

Welk modem en welke type 4K ontvangers heb je?Doen ze het beide niet?

Al eens het modem,De switch en de ontvanger goed gereset?

Zie hier hoe je dat doet:

Modem : 

Tv ontvanger:

Switch:

Fabrieksreset (Harde reset)
Om een ​​harde reset van uw Netgear ProSafe GS105 uit te voeren:

1. Zoek de knop Reset op uw switch (meestal in een gaatje aan de achterkant van de switch). 
2. Gebruik een paperclip om de knop ingedrukt te houden totdat het aan/uit-lampje begint te knipperen. Het duurt meestal tussen de 7 en 9 seconden.


@martijn197108 Dank voor de tips, maar alles al geprobeerd. Het probleem doet zich voor op beide tv's. Ik heb 2 tv ontvangers arris 5202. Het probleem deed zich opeens voor, daarvoor geen problemen. Het blijft vreemd. Zie ook topic @Babylonia 


Heb je glasvezel?

Dan kan het wel eens zo zijn dat te veel demping problemen geeft met tv.Ik denk dat de klantenservice dat wel kan meten,Hun nummer is 0800-0402.


Hier precies hetzelfde probleem. Ik heb nog de HD-TV ontvanger, maar het ligt niet aan onze ontvangers. Het zit echt in de stream van KPN. Want als je terugspoelt dan is op precies hetzelfde moment blokkerig. Iedereen kan het zien, kijk maar De Avondshow met Arjen Lubach terug van maandag 28 februari. Spoel door naar minuut 28:10 (einde item ‘Gelderse weerbericht’) en na 2-3 seconden verschijnt het. https://tv.kpn.com/play/program/887129190


Inderdaad,Hier ook.

Er zal wel ergens vandaag een bericht verschijnen van de moderators.


De Avondshow met Arjen Lubach terug van maandag 28 februari. Spoel door naar minuut 28:10 (einde item ‘Gelderse weerbericht’) en na 2-3 seconden verschijnt het. https://tv.kpn.com/play/program/887129190

Ja ook hier te reproduceren.
Als het alleen een keer bij toeval gebeurt in een uitzending, Tja, kan gebeuren.
Moet alleen niet veelvuldig gaan voorkomen.


Hier precies hetzelfde probleem. Ik heb nog de HD-TV ontvanger, maar het ligt niet aan onze ontvangers. Het zit echt in de stream van KPN. Want als je terugspoelt dan is op precies hetzelfde moment blokkerig. Iedereen kan het zien, kijk maar De Avondshow met Arjen Lubach terug van maandag 28 februari. Spoel door naar minuut 28:10 (einde item ‘Gelderse weerbericht’) en na 2-3 seconden verschijnt het. https://tv.kpn.com/play/program/887129190

Hier inderdaad ook te reproduceren. Lijkt me nu wel duidelijk dat het aan de streams ligt van KPN. Ik hoop dat een moderator dit gaat oppakken!


Hoi @TonM1965 .  Ik heb even meegelezen en ik begrijp nu dat dit voor iedereen geldt. Er lijkt dus iets met de aanvoer van de stream te zijn.

Zoals @Babylonia  al aangeeft kan dit soms eens gebeuren maar als het structureel wordt, is het tijd om alarm te slaan.

Zou je (jullie)  hier melding willen maken als het weer gebeurt

Welke zender (zendernummer erbij)  + welk programma + uitzenddatum en tijdstip?


Hoi @Erwin_ de laatste 2 dagen geen storingen meer. Het probleem lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen. Ervaar ik weer storingen, dan zal ik deze melden.


Nou gelukkig maar!. Ik lees het wel mocht het toch weer misgaan.