Skip to main content

Ik heb een Philips smart tv met 4 hdmi poorten.

Nu heb ik een Blueray speler van mijn broer gekregen en die wilde ik op mijn tv aansluiten.

Op welke poort ik hem ook aansluit, hij geeft 2 seconden het woord Blueray weer en vervolgens staat er:  “Geen signaal, controleer uw bronnen.” Ik heb 3 verschillende HDMI snoeren geprobeerd.

Wie kan mij raad geven???

Hallo @Jamina51 even de handleiding van de Blueray speler raadplegen bij de rubriek vragen en oplossingen of even opde website van  de fabrikant kijken voor een oplossing.

 


Hallo @Jamina51 ,

Staat de Blueray-speler wel aan? Check dan de verschillende HDMI-poorten.


Heeft deze Blue ray toevallig een in en uitgang op de achterzijde dit  zie je veelal bij LG bv?

Dus een HDMI in en uitgang


Ik heb in de handleiding naar het hoofdstuk problemen en oplossingen gezocht, maar dat hoofdstuk zijn ze blijkbaar vergeten. En op de website kwam ik ook niet veel verder. Alleen iets over updates, en dat heb ik maar op een stick gezet, want zonder beeld kan ik niet zoveel. En als antwoord op vorige vragen: Ja  hij stond aan. En het is een Panasonic met maar één hdmi poort. En op de tv heb ik alle poorten geprobeerd. 


En er is 1 poort op de Blue ray speler?


Al eens de HDMI kabel omgedraaid? Ja, echt.

En anders een andere hdmi kabel geprobeerd. 

De ontvanger van kpn werkt wel op alle poorten?

Wat is het type van de bluray speler?

 

En er is 1 poort op de Blue ray speler?

@Thijs1963 Dat staat in de reactie ervoor. 


Het is een raar fenomeen helemaal ondat je wel even in beeld een blue ray logo krijg.

Feitelijk moet het gewoon werken, je kan dus ook niet bij de instellingen van de blue ray, is het een idee deze eens op een laptop aan te sluiten en te kijken in het setup menu van de blue ray.


Een laptop heeft alleen een hdmi UITgang. Ben er nog nooit een tegen gekomen met een INgang, @Thijs1963 .


Ik ga morgen bij daglicht nog wel het één en ander uitproberen. 

Bedankt voor de adviezen zover.


Een laptop heeft alleen een hdmi UITgang. Ben er nog nooit een tegen gekomen met een INgang, @Thijs1963 .

Peter tegenwoordig standaard op laptops met oudere laptops kan je een verloop of converter gebruiken.

mvg


BlueRay?

Het is toch Blu-Ray. 

 

@Jamina51 

Staat de tv wel op de juiste source? (juiste ingang HDMI)


Ja hij stond op de juiste bron, en geeft dan 2 sec. Het beeld blueray weer en gaat dan weer op zwart met het bericht geen signaal.

 


Ik denk dat de HDMI op mijn laptop ook alleen een out is, want mijn blueray aansluiten op de laptop geeft ook niets weer.


Ja hij stond op de juiste bron, en geeft dan 2 sec. Het beeld blueray weer en gaat dan weer op zwart met het bericht geen signaal.

 

 

Je ziet 2 seconde het beeld van de Blu-Ray (geen e in blu).

Dat heb ik elders eerder gezien.

Het bleek toen een fout in de Blu-Ray speler te zijn (defect).


Oké,  dat hoop ik niet. Ik ga denk ik een nieuw snoer bestellen en het daar nog eens mee proberen. 


Je hebt niet toevallig een HDready tv?

Want het kan ook nog zo zijn dat je broer die speler "vast” had staan op 108050. Dat werkt niet op een HDready. 

De BRD start op met 720P (wel mogelijk op HDready). Maar gaat dan heel snel naar de instelling die "vast” staat. En dan valt op een HDready het beeld uit.


Nee hoor  ik heb een 4k tv. Mijn broer heeft dezelfde, dus daar kan het niet aan liggen. 


Ik hoop dat de Blu-Ray speler jonger dan 2 jaar is.

Want dan heb je nog garantie. 

 

Defecte HDMI kabel is inderdaad ook mogelijk.

 

@PeterG 

Voor het opstarten van het starscherm waar je ook bij de instellingen kunt, maakt het niets uit waarop hij staat. (dat is volgens mij bewust zo gedaan). 

Wel als je een Blu-Ray gaat afspelen. 😉


Als je de HDMI kabel uit de blu-ray speler haalt en in het itv kastje stopt, heb je dan wel beeld?


BlueRay?

Het is toch Blu-Ray. 

 

@Jamina51

Staat de tv wel op de juiste source? (juiste ingang HDMI)

Het is Blu-ray @joop2011 


Blu-ray 

 


Dat heb ik geprobeerd maar het blijft hetzelfde. 2 seconde Blueray en dan zwart en de mededeling geen signaal. Misschien is hij defect want dat hdmi snoer van het kpn kastje is prima. Ik kan normaal tv kijken.


De Blueray speler is 4 jaar oud. Dus geen garantie.


Blu-ray, Jamina.

Wat als je de Blu-ray speler op de hdmi kabel van het kpn kastje aansluit (effies).

Wat is dan het effect? Ook maar 2 seconden?

Geef je hier eens het type van de speler? Dan kunnen we 'm eens opzoeken.


De Blueray speler is 4 jaar oud. Dus geen garantie.

 

Blu-Ray.

Zie ook boven, zelf met een grote foto.