Skip to main content

Ik heb een Philips smart tv met 4 hdmi poorten.

Nu heb ik een Blueray speler van mijn broer gekregen en die wilde ik op mijn tv aansluiten.

Op welke poort ik hem ook aansluit, hij geeft 2 seconden het woord Blueray weer en vervolgens staat er:  “Geen signaal, controleer uw bronnen.” Ik heb 3 verschillende HDMI snoeren geprobeerd.

Wie kan mij raad geven???

Tip: de buren hebben vast ook een tv met hdmi. Vraag eens of je hem daar even mag proberen. Tenzij je zelf ook een tweede tv hebt.


Oké,  Blu_Ray


Het is een Panasonic DMP-BDT167


Theoretisch zou die het gewoon moeten doen. 

Zo op afstand lastig te beoordelen. Gebruikte je broer 'm tot voor kort gewoon?


Ik heb hem op een andere tv geprobeerd,  maar daar deed hij het ook niet, dus zal hij wel defect zijn. Niets aan te doen. Allemaal bedankt voor jullie raadgevingen, maar ja stuk is stuk.


Ik spreek mijn broer zondag weer, dus vraag ik hem wel wanneer hij hem voor het laatst gebruikt heeft. 


Ik heb hem op een andere tv geprobeerd,  maar daar deed hij het ook niet, dus zal hij wel defect zijn. Niets aan te doen. Allemaal bedankt voor jullie raadgevingen, maar ja stuk is stuk.

 

Ja, dan mag je er vanuit gaan dat de Blu-Ray speler defect is. 


Ik dacht dat dit een klanten helpen klanten forum was, dan gaan we toch niet zeuren over de schrijfwijze?

Dan kunnen we wel aan de gang blijven.
Zolang we maar begrijpen wat de vraagsteller bedoeld.


Je schrijft dat je broer dezelfde tv heeft en dat de Blu-Ray speler het daar wel deed.
Probeer de BD speler weer eens op de tv van je broer aan te sluiten en kijk of hij het daar wel doet.
Als dat zo is dan kun je wellicht in de instellingen kijken hoe de output van het beeld staat.
Desnoods terugzetten op de fabrieksinstellingen.
Als de BD speler bij je broer wel werkt, kun je hem daar mij jouw kabel aansluiten en kijken of dat werkt.
Als dat werkt kun je daarna nog proberen wat er gebeurt als je BD speler met de kabel van je broer aansluit.

Wellicht erg omslachtig maar hiermee kun je wel vaststellen waar het probleem zit.

Succes