Skip to main content

Vandaag een nieuwe AB ontvangen van KPN: gebaseerd op bluetooth technologie.  Koppelen aan de TV was snel gedaan, maar SONOS koppelen (via de app) gaat niet; die lijkt alleen IR te herkennen. Vraag; hoe nu deze te koppelen zodat het geluid weer via SONOS komt, want het geluid van de (Samsung) TV is niet echt geweldig. Koppeling van Sonos en TV is via glasvezel en werkte met de IR AB prima. Volgens een medewerker van SONOS zou er in de KPN AB ook een IR signaal aangezet kunnen worden. Iemand een idee? Wel teleurstellend dat vooruitgang (bluetooth) gelijktijdig achteruitgang (geen koppeling SONOS - TV geluid) betekent….. tot zover ….

 

Een Sonos playbar dien je in de Sonos app te koppelen met je KPN afstandsbediening. Bij andere merken doe je dit met snelcodes op de afstandsbediening maar bij Sonos moet dit anders.


  1. Open de Sonos-app voor iOS of Android.
  2. Ga naar het tabblad  Instellingen en tik op Systeem.
  3. Selecteer de kamer waar het Sonos home cinema-product zich bevindt.
  4. Druk onder Home cinema op Instellen afstandsbediening.
  5. Volg de aanwijzingen in de app om je nieuwe afstandsbediening te configureren zodat je je Sonos home cinema ermee kunt bedienen.

Ik had al vermeld dat ik de koppeling via de SONOS app heb geprobeerd. Probleem is dat de KPN AB alleen bluetooth uitzendt en SONOS alleenIR accepteert. Volgens een SONOS medewerker zou in de KPN AB ook een IR zender geactiveerd kunnen worden. Als dat kan, kan ik de SONOS ook met de AB koppelen.


Ik had al vermeld dat ik de koppeling via de SONOS app heb geprobeerd. Probleem is dat de KPN AB alleen bluetooth uitzendt en SONOS alleenIR accepteert. Volgens een SONOS medewerker zou in de KPN AB ook een IR zender geactiveerd kunnen worden. Als dat kan, kan ik de SONOS ook met de AB koppelen.

Ja dat met Sonos koppelen moet voor het activeren van de bluetooth gebeuren. Afstandsbediening moet dus weer terug naar fabrieksinstellingen. Daarna kan de bluetoothfunctie weer aan en koppelen met de tv


Ik weet niet of ik je goed begrijp: AB terug naar fabrieksinstellingen: is dat de “7-9” kombinatie op de AB voor fabrieksinstellingen of doe ik dat op een andere wijze (werkt IR dan wel op de AB?)?  Daarna de AB koppelen aan Sonos in de Sonos app en vervolgens dan de koppeling met de TV maken (in mijn geval koppelen met Samsung dus keuze 1)?

 


7 en 9 is de bluetooth verbinding maken.

 

Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Dan die Sonos app doorlopen en daarna tv koppelen en bluetooth verbinden


Helaas. rood/blauw knop indrukken werkt, Ok ook, dan SONOS app doorlopen …. en daar gaat het mis.  In de SONOS app, onder systeem, heb ik aangevinkt de drie opties voor IR gebruiken, Infrarood signaal licht en infra rood verlenger staan alle drie aan. Dan kiezen voor Instellen afstandsbediening en de volumeknop op de AB gebruiken …. nothing works …… :-( .