Skip to main content
Beantwoord

Bluetooth ab van Hmb2260 kpppelen aan Arris 5202?

  • December 18, 2019
  • 8 reacties
  • 294 keer bekeken

Is de oudere bluetooth AB die bij de witte 4K tuners geleverd werd te koppelen aan de nieuwe 4K tuner Arris 5202?

De nieuwe AB bevalt minder goed.

 

Op IR werkt hij wel, maar ik weet niet hoe hij op bluetooth te pairen is

Beste antwoord door Erwin van KPN

@Quadrizz Duidelijk. Ik kan me wel voorstellen dat die andere beter aanvoelde. Helaas gaat het dus niet werken. 

Er is nog een alternatief met een universele afstandsbediening denkbaar maar helaas heb ik vanuit KPN geen oplossing voor je.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 18, 2019

De nieuwe ab is de BT versie met zwarte onderkant en zilveren toetsen. Maar geen kpn logo.

Hier, onder 1, legt Nadia uit hoe je de nieuwe ab kunt koppelen met BT.

(de geheel witte versie is de IR uitvoering)

kpn.com/afstandsbediening .


wjb
Wijsgeer
  • December 18, 2019

Nee, de bluetooth afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 is niet i.c.m. met de Arris VIP 5202 te gebruiken.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Quadrizz .Ik lees dat de nieuwe afstandbediening niet bevalt? Is dat een IR of een Bluetooth model? (om dat te kunnen duiden, heeft @PeterG  een link gedeeld)

Het antwoord op je directe vraag heeft @wjb al gegeven. 

Laat je weten welk type je hebt? Ik kan desnoods een BT model toesturen, mocht dat er nu niet op zitten.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2019

Het is een BT versie inderdaad, maar ik vind hem plastic-achtiger en daardoor goedkoper aanvoelen.

Ook de gewichtsverdeling is minder prettig. En de tekst op de knoppen ipv icoontjes.

Verschillende kleine dingen die net minder zijn dan de oude


wjb
Wijsgeer
  • December 20, 2019

Het is een BT versie inderdaad, maar ik vind hem plastic-achtiger en daardoor goedkoper aanvoelen.

Helemaal mee eens.

Ik heb de afstandbediening van de Arris VIP 5202 nog nooit in levende lijve mogen aanschouwen, maar als ik de afbeeldingen her en der bekijk dan kan ik niet anders zeggen dan dat qua design de afstandbediening een sterke achteruitgang is t.o.v. de ZTE ZXV8001.

 

Ook de gewichtsverdeling is minder prettig.

Dat is ook zo als je de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 met die van de HMB2260 en VIP2952 vergelijkt.

 

Het zijn inderdaad kleine dingen maar als je ze bij elkaar optelt dan krijg je toch wel een bepaalde voorkeur.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 23, 2019

@Quadrizz Duidelijk. Ik kan me wel voorstellen dat die andere beter aanvoelde. Helaas gaat het dus niet werken. 

Er is nog een alternatief met een universele afstandsbediening denkbaar maar helaas heb ik vanuit KPN geen oplossing voor je.  


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2019

Ik heb de nieuwe ab nu een tijdje. En na een gewenningsperiode van een paar dagen vind ik 'm heel prettig. Vooral dat de knoppen 'plat’ zijn t.o.v. de iets bolle van de C3/D3 is fijner.
En zeker ook de kleurknoppen die nu tussenruimte hebben is veel fijner.


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.