Skip to main content

Hallo forum, 

 

Even puur uit nieuwschierigheid probeerde ik vanavond de kpn bluetooth afstandsbediening van mijn 4k ontvanger te koppelen aan Windows 10. Hij detecteert deze wel maar geeft vervolgens een foutmelding direct na het weergeven van de koppelings code (die natuurlijk niet ingegeven kan worden)

 

Weet iemand of hier een manier is om dit te omzeilen? 

 

Groeten, 

Henk 

Waarom zou je dat willen doen?

Hij is gemaakt voor de VIP5202

Ik ben bang dat het ook niet gaat werken.


Ik ben een beetje aan het klooien met een kodi install waarbij ik hoop de afstandsbediening te kunnen gebruiken voor de bediening (op mijn samsung tv pakt hdmi-cec deze op) maar op de tv waar hij uiteindelijk komt te hangen heeft de tv hier geen ondersteuning voor. 

En ik vraag me dus af of het wel of niet werkt, lijkt mij niet dat ze deze afstandsbediening voorzien hebben van een vendor lock.

 


Het beste kan je kijken na een universele afstandsbediening.


Nee die is duidelijk, dat is ook het eerst volgende alternatief. Echter hoop ik ook dat een KPN moderator even meekijkt en uitsluitsel geeft of het wel of niet kan :grin:


Hi Steenwijk, ik heb dit ook even meegelezen. Was stiekem benieuwd of het je ging lukken. Maar nee, ik verwacht het niet. De overdracht van de gegevens gaat weliswaar via BT, de commands/data die worden verstuurd zullen niet overeenkomen, die kans acht ik in ieder geval nihil. Ik zou ook naar een universele kijken of een remote via de smartphone of tablet. 


Hallo allemaal, 

Na aardig wat uren puzzelen en graven naar onderliggende info over onderdelen en chip programmering kan ik concluderen dat dit idd niet mogelijk is :) 

 

Ondertussen heb ik een andere oplossing gebruikt (Airmouse via dongle aangesloten). 

 

Ik ga er ooit weer mee verder, maar vermoed dat het uiteindelijk als nog niet lukken zal :) 

 

Cheers, 

Henk