Skip to main content

Gisteren heeft KPN mijn nieuwe tv en internet abonnement aangesloten en geactiveerd,  maar helaas is de monteur iets te vroeg weg gegaan want de bluetooth afstandsbediening werkt niet goed. De afst.bed. werkt alleen correct als je hem richt op de ontvanger en is het mij niet gelukt om bluetooth correct te laten werken.  Alleen het kiezen van de diverse zenders werkt nu bluetooth, maar het volume instellen niet en het in- en uitschakelen van de tv ook niet.  Ik wil de ontvanger graag uit het zicht in een kastje zetten,  maar dan werkt de afst. bediening maar gedeeltelijk bluetooth.  Jammer dat de monteur gisteren iets te snel is vertrokken..…   

Alleen het kiezen van de diverse zenders werkt nu bluetooth, maar het volume instellen niet en het in- en uitschakelen van de tv ook niet.  

Klopt. Dat hoort zo. Volume en aan/uit van de tv zijn namelijk signalen die naar de tv gaan. En niet naar de ontvanger. De ontvanger doet niets met het volume. Het volume word geregeld in de tv.

U kunt gewoon de ontvanger wegstoppen in het kastje. Wat werkt er niet als u de ontvanger wegstopt?


Wat fijn dat u zo snel reageert !  Als ik de ontvanger uit het zicht plaats dan kan ik met de KPN afst.bed. alleen bluetooth  van zenders wisselen,  maar kan ik niet het volume regelen en de tv aan en uit zetten.  

Dat betekent dus dat ik de kpn ontvanger niet in een kast kan wegstoppen want dan heb ik nog steeds de afstandsbediening die bij de Philips tv hoort nodig heb om de tv te bedienen voor het volume.

Met andere woorden:  wil je gebruik maken van alle functies van de witte kpn afst.bed. dan moet je de KPN ontvanger niet wegstoppen, want dan heb je nog steeds twee afst.bed. nodig om de het volume van de tv in te stellen en de tv aan- en uit te schakelen……..      Daarmee vervalt dus het voordeel van de bluetooth afst. bediening van KPN.    

Maar volgens mij hoor je met de bluetooth afst. bed. gewoon het volume en zenderkeuze en aan en uit schakelen van de tv te kunnen regelen. Want anders heb je er toch niks aan……?

Groeten,  Hans

 

 

 

 


Ik denk dat u het niet begrijpt.

Het tv kastje werkt via Bluetooth. Het aan/uit zetten van de tv en het bedienen van geluid gaat niet via Bluetooth maar via infrarood rechtstreeks naar de tv zelf.

Als het tv kastje dus verborgen is kunt u nog steeds de tv aan/uit zetten en of het volume bedienen door de afstandsbediening op de tv te richten. 


Dag Nick 83,

 

Ik ben nieuw op dit forum dus vergeef mij als ik iets fout doe in de communicatie. Om op uw vraag terug te komen wat er niet werkt als ik de ontvanger uit het zicht in een kastje plaats:

Dan kan ik met de KPN bluetooth afst. bediening alleen van zenders wisselen.  Het aan/uit en het volume van de tv werkt dan niet bluetooth.   Dat werkt met de witte KPN afstandsbediening alleen als je deze rechtstreeks richt op de “KPN Arris” ontvanger.     Dus heb ik de kpn ontvanger nu maar naast mijn tv geplaatst en werkt alles met de kpn afst. bediening. 

Maar ik had het zo fijn gevonden als ik de ontvanger uit het zicht kon plaatsen en alle functies met de kpn afstandsbediening bluetooth kon doen.   Ik hoor heel graag van u.

 

Groet,  Hans

 


Nick,  ik begrijp je heus heel goed en zou de tv moeten reageren op het infrarood signaal van de KPN afst. bediening.    Maar dat doet hij niet .   De monteur heeft de kpn AB met code 4 gekoppeld aan mijn Philips tv, dus daar ligt het niet aan.      Met de kpn afst.bed. kan ik wel alles bedienen als ik hem direct op de ontvanger richt.  Dus aan/uit en volume en de andere opties. Maar verstopt in een kastje doet hij bluetooth alleen maar de zenders wisselen.     Heb ik soms een afstandsbediening gekregen die hoort bij een tweede tv aansluiting,  dus met alleen infrarood?   Iets anders kan ik me niet bedenken.

Jammer dat de sympathieke monteur gisteren zo snel is vertrokken, want dan had hij het vast wel kunnen oplossen…       Groetjes,  Hans


De vraag is heel simpel:     kan je de tv gewoon bluetooth bedienen terwijl het KPN kastje (ontvanger) is weggestopt in een kastje.  Want daar adverteert KPN tenslotte mee.  Nou, ik kan alleen een andere zender bluetooth inschakelen en de tv uit/aan zetten en het volume regelen gaat niet bluetooth terwijl de monteur de KPN afst.bed. heeft gekoppeld aan mijn Philips tv.

Groetjes,  Hans


De vraag is heel simpel:     kan je de tv gewoon bluetooth bedienen

Nee. Dat gaat via infrarood. Dus u zult moeten richten op de tv. Het kastje staat hier buiten.

Zelfs als het kastje uit staat, de stekker uit het stopcontact, terug in de doos gestopt…

Zelfs dan nog zou u de tv aan of uit moeten kunnen zetten met de witte KPN afstandsbediening. En het volume regelen zou dan ook moeten kunnen.

 


Inderdaad Nick en dat klopt en zo werkt het ook.   Alleen en dat was ook in eerste instantie mijn probleem dat de kpn ontvanger niet correct  reageert op signalen van de kpn bluetooth afstandsbediening als de ontvanger in een kastje is geplaatst.   

Wat  mij betreft is een van de twee - of de afstandsbediening of de ontvanger - niet in orde.   Beide al eens gereset maar zonder resultaat.

Nogmaals jammer dat uw monteur zo snel naar een volgend adres of naar huis wilde gaan….. maar dat kan ik wel begrijpen ;)

 

 

 

 

 


Inmiddels is het mij helemaal duidelijk hoe alles werkt.  Jammer dat de monteur dat niet goed heeft uitgelegd.  Ook had hij de kpn afstandsbediening moeten koppelen aan de bluetooth ontvanger, want dat heb ik zelf moeten doen.  Nou ja het is nu opgelost en ben ik er erg blij mee.