Skip to main content

Ik wilde graag bluetooth van de AB uitzetten. Typisch gevalletje van een "oplossing” waar eigenlijk geen probleem was, het gooit extra radio de lucht in en kan niet anders dan dat het verbinding houdt op het moment dat je het niet gebruikt (of gaat ‘ie bij elke knop die je indrukt opnieuw pairen?). Heb ook de ontvanger al eens moeten resetten omdat er geen verbinding werd gemaakt. Kan ik dat uitzetten of een andere AB aanvragen?

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). .Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)


Dank Wibisa, deze had ik ook gezien, maar hoe zet je dan IR aan? Bluetooth staat nu uit (overigens een blauw ledje, geen groen zoals hierboven beschreven), maar nu doet de AB helemaal niks meer. Bij het indrukken van een knop zie ik nu overigens een groen ledje oplichten.


De bij de 5202 geleverde ab geeft geen IR voor de tv-ontvanger; alleen voor de functies van de tv. Wil je IR dan kan dat alleen door de IR ab te kopen in de webshop. (gratis via KPN zal het een BT ab zijn bij een 5202). Overigens geen idee of er een IR ontvangst in de 5202 zit, ik vermoed van niet.

:diamonds: Overigens is RF volkomen onschadelijk en het ultra lage vermogen van BT helemaal. Daar krijgt een vlieg nog geen hoofdpijn van. Bovendien is het signaal steeds maar even héél kort.

Ook bij een mobiel is er geen 24/7 zend- en ontvangstsignaal.


Er zit een klein “venstertje” in de tv-ontvanger wat sterk lijkt op een IR-ontvanger.

Maar het gaat mij hier vooral om het principe. Een klein beetje straling erbij is waarschijnlijk niet schadelijk (ik heb ook gewoon wifi in huis en bel met een mobiel) maar het is gewoon onnodig. Valt in de categorie van ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’ van die andere telecomboer. Een instelling van ongeremd consumeren die niet goed is voor onze planeet. Niemands leven wordt er slechter van als we geen BT-AB hebben, maar toch worden ze massaal geproduceerd, met een toename van grondstofgebruik tot gevolg: er moet nu BT én IR technologie ingebouwd worden, oude ABs zonder BT worden weggegooid, productieprocessen moeten opnieuw ingericht worden, nieuwe folders moeten geprint worden, etc.

O ja, en de kosten van deze duurdere AB en het introduceren daarvan (waarschijnlijk niet veel, maar toch) rekenen ze ook echt wel door aan ons hoor.

En dat alles (dat is hoe ik mijn bericht ook begon) als oplossing op een probleem wat er niet is.


Er zit een klein “venstertje” in de tv-ontvanger wat sterk lijkt op een IR-ontvanger.

Dan kun je het wel gokken en de IR versie kopen in de webshop. In dit geval, je staat in de admin met de 5202 met BT, kun je die dus niet gratis van kpn krijgen.

Als je nog een oude kpn afst.bed. hebt kun je die ook proberen.

Verder ga ik niet discussiëren over RF. Met die microvermogens in huis is die onschadelijk.

En BT is helemaal micro in het kwadraat. En dus alleen als je een knopje indrukt. Verder staat ie standby zonder zenden net als bij je mobiel wanneer je die aan hebt maar niet gebruikt.
Ook met een DECT kan dat de laatste 10 jaar zo.


Thanks PeterG.

Maak jij trouwens elke maand 5 cent naar mij over? Het voegt niks voor je toe en je wilt het niet, maar het is een onschadelijk bedrag voor je om te missen. Ik ga daar verder dus niet over discussiëren.


Totaal rare vergelijking. Te krom voor woorden.

Jij gebruikt wel 4G en wifi. En voor een BT maak je drukte. Een heel topic! BT is een micro van de RF van 4G en wifi.

VIRUSSEN ZIJN VEEL SCHADELIJKER.

Prettig stralings"vrij” leven.

RF is in elke vorm onschadelijk.

Alpha, bèta en gamma zijn veel schadelijker. Ook röntgen is schadelijk maar minder dan de vorige 3.

Heb 't er allemaal uitgebreid over gehad met mijn oom, een röntgenoloog.