Skip to main content

Heb op internet gelezen dat er Bluetooth  tv ontvangers zijn van KPN. ik heb een nieuw tv meubel en wil mijn tv ontvanger daar in zetten. Zou mijn kastje omgeruild kunnen worden voor dit exemplaar?

Het gaat dus maar om 1 kastje

Dat lukt zomaar niet. Een ontvanger die niet kapot is word niet omgeruild. U kunt het 4K abonnement afsluiten. Dan krijgt u wel een nieuw kastje. Anders niet.


Hallo @FrankS76 ,

Je krijgt alleen maar die ontvanger als je jouw pakket uitbreidt met het 4K-pakket. 


Helaas is bij mij geen 4k abonnement beschikbaar. Mijn snelheid is maar 80mbit


Hallo @FrankS76 ,

Je krijgt alleen maar die ontvanger als je jouw pakket uitbreidt met het 4K-pakket. 

Hallo @Noordzee , ik zie zojuist bij het samenstellen van een internet/tv-pakket dat de 4K-ontvanger met BT AB standaard meegeleverd wordt.

Alléén als je tevens de 4K-optie aan-vinkt zet KPN dat aan de de betreffende decoder.

 


Hallo @FrankS76 ,

Je krijgt alleen maar die ontvanger als je jouw pakket uitbreidt met het 4K-pakket. 

Hallo @Noordzee , ik zie zojuist bij het samenstellen van een internet/tv-pakket dat de 4K-ontvanger met BT AB standaard meegeleverd wordt.

Alléén als je tevens de 4K-optie aan-vinkt zet KPN dat aan de de betreffende decoder.

 

@Noordzee  Dus de 5202 wordt voortaan standaard uitgeleverd? Dit is bijzonder. Of eigenlijk ook weer niet want daarmee worden veel problemen rondom het nieuwe iTV-menu/platform opgelost.


Hallo @JanD en @Katana321 ,

Ja, dat klopt. Voor nieuwe klanten is dit al ruim een jaar het beleid. Zie dit bericht van 2 oktober 2019. 
 

https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/kpn-introduceert-nieuwe-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening.htm

 

Maar bestaande klanten mogen niet zomaar hun oude werkende ontvanger inruilen voor deze moderne ontvanger. 
 

Tenzij ze (tegen een meerprijs) overstappen op het 4K-abonnement. 


Dus de 5202 wordt voortaan standaard uitgeleverd? Dit is bijzonder. Of eigenlijk ook weer niet want daarmee worden veel problemen rondom het nieuwe iTV-menu/platform opgelost.

Owja? De problemen die op de oudere ontvangers spelen zijn er niet bij de 5202? Heeft u daar een bron van?


Hallo @JanD ,

Ja, dat klopt. Voor nieuwe klanten is dit al ruim een jaar het beleid. Zie dit bericht van 2 oktober 2019. 
https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/kpn-introduceert-nieuwe-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening.htm

Maar bestaande klanten mogen niet zomaar hun oude werkende ontvanger inruilen voor deze moderne ontvanger. 

Tenzij ze (tegen een meerprijs) overstappen op het 4K-abonnement. 

@Noordzee  ah, dat nieuws had ik gemist...


Dus de 5202 wordt voortaan standaard uitgeleverd? Dit is bijzonder. Of eigenlijk ook weer niet want daarmee worden veel problemen rondom het nieuwe iTV-menu/platform opgelost.

Owja? De problemen die op de oudere ontvangers spelen zijn er niet bij de 5202? Heeft u daar een bron van?

Ikzelf, want ik heb een 5202 en een 2952.

Ik heb met de 5202 geen problemen. De 2952 is traag, vooral in de gids en bij een herinstallatie.


Ok 👍 nou ja, dat u met de 5202 geen problemen heeft, dat wil nog niet zeggen dat niemand ze heeft.


Ok 👍 nou ja, dat u met de 5202 geen problemen heeft, dat wil nog niet zeggen dat niemand ze heeft.

Helemaal gelijk. Echter, in het topic “KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu” lees ik vergelijkbare ervaringen. Ook vandaag nog.


Dit is simpel opgelost middels infrarood, ik gebruik het zelf namelijk ook op deze manier. Zie link

 

https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlenger/invisible-control-black-4-bedien-4-av-apparaten/


Helaas is bij mij geen 4k abonnement beschikbaar. Mijn snelheid is maar 80mbit

@FrankS76 

Ik ben bang dat KPN jou dan voorlopig niet gaat voorzien van de nieuwe ontvanger. 

 


Helaas is bij mij geen 4k abonnement beschikbaar. Mijn snelheid is maar 80mbit

@FrankS76

Ik ben bang dat KPN jou dan voorlopig niet gaat voorzien van de nieuwe ontvanger. 

 

Vanaf welke snelheid is 4K dan wel mogelijk? Lijkt me dat 80 mbit zat is.


@Nick83 

Wil jij ook 4K tv-kijken?

Je kunt erachter komen of je in aanmerking komt voor 4K tv-kijken met de glasvezelcheck. Voor nu kun je er alvast vanuit gaan dat je minimaal een internetsnelheid van 100 Mbit/s nodig hebt.