Skip to main content
Onlangs kon de software van mijn 4k ontvanger niet meer geupdate worden en heb daarom een nieuwe toegestuurd gekregen (top). Daar zit alleen geen nieuwe afstandsbediening bij en heb dus nog de oude. Alles werkt wel weer, behalve de bluetooth functie. Ik moet dus richten op de ontvanger om hem te gebruiken. Ik lees berichten dat je de ok-knop ingedrukt moet houden en dan de ontvanger moet resetten. Dit heb ik gedaan, maar zonder succes. In het instellingen menu is de afstandsbedeining ook niet zichtbaar (op mijn tweede 4k ontvanger, dus ik weet wel waar het menu zou moeten staan).



Ik hoop dat ik geholpen kan worden, want die bluetooth functie is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik voor 4k abo gekozen heb.
Hoi @aukej . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het nog niet wil lukken. Je hebt dus nu twee 4K ontvangers? Eentje werkt goed ( met z'n eigen afstandbediening) ? En nu is het de bedoeling dat je die nieuwe tuner met een oude bluetooth afstandbediening aan de praat krijgt.

Je schrijft dat de instelling voor de afstandbediening ontbreekt? Het kan zijn dat die tuner een reset nodig heeft. Hier staat beschreven welke opties je hebt.

Ik ben nog even bij ons test model langsgelopen.. Als ik daar op instellingen klik en vervolgens scroll ik helemaal naar beneden ( 2e pagina ). Hier staat het afstandbediening menu, Heb jij die ook?
Dank voor je antwoord Erwin. Het probleem dat je schetst is goed en die instelling was niet zichtbaar. Uiteindelijk is het goed gekomen nadat ik de batterijen er een poosje uit had en een aantal keer de OK knop ingedrukt heb gehouden om opnieuw met de ontvanger te koppelen. Ik had dit eerder ook al eens geprobeerd, dus weet niet zeker waarom het nu is gaan werken, maar hij doet het in ieder geval weer!
Dat is goed nieuws! Ik durf er niet op te speculeren maar ben blij dat het werkt! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je mij te vinden!