Skip to main content

Goedemiddag,

ik vind t filmpje onduidelijk en weet niet waar ik op moet klikkennop de ab. Ik probeer mijn bose aan te sluiten met het kpnkastje, heb een optische kabel maar hij doet t niet, ben hier al dagen mee bezig maar het lukt me niet.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Het allernieuwste kastje, dus TV+ DIW7022 @Ester vreeken ?

De optische kabel gaat bij de 3-2-1 uiteraard in de optische ingang. Als je op de afstandsbediening dan voor CBL/SAT kiest krijg je de optische ingang.

😎Op het kastje van kpn moet je voor het optische signaal dan wel nog “stereo PCM” instellen. Anders werkt het inderdaad niet.

Uit m'n hoofd bij de TV+: tandwiel dan ok - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geluids indelingen.


Heb ik allemaal al ingesteld maar doet t nog steeds niet


Dan weet ik het zo op afstand ook niet. (staat Optical out wel aan ??? )

Probleem kan ook nog in de 3-2-1 zitten natuurlijk.


En hoe zet ik optical out aan? Dankje voor je antwoord overigens👍🏻


Bij diezelfde instellingen onder weergave en geluid. Helemaal precies kan ik het nu even niet aangeven. Ik heb momenteel geen tv+ Box staan. 


Ja ik heb gekeken, zie wat je bedoelt maar die stond ook al aan, 


Hmm, als er rood licht uit het draadje komt zal dat werken. Dan moet je toch even in de instelling van de 3-2-1 kijken of de optische ingang nog (steeds) is toegewezen dan de CBL/SAT knop. Dat kan in het menu ook veranderd (zijn) namelijk. Of dat er momenteel helemaal geen knop is toegewezen ivm volledig analoog gebruik.


Hoe is het nu, @Ester vreeken ? Heb je al een oplossing gevonden?


Nee nog steeds niet!! We zitten met een dure boseset en geluid via tv en als ik kon bel zeggen ze dat ik andere geluidsapparatuur moet aanschaffen!!


Maar kpn is er toch helemaal niet verantwoordelijk voor als die best oude 3-2-1 het niet doet. 


Oke dus het ene moment in t oude kastje werkt t nog prima en het volgende moment niet meer omdat er niet voldoende aansluitingen in het nieuwe kastje zitten en daarbij de apparatuur is niet oud maar was wel hartstikke duur


De 3-2-1 kwam 18 jaar geleden in de winkel. Dat noem ik oud. Voor inderdaad te veel geld ten opzichte wat het te bieden heeft. O.a. qua mogelijkheden. 

Zo zou het toch echt moeten werken. 

Optische kabel verbinding. 

Audio indeling op de TV+ box op "stereo PCM" instellen! (belangrijk want de 3-2-1 kent Dolby geluid niet)

Kiezen voor CBL/SAT. Dit is fabriek af de optische ingang. (Maar kan ooit veranderd zijn naar bijvoorbeeld analoge ingang in het menu. Nu dan weer op optische ingang instellen. )


Zoals ik al eerder vermeldde heb ik dat allemaal al grdaan, op pcm ingesteld en cbl/ sat. Dit had ik allemaal al gedaan voordat ik de vraag steld van hulp, ik ben er nl al weken mee bezig


Komt er rood licht uit het kabeltje? Uit het stekkertje wat de Bose in gaat? Zo ja dan zal het signaal vanaf de TV+ box goed zijn.

(...) en cbl/ sat

Heb je ook gecontroleerd via het menu van de Bose of dit ook daadwerkelijk momenteel resulteert in de optische ingang????? Kan ook analoog zijn namelijk. Dan even aanpassen in het menu van de Bose. Waar geen idee, ik heb die Bose niet.

Menu instellingen zijn te volgen via de video uitgang (composiet). Oeps…. mogelijk kun je hem op je moderne tv verbinden met de component aansluiting Y (groen) Pb (blauw)  Pr (rood). Deze zijn alle 3 noodzakelijk voor het beeld. Geluid L en R naar tv is niet nodig. Die is er volgens mij ook niet.