Skip to main content

Mijn Bose 321 aansluiten op mijn Philips tv of aris 5202, hierbij krijg ik geen verbinding, beeld of geluid?

Gebruik een nw optische kabel, ik krijg totaal geen verbinding ondanks dat het op dit forum duidelijk wordt omschreven? In al mijn instelling vindt ik ook geen optie, optische kabel?

Graag een oplossing.

Dank alvast Arend

De Bose-3-2-1 kan alleen overweg met Stereo PCM geluid. 

Standaard staat het geluid op Dolby. 

Je kan het in de ontvanger zowel voor optisch als hdmi op Stereo zetten. ( instellingen - geluid, beide tabs)

En als je het nooit veranderd hebt in de Bose-3-2-1 dan is CBL/SAT de optisch digitale ingang. 


Dank voor uw reactie, geluidinstelling staat op stereo, maar ik krijg geen verbinding op mijn philips tv,  55oled805 serie, zowel van de bose naar tv, als aris5202 kpn naar bose, easylink is geactiveerd maar er komt geen verbinding via optische kabel


We zien dit wel vaker met die oude Bose-3-2-1. Het lijkt wel of ie alleen overweg kan met "oude" 🤔 pcm norm.

Of mogelijk is in het menu van de bose de knop niet gekoppeld met de digitale ingang.

Ik kan alleen aangeven wat ik weet.

Je zou het mijns inziens kunnen oplossen met deze converter. Dan kun je analoog naar de bose.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/


Dank voor je reactie, mijn vorige bose 321 werkte er goed op , ik ben al uren bezig en het laat mij ook niet los, ik blijf het proberen en anders zoek ik 1 met hdmi op, dank nogmaals


anders zoek ik 1 met hdmi op

Wou je dan weer zo'n oude 3-2-1 kopen? En dus ook tweedehands. Nee toch?

Die hoort inmiddels in een museum. 


Ik heb nu een samsung soundbar , 900 serie van €1000, 16 speakers maar fatsoenlijk muziek geluid zit er niet in dan is de bose velen malen beter met geluid. Voor film is hij uitstekend maar aangezien ik 12 uur per dag muziek luister ben ik er na 2 jaar wel klaar mee. En de luidspeakers van nu zijn houten kistjes waar geen model in zit, dus ja ik zou graag weer muziek luisteren waar je van geniet.


Dan zou ik het op deze 2 manieren aansluiten en gebruiken.

Voor televisie en films:

5202 met hdmi (op geluid Auto) naar Televisie en van TV met HDMI ARC naar Samsung Soundbar. 

Voor radio:

De losse converter (DAC) is een stuk goedkoper (!) dan een andere Bose 3-2-1 weer tweedehands kopen. Bovendien is er opzich niks mis met je Bose, behalve mogelijk defecte DAC.

Dan 5202 optisch, die uitgang instellen op Stereo (=PCM), naar de converter en daarvanaf via mini-jack (of 2 x rca) naar de Bose. Dat laatste is dus zoals het met de HD ontvanger ook liep dus zal werken. Jij noemde dat een koptelefoon uitgang. Maar het is een fixed LINE uitgang voor naar een versterker uitgevoerd in mini-jack ivm de ruimte op de vip2952 / hmb2260.

Wat ook kan is een digitenne ontvanger erbij huren voor radio. Als je tenminste genoeg hebt aan die 28 radio zenders.

Of een losse FM/DAB+/internet-tuner. Naar de Bose. Zo'n tuner heeft vaak ook een analoge uitgang.


Dank voor je reactie , ik ga morgen verder stoeien, ik heb mn soundbar weer aangesloten maar blijft me storen, ik denk zelf nog een bose erbij kopen want in het verleden was het goed, maar ik zie bij mn bronnen van de tv ook geen optische bron? Lijkt wel of de poort erwel zit maar de werking niet? Mn andere bose had hdmi aansluiting ik vermoed dat ik deze heb gebruikt maar helaas de bose weggegeven omdat een soundbar het mooiste geluid zou geven, ik heb ook wel 12 soundbars geluisterd en de samsung ging er mee door. Maar ik kom er van terug.

Dank voor alles 


Lijkt wel of de poort erwel zit maar de werking niet?

Tja, het probleem zit denk ik in de Bose 321. Ik vermoed dat de interne converter (die digitaal naar analoog om moet zetten, onze oren zijn analoog) stuk is. Bovendien werkt die bij een Bose 321 (hele  foute naam van Bose want hij is helemaal NIET 5.1 maar 2.1) alleen met PCM Stereo.