Skip to main content

ik heb boven en beneden een dvs in stopcontact   wanneer ze allebij in stroom zitten krijg ik beneden de melding 400  wanneer ik boven de dvs van stroom haal heb ik geen melding   hoe kan dat 

Die melding 400, waarop verschijnt die?

En hoe zijn de dvs stekkers dan aangesloten? Als het goed is 1 beneden met een ethernetkabel aan de Experiabox? En boven dan 1 met een ethernetkabel naar …?

Heeft het wel goed gewerkt?


ik heb boven ook een geel kabel naar de experiabox   zelfde als beneden   wat ik nu heb gedaan  is de software opnieuw geladen   ik heb nu nog geen melding gehad      ja het heeft goed gewerkt       ik heb ze precies zo gedaan zoals ze zeggen hoe het moet    niet in een verlengsnoer  maar in een bestaande stopcontact 


ik heb nu weer de melding   wanneer ik de van kanaal verander en weer terug ga  doet hij het weer even 


Welk type heeft u? 200, 650 of 1200?


Op de TV dus.

Lijkt me dat de verbinding tussen de twee DVS stekkers (via het lichtnet dus) verstoord is. Dat kan door storingen op het lichtnet komen. Is er in huis wat veranderd? LED lampen? 


ik heb de type 1200    dus 1 in de meterkast 1 op slaapkamer en 1  in de kamer    

nee er is niets veranderd in huis   ik heb alleen een nieuwe deurbel die je waarschuwt als er iemand voor de deur staat  ja op de tv    


Draadloze verbindingsets leveren vaak problemen op. Meestal is er iets op het electriciteitsnetwerk gekomen waar ze nuet tegen kunnen.  Dat kan bij u maar ook bij de buren want het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee u de draadloze verbindingssets kunt beheren. Wellicht is daar de oplossing.  


Het wordt door KPN ook geadviseerd om bij gebruik van een DVS-set, deze alléén te gebruiken voor internet óf voor tv kijken, nooit gecombineerd, want dat gaat niet goed, is ook mijn persoonlijke ervaring met de DVS’en vanZiggo die ik toentertijd bij Ziggo en bij KPN gebruikte.

 


ik heb boven ook een geel kabel naar de Experiabox   zelfde als beneden   wat ik nu heb gedaan  is de software opnieuw geladen   ik heb nu nog geen melding gehad      ja het heeft goed gewerkt       ik heb ze precies zo gedaan zoals ze zeggen hoe het moet    niet in een verlengsnoer  maar in een bestaande stopcontact 

 

Begrijp ik goed dat je een UTP kabel vanaf de Experiabox naar boven hebt lopen?

Zo ja, koop dan een Switch (met IGMP Snooping, en werk van daar uit met UTP kabels naar de KPN tv ontvangers etc. 

 

Vaste kabels en de juiste switch is altijd veel en veel beter.

En gebruiken ook minder energie.

 

Door de toename van Zonnepanelen, oplaadpalen, LED lampen, etc. komt er steeds meer vervuiling op het elektriciteit netwerk. Hier kunnen die DVS's etc. niet tegen en geven daardoor veel storing. 


Hi @foutcode 400, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top!

Heb je er iets uit kunnen halen waardoor je de foutcode hebt kunnen verhelpen?


nee ik heb nog geen oplossing gevonden  maar zodra ik boven de dvs uitschakel heb ik beneden geen probleem dan is er geen foutcode   dus eigenlijk zoek ik een oplossing dat ik hem in de stopcontact kan laten zitten .


Jammer @foutcode 400, dan zoeken we verder naar oorzaak en oplossing! Wat gebeurt er als je de DVS adapters van plek wisselt? Dus die van boven bij de tv beneden en andersom? Gebeurt dan precies hetzelfde? Of doet de tv beneden dan direct al moeilijk, ook al heb je die van boven niet aangesloten?

Op deze manier kunnen we nagaan of de betreffende DVS adapter zélf de storingsbron is, of dat we dit toch in je stroomnetwerk moeten zoeken!


ik heb boven ook een geel kabel naar de experiabox   zelfde als beneden ...

Wat bedoel je hiermee?

Waar is die gele kabel op aangesloten?