Skip to main content

Goedemorgen,

Wij hebben de laatste tijd onwillekeurig dat de bovenste helft van de televisie haperingen/schokkerigheid vertoont bij beeld via de Arris. Ik heb hierover gisteren met de support gebeld en n.a.v. het gesprek onze 2e Arris aangesloten om te kijken of dit iets deed; helaas ook daar hetzelfde nare effect.

Ik heb e.e.a. op het forum doorgelezen dus hieronder alvast de huidige situatie:

  • KPN glasvezel, Experiabox V10
  • Arris 5202, met het nieuwe menu al zichtbaar, direct aangesloten op het modem
  • Beeldinstellingen Arris: 1080p@50Hz, UHD kwaliteit, HDR uit
  • 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd naar de televisie (Samsung UE40J6240)
  • In de beeldinstellingen van de televisie ruisonderdrukkingen uitgezet en ook Auto Motion etc uit
  • Bijzonder is dat bijv. Netflix via de tv (wifi) prima werkt, zonder het issue
  • Het probleem doet zich voor op live tv, terugkijken en ook bij Netflix via de Arris.
  • Ik heb al een paar keer het modem en de arris van de stroom gehaald, toen leek het even wat minder… maar het komt altijd weer terug

Wat te doen om weer comfortabel naar het beeld te kunnen kijken?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Heb je het 4k pakket (3 zenders) bij KPN?

Er zijn al vaker meldingen geweest dat de 5202 niet goed samenging met, n.b., een 4k UHD televisie.

Zit de ontvanger wel op HDMI 2 of 3? Dat adviseerde de handleiding hier nml.

Als je niet het 4k pakket hebt zal een HD ontvanger het m.i. zeker oplossen.

Dus
Arris vip2952 (V2) danwel Arcadyan hmb2260


Jammer dat een ander type tuner ook geen positief effect heeft. Ik ben bang dat de bodem van mijn trukendoos in zicht is. :-(