Skip to main content

Sinds 2 weken DIW7022 kastje geïnstalleerd, eerste week werkte alles perfect. Nu laatste wee drama. Dagelijks probleem dat we geen menu/beeld krijgen bij aanzetten kastje. Dan moet stroom eraf, 30 sec wachten, stroom op kastje, wachten tot hij opstart, afstandsbediening opnieuw koppelen en dan hopen dat het weer werkt.. voor een dagje. Het kastje is overigens verbonden met UTP via switch naar Box. Als het werkt, werkt het perfect! Helaas te veel problemen. HDMI al verwisselend. Niets helpt. Zaterdag maar weer bellen. Als het zo door gaat weer terug naar oude kastjes, die gaven nooit problemen.. 

Hallo @Bart1234hoedjevanpapier , haal de switch er eens tussenuit, gaat het dan beter?


Hallo Jan, 

Eerste instantie zonder switch, toen kregen we geen verbinding met box. Daarna via switch gedaan en werkte goed, eerste week. 

Maar we gaan het morgen eens proberen zonder de switch. Bedankt voor je bericht, ik hou je op de hoogte. 


@Bart1234hoedjevanpapier Welkom op het forum.

Hoe is de situatie op dit moment? Is het gelukt om te testen zonder switch? 


Zit er ook een DVS tussen?


@Bart1234hoedjevanpapier Welkom op het forum.

Hoe is de situatie op dit moment? Is het gelukt om te testen zonder switch? 

Krijg straks een nieuwe UTP kabel van mijn zwager, daarna ga ik het testen. kom er op terug.

 


Zit er ook een DVS tussen?

V10 box UTP naar switch - naar DIW7022 kastje. Maar ook een WiFi versterker zit op V10 box omdat ik anders geen WiFi heb kwam ik achter…


@Bart1234hoedjevanpapier 

Ondersteunt de switch ook IGMP snooping?

Dat is namelijk belangrijk voor IPTV.😉


Heb nu eerst een cat6 kabel gelegd direct van Box naar DIW kastje.. we gaan het zien. 
 


Probleem blijft zich voor doen. Medewerker constateert dat de DIW7022 een storing heeft software matig. Stuurt nieuwe op… weinig vertrouwen in


@Bart1234hoedjevanpapier Jammer dat het probleem met de kabel blijft. 

Kun je laten weten of de nieuwe ontvanger wel goed werkt? 


Beste Rutger,

 

ik heb nog geen ontvanger gekregen, wel een nieuwe afstandsbediening?!… ik ga maandag wel weer bellen naar KPN..


@Bart1234hoedjevanpapier Ik zie inderdaad dat je weer contact hebt gehad en dat er een openstaand ticket is. 

Mijn collega's gaan hiermee aan de slag! 


Nou, even een update.

Gister om 10u gebeld met klantenservice. De medewerker zag wie mij (vorige week) de afstandsbediening gestuurd had, maar kon niets voor me betekenen. Ze zou degene een melding sturen om mij te contacteren. Ik zou dus zsm gebeld worden door deze collega. 15.00u; nog niets gehoord. Zelf wederom gebeld. Daar kreeg ik een medewerker aan de lijn die me vertelde dat ze helemaal geen bevoegdheid hebben om deze ontvangers (DIW7022) te versturen naar de klant. Hij kon mij ook niets opsturen. Maar hij had een idee.  Ik werd doorverbonden naar technische dienst. Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn die wat verstand van zaken had. Ze vertelde over deze nieuwe ontvangers en de kinderziektes maar er was een nieuwe update die wellicht zou helpen. Nou, deze geïnstalleerd en we hadden weer beeld. Voor hoe lang is nog even afwachten. Toen werd ik ineens gebeld door die medewerker die de afstandsbediening verstuurd had. Hij verontschuldigde zichzelf omdat er iets niet goed was gegaan bij logistiek. De ontvanger had wel degelijk verstuurd moeten worden maar ook hij kon nu niets meer doen. Ik zei dat ik net de technische dienst had gesproken en wellicht de oplossing had maar hij had niet zo’n hoge pet op van die afdeling dus ik moest toch maar zo’n kastje bestellen… Hij zou mij een mail sturen met een nummer en code zodat ze daar wisten wie ik was en waarom ik zou bellen. Zij konden mij een kastje sturen. Dus ik de mail geopend, nummer gebeld, code ingevoerd.. krijg ik iemand van de technische dienst aan de lijn. Wederom het hele verhaal verteld (inmiddels 3u gebeld met KPN gister)… maar hij vroeg of ik 1 of 2 kastjes nodig had? Ik zeg “laten we eens beginnen bij het kastje beneden”… maar hij reageerde gepikeerd, vroeg of ik het kastje boven al had gereset en alles opnieuw had aangesloten.. ik zei “al zo vaak”… toen was bij mij de maat even vol en ik heb hem vriendelijk bedankt. Kwam niet aan mijn eigen werk toe. Vanmorgen deed de tv het nog dus ik heb goede hoop, maar als ik straks merk dat hij het weer niet doet… 

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom dit zo moeilijk moet.. al 10 jaar een tevreden klant, nu al meer dan 3 weken geen TV en alleen maar ellende en van (geen) kastje naar de muur.. 


@Bart1234hoedjevanpapier Fijn om te lezen dat de tv nu weer werkt. 

Jammer om te lezen dat je er zoveel tijd in moeite in hebt moeten steken. 

Mocht de tv nou onverhoopt weer niet werken, laat het hier dan even weten. Dan ga ik uitzoeken of er iets is dat ik kan betekenen. 

Voor nu hoop ik uiteraard dat de tv gewoon blijft werken! 


Hallo Rutger,

tot en met vandaag werk het nog prima.

zou het wel waarderen als er enige coulance aangeboden wordt voor afgelopen 3 weken… 

Hoor graag van je