Skip to main content

Enige tijd geleden een nieuwe afstandsbediening mogen ontvangen voor onze KPN ITV (hardwareversie VIP5202). Nu doet zich regelmatig het probleem voor dat de Sony Bravia KD 55XE8599 kort nadat deze is aangezet via de KPN-afstandsbediening, spontaan helemaal uit gaat en opnieuw gaat opstarten alsof de tv volledig van de stroom zou zijn geweest (inclusief Android “kleurenmenu”).

Herkend iemand dit probleem?

Dit probleem heb ik dus ook. 


Ik heb sinds 9 april 2021 een 5202 en mij is het ook 1 keer overkomen.

 


Ik kreeg zelfs een bericht van Sony Nederland: (Twitter) 

Dat zal dus de enige manier weer zijn om het goed te krijgen. Maar vind dat altijd zo makkelijk wat ze zeggen: “Reset maar effe.”


Ik heb dit nog niet hoeven ervaren met onze KD-43XD8305.


Hallo @Dennis Schreve , het is wèl toevallig dat mij dit ook 1x overkwam nadat ik de 5202 geïnstalleerd had.

Met de 2952 nooit problemen gehad, dus het ligt volgens mij niet aan de Sony, maar aan de 5202.

Maar laten we de reactie van KPN afwachten in dezen.

 

 


Hoi @Florisjanw (en de rest).

Vreemd verschijnsel. Als ik het dus goed begrijp is de 5202 op de tv aangesloten en lijkt het alsof het aan/uit zetten via de 5202 afstandbediening een soort reset van het hele toestel forceert? @Dennis Schreve  Heb jij uiteindelijk wel die geadviseerde reset van je tv gedaan?

Iemand anders z'n bravia al een reset gegeven? En de hamvraag: Kwam het fenomeen daarna terug? Alle info is welkom.

 


Goedenavond Erwin,

De 5202 is aangesloten op de Sony Bravia en deze gaat in alle gevallen gewoon werken zonder problemen. Echter wanneer er daarna middels de KPN-afstandsbediening een opdracht naar de 5202 wordt gestuurd, veroorzaakt dit een geforceerde reset van de tv.

Naar aanleiding van de eerdere reacties hierboven heb ik zelf mijn tv gisteren teruggezet naar de fabrieksinstellingen en wacht nu maar af of het probleem zich weer voordoet.


Hallo @Erwin_ , ik heb er sinds de installatie van de 5202 maar 1x last van gehad.

 


@Florisjanw . Mooi. Laten we hopen dat het daar dan bij blijft. Zo niet, gaat dit uiteraard naar onze developers. 


Hallo @Erwin_ Vandaag, 24-04-2021, voor de 2x een spontane herstart van de tv na het aanzetten van de 5202.

 


Hallo @Erwin_ Vandaag, 24-04-2021, voor de 2x een spontane herstart van de tv na het aanzetten van de 5202.

@JanD heb je de TV ook naar fabrieksinstellingen gezet? Zo ja, als die dan weer een spontane reset van de tv krijgt dan denk ik dat het aan de tv ontvanger ligt. Maar bij mij gebeurd het zelfs als de 5202 gewoon op stand-by staat.🤔


Hallo @Erwin_ Vandaag, 24-04-2021, voor de 2x een spontane herstart van de tv na het aanzetten van de 5202.

@JanD heb je de TV ook naar fabrieksinstellingen gezet? Zo ja, als die dan weer een spontane reset van de tv krijgt dan denk ik dat het aan de tv ontvanger ligt. Maar bij mij gebeurd het zelfs als de 5202 gewoon op stand-by staat.🤔

Hallo @Dennis Schreve , dat heb ik nog niet gedaan, maar kan ik wel eens doen en dan afwachten of het weer gebeurt.

 


Hallo @Dennis Schreve , dat heb ik nog niet gedaan, maar kan ik wel eens doen en dan afwachten of het weer gebeurt.

@JanD ik zeg je er dan wel bij dat je gegevens weg zijn, zoals je apps die je hebt geïnstalleerd. (NLZIET, YouTube etc.) Die zou je dan weer opnieuw moeten installeren.


Hallo @Dennis Schreve , dat heb ik nog niet gedaan, maar kan ik wel eens doen en dan afwachten of het weer gebeurt.

@JanD ik zeg je er dan wel bij dat je gegevens weg zijn, zoals je apps die je hebt geïnstalleerd. (NLZIET, YouTube etc.) Die zou je dan weer opnieuw moeten installeren.

Hallo @Dennis Schreve , ik weet het, maar heb gewoon alles op ‘default staan.


@JanD ik zeg je er dan wel bij dat je gegevens weg zijn, zoals je apps die je hebt geïnstalleerd. (NLZIET, YouTube etc.) Die zou je dan weer opnieuw moeten installeren.

Hallo @Dennis Schreve , ik weet het, maar heb gewoon alles op ‘default staan.

Ik ben echt benieuwd of dat dit het probleem oplost, laat het vooral weten. Misschien moet ik het dan ook maar eens doen. Kan ik de apps weer opnieuw installeren. 🙈


Hallo @Dennis Schreve  en @Erwin_ , ik heb de tv zojuist een fabrieksreset gegeven. Wordt vervolgd.

 


Hallo @Dennis Schreve  en @Erwin_ , ik heb de tv zojuist een fabrieksreset gegeven. Wordt vervolgd.

 

Oké, we wachten het af, gelukkig je tv leeft nog! :joy: Sorry, kon het effe niet laten @JanD.


Hallo @Dennis Schreve  en @Erwin_ , ik heb de tv zojuist een fabrieksreset gegeven. Wordt vervolgd.

Ik heb ook mijn Sony TV een reset gegeven, dus ik ga het ook afwachten. En dan hopelijk krijg ik geen spontane reset van de TV meer.


Ik heb ook mijn Sony TV een reset gegeven, dus ik ga het ook afwachten. En dan hopelijk krijg ik geen spontane reset van de TV meer.

Ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad dat ie spontaan opnieuw opstart. Hopelijk is het probleem verholpen.


Ik heb ook geen herstarts meer gehad afgelopen week. Ik blijf het ‘monitoren'.


Ik heb ook geen herstarts meer gehad afgelopen week. Ik blijf het ‘monitoren'.

Het is wel echt apart, je zou echt denken dat het aan de software van de TV heeft gelegen. :grin: