Skip to main content

Elke keer als ik de tv aanzet moet ik opnieuw de bron instellen op de juiste hdmi ingang. Ik heb een Loewe televisie en de monteur zei al dat het lastig zou zijn. Daar moet toch een oplossing voor zijn?

Hallo @Edme , wat zegt de helpdesk van Loewe daarvan?


Precies hetzelfde als de monteur, een Loewe gaat bij uitzetten automatisch terug op normaal TV, misschien hebben ze een fix inmiddels, maar na 2 failisementen en doorstarts nu onder chinees beheer zie ik dat somber in.

De oplossing is een andere TV maar daar zit je met zo'n duur toestel niet 123 op te wachten vermoed ik.


Ik moet elke dag de ontvanger en modem resetten . Daar betaal ik geen abonnement voor. 

Dit gaat al een paar maanden zo.

Ook kan ik de afstand bedieningng niet meer koppelen


@JanD Ik heb de helpdesk van Loewe nog niet benaderd.


Loewe Benelux https://www.loewe.tv/be-nl/support

Ze zitten in Belgie, zie net dat dit jaar doorstart 3 is verwezenlijkt, gaat snel ze zijn weer terug naar Duitsland met de produktie.


Contact met Loewe gezocht en zij gaven de volgende oplossing:

U dient in het menu extra’s de eerste ingebruikname te herhalen.

Na keuze van taal en land kiest u als monitor, daarna kan u kiezen met welke HDMI de tv moet opstarten.

 

Deze oplossing lijkt nu te werken. Dat zou een monteur van KPN toch ook moeten kunnen.


Hallo @Edme 

Dat zou een monteur van KPN toch ook moeten kunnen.

Een KPN-monteur behoort alles te weten op zijn vakgebied.

Je kunt niet van een KPN-monteur verwachten dat hij/zij alle details van een tv-toestel weet, dat weten ze in een radio/tv-winkel nog niet eens.

Â