Skip to main content

Als ik Videoland of NPO Start kijk, dan buffert de TV om de minuut. Heel irritant en het ontneemt het kijkplezier volledig. Op een telefoon gaat het overigens wel goed. Wat kan ik er aan doen om dit bufferen te voorkomen? Zoals het nu gaat schiet niet op namelijk.

Dat is uitermate rot kijken zeg.

Is de smart tv via wifi of via een utp kabel verbonden. Indien via wifi, wat is het resultaat met een kabel?


De smart TV is via WiFi. Kabel lukt niet, die is met installatie paar jaar terug verwijderd. Denk dat de uploadsnelheid verhoogd moet worden, heeft u een idee hoe dit te doen?


Nou, slechts 5 Mb/s is al genoeg voor HD video streaming.

Wat is de snelheid van je abonnement? En wat is er mogelijk op je adres (zie Fourstack).

Wat is nu je snelheid via wifi? (even met je laptop naar kpn.com/speedtest)


OK, volgens mij is die 5 MB/sec wel aanwezig, kwam net op 7 MB/sec. Zou het aan de TV kunnen liggen, omdat het met een telefoon wel allemaal goed gaat.


Ja, voor de telefoon (klein scherm) wordt een andere stream gebruikt.

Jij en je huisgenoten moeten ook écht niets anders doen via internet als je Videoland aan het kijken bent. Zelfs de aanwezige tv-decoder van KPN moet uit (stand-by). Dan gaat het wsl nét goed.

7 Mb/s is wel heel laag. Ben nog wel benieuwd naar mijn eerdere vragen.

Wat is de snelheid van je abonnement? En wat is er mogelijk op je adres (zie Fourstack).