Skip to main content

Dag allen, 

Een kennis van mij heeft het probleem dat op verschillende zenders (NL2, NL3, verschillende anderen) de playback op twee van de drie tv ontvangers buffert, stilstaat en soms helemaal blijft hangen. Andere zenders (BBC1, BBC2) hebben hier geen last van. 

De situatie:

  • Glasvezel
  • V12 Modem
  • Drie superWIFI punten met daar achter
  • Drie ARRIS VIP5202 televisieontvangers
  • Streepjes = draadloos
  • pijltjes = wired

Wat al gedaan is: 

  • Reset van de modem
  • Factory reset + herconfiguratie en updates van de SuperWIFI punten
  • Factory reset + herconfiguratie en updates van de tv-ontvangers

Opvallend is dat de televisieontvanger die geen problemen heeft aangesloten is op een SuperWIFI AP die oranje brandt (i.v.m. grotere afstand tussen modem en AP).

Een ander opvallend punt is dat het dus bij sommige zenders geen probleem is. Ik gok dat dit komt omdat de source daarvan lagere resolutie is en dus minder bandbreedte nodig heeft.

Internetsnelheden van alle ontvangers is stabiel rond de 40-60 Mbit.

Hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ze hebben hier nu toch al behoorlijk lang (meerdere maanden blijkbaar) last van.

Ik hoor graag van KPN of anderen hier op ‘t forum!

 

De ontvangers zijn toch niet aangesloten op niet bekabelde SuperWiFi's mag ik hopen??


De ontvangers zijn toch niet aangesloten op niet bekabelde SuperWiFi's mag ik hopen??

Aangezien er maar 1 rj45 in die superwifi’s past en die ontvangers bekabeld moeten worden aangesloten, jazeker wel.

Lees: Dit is zo gedaan door de monteur van KPN die de boel heeft ingericht destijds.


Dat kan dus niet. Die SuperWiFi's kunnen niet omgaan met igmp snooping. Eén ontvanger zou misschien nog gaan maar drie zeer zeker niet. Dat de monteur dat heeft gedaan kan. Inmiddels weten we nu beter.