Skip to main content

Ik merk op dat onze TV ontvanger niet automatisch in de spaarstand gaat wanneer de TV ontvanger op de Netflix App staat. Is iemand anders dat ook al opgevallen?

 

Instelling staat op: Standby na 4uur tijd en ECO Stand AAN

Betreft de Arris 5202 TV ontvanger

Hi @Patrick_1337! Goed gevonden!

Het is dus zo dat tijdens het tv-kijken je ontvanger vanzelf op standby gaat. Maar tijdens gebruik van de Netflix app deze na 4 uur gewoon blijft draaien?

Maak je ook gebruik van andere apps op de tv-onvanger? Zoals YouTube? Zo ja, zou je willen laten weten of deze hetzelfde probleem geven?

Ook zal ik aan deze kant van de lijn dit signaal doorgeven en bespreken. 


Hi @Patrick_1337! Goed gevonden!

Het is dus zo dat tijdens het tv-kijken je ontvanger vanzelf op standby gaat. Maar tijdens gebruik van de Netflix app deze na 4 uur gewoon blijft draaien?

Maak je ook gebruik van andere apps op de tv-onvanger? Zoals YouTube? Zo ja, zou je willen laten weten of deze hetzelfde probleem geven?

Ook zal ik aan deze kant van de lijn dit signaal doorgeven en bespreken. 

Hi Bram,

Dat klopt. Tijdens tv-kijken gaat deze wel op standby na de ingestelde spaarstand tijd. Maar zodra de Netflix app aan staat lijkt deze niet naar standby te willen gaan.

Ik merkte het op doordat ik de kamer van onze zoon ging stofzuigen en het “led lampje” van de TV ontvanger op groen zag staan, terwijl onze zoon een paar dagen op vakantie was. Toen ik de TV aanzette stond deze vrolijk op de Netflix App te staan. Dus deze heeft al die tijd stroom verbruikt terwijl er niemand aanwezig was.

Andere apps gebruiken we zelf niet dus heb ik helaas niet kunnen uittesten. Maar dit moet redelijk eenvoudig uit te testen zijn lijkt me.


@Patrick_1337 ik heb de vraag bij het team neergelegd dat hierover gaat. Zodra ik hier reactie op krijg laat ik het je hier weten. 🙂


@Patrick_1337 ik heb nog geen antwoord gekregen van het team achter de werking van de tv-ontvanger. 

Ik heb de e-mail nogmaals gestuurd. 


@Patrick_1337 het heeft even geduurd, maar ik heb antwoord. 

Het is nog niet opgelost, maar het probleem is wel bekend. Er wordt aan gewerkt. Ik kan alleen niet zeggen op welke termijn de oplossing wordt geleverd. 

Zodra ik meer hoor laat ik het hier wel weten. 


Het speelt overigens ook als de ontvanger op YouTube staat, ook dan gaat de ontvanger niet op standby