Skip to main content

Vandaag 2x de TV+ box geïnstalleerd. Alles werkt, alleen zie ik als ik wil casten vanuit een app diverse chromecast apparaten in mijn huis, maar niet die van kpn.

Als ik de Google assistent gebruikt op bijgeleverde afstandsbediening dan komt er een blauw draaiend cirkeltje en gebeurt er niets. Praten tegen afstandsbediening werkt ook niet.

iemand enig idee wat het kan zijn?
 

alle instellingen zijn standaard (net uit doos) en via UTP kabel direct aangesloten op kpn modem  

 

 

 

Nog een korte toevoeging, misschien belangrijk….

TV+ box zit op modem. Alle andere apparaten zitten achter een Ubiquity gateway (deze zit op kpn modem) en switch

Vorige tv box werkte niet op de switch maar moest direct aangesloten worden. 
 

 


Hi Nagini, welkom op het forum. 

Ik vermoed ook dat dit komt doordat de TV+ ontvanger op een ander netwerk zit. Wat gebeurt als je je telefoon met de modem verbindt in plaats van de Ubiquity? Ik heb zo'n vermoeden dat je het dan wel ziet. 

Ik hoor graag van je. 


Dit lijkt inderdaad te werken, echter is het geen praktische oplossing. KPN wifi  komt net een kamer ver (probleem van waar meterkast staat tov leefruimtes). Daarom ook Ubiquity switch en aantal access points door het huis.

Terug naar een echte Chromecast dus. Tevens omdat ik ook merk dat geluid veel zachter is via KPN box dan via Google Chromecast  (met volume vd versterker op dezelfde stand). 

Bedankt voor de tip!

 


@Nagini 

Op de DIW7022 kan je, bijna, alle app's installeren.

Misschien een optie om de app op de DIW7022 te installeren.

 

Ik weet niet welke KPN modem router je hebt, maar ook daar kan je WIFI acces points op zetten met het zelfde wachtwoord en gebruikersnaam van de KPN modem router.

KPN verkoopt deze ook zelf, zie hier.