Skip to main content

Ik ben al jaren abonnement bij KPN. Regelmatig verander het pakket naar zenders die niet interessant zijn of die ik niet begrijp.

Ik kan wel Duitse, Turkse en Huindi pakket extra bij kopen.

Waarom zit er geen Belgisch of Engels pakket in het assortiment?

of nog beter. Voeg Belgisch en Engels zenders toe. 

@P vd Graaf 

Wat betreft Belgie (Vlaanderen) : één, Ketnet en Canvas  worden doorgegeven. Dat is KPN zelfs wettelijk verplicht. Commerciele zenders zoals VTM, Vijf en Vitaya mogen in Nederland niet uitgezonden worden. Dat heeft te maken met rechten die lopen op bepaalde series, films etc. 

En Engeland? : KPN geeft nu nog BBC One, BBC Two, BBC First en BBC World Service door. Waarschijnlijk heb je interesse in ITV, Channel 4 en Channel 5. Dat ligt ook allemaal niets zo simpel met auteursrechten . In verband met de Brexit verwacht ik trouwens dat de rechten op het doorgeven van Engelse zenders per 1 januari 2021 verder beperkt worden. De kans is aanwezig dat BBC One en BBC Two dan ook bij KPN verdwijnen. 

Nu heb je In Nederland wel de mogelijkheid tot het plaatsen van een schotel. Daarmee kun je ongeveer 100 Engelse zenders gratis op je beeldbuis toveren. Misschien een idee? 

 


Beste Noordzee,

Dank voor het antwoord. Op dit moment heb ik al meer dan de helft van het zenderpakket uitgezet omdat het niets is. Ik begrijp dat we het gevaar lopen nog meer zenders te gaan verliezen.

ik ga op zoek naar een schotel, het alternatief voor de vaste aansluiting

 


Goed idee @P vd Graaf ,

Wij begrijpen elkaar prima. Wil je weten hoe ik TV kijk? 
 

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333


Hoi P vd Graaf, welkom! We kijken elk jaar naar de samenstelling van onze zenderpakketten of we er zenders bij kunnen doen, en of er wellicht zenders weggaan. Het uiteindelijke resultaat daarvan is echter afhankelijk van de overeenkomsten die wij kunnen sluiten met verschillende zenders. Dus ook als wij graag, als voorbeeld, Channel 4 zouden willen toevoegen, maar Channel 4 wil dit niet, of we kunnen niet samen tot een overeenkomst komen, dan gebeurt het niet. 

En daarnaast zijn er ook, zoals Noordzee al benoemt, wettelijke oogpunten waar we rekening mee moeten houden.

@P vd Graaf

Wat betreft Belgie (Vlaanderen) : één, Ketnet en Canvas  worden doorgegeven. Dat is KPN zelfs wettelijk verplicht. Commerciele zenders zoals VTM, Vijf en Vitaya mogen in Nederland niet uitgezonden worden. Dat heeft te maken met rechten die lopen op bepaalde series, films etc. 

En Engeland? : KPN geeft nu nog BBC One, BBC Two, BBC First en BBC World Service door. Waarschijnlijk heb je interesse in ITV, Channel 4 en Channel 5. Dat ligt ook allemaal niets zo simpel met auteursrechten . In verband met de Brexit verwacht ik trouwens dat de rechten op het doorgeven van Engelse zenders per 1 januari 2021 verder beperkt worden. De kans is aanwezig dat BBC One en BBC Two dan ook bij KPN verdwijnen. 

Nu heb je In Nederland wel de mogelijkheid tot het plaatsen van een schotel. Daarmee kun je ongeveer 100 Engelse zenders gratis op je beeldbuis toveren. Misschien een idee? 

 

Â