Skip to main content

App geeft aan dat ik bepaalde zenders alleen kan kijken als ik thuis ben, terwijl ik thuis benĀ 

Ik denk dat je het verkeerd leest. Die kun je alleen via de decoder kijken. En dan ben je thuis.

De Duitse? :wink:

En via de appĀ  / website zijn deze zenders alleen thuis via je wifi te zien:

BBC One en Two, EĆ©n, Canvas, Ketnet, Crime Investigation, Euronews

Andere mogelijkheid:

Staat je app (onder gids) op pAlle zenders] of fBuitenshuis]


Bedankt voor je reactie, op mijn IPad kan ik wel kijken naar bv Canvas van de Belgische tv en op mijnĀ telefoon niet.(ook een IPhone)

en het volgende probleem is dat ik een android smart tv heb in de serre en ik zonder allerlei snoeren naar binnen ik graag canvas wil casten en dit lukt niet. ESPN weer wel en Eurosport weer niet, wat kan ik hierĀ aan doen?


Gebruik je op die Android de ā€˜ingebouwdeā€™ Chromecast?

Dat werkt niet (goed) i.c.m. met iOS helaas. Al maanden.

De website heeft er minder problemen mee, dus wsl ook op een Mac. Via tv.kpn.com zou je ook moeten kunnen casten (maar niet via alle browsers. Safari ondersteunt het niet.)

Met een iOS tablet kun je ook de website-versie gebruiken. Maar om te casten zou je dan wel G. Chrome moeten gebruiken.


Hallo @KeesKijzersĀ 

Op basis van het IP-adres van de verbinding die wordt gebruikt door je apparaat wordt bepaald of je thuis bent of niet. Als een iPad via Wifi wel werkt, maar een iPhone niet. Dat suggereertĀ dit dat de iPhone via een andere verbinding gaat dan de iPad. Kan het zijn dat de iPhone niet via Wifi gaat, maar via een mobiele verbinding?

Ook het gebruik van VPN verbinding zal deze controle ontregelen, immers gebruik je dan het IP-adres van de VPN verbinding en niet die van jouw thuis aansluiting.

Als je jouw iTV abonnementsnummer invult in jouw profiel, zodat moderators deze kunnen zien, dan kunnen ze dit doorgeven aan mijn team en dan kunnen we checken via welk IP-adres jouw gebruik bij ons binnenkomt en of dit klopt met het IP-adres van jouw KPN verbinding.

Je kunt zelf ook simpel controleren of er verschil is tussen de iPhone en de iPad door op beide apparaten via Google te zoeken op de volgende term: ā€œwhat is my ip-addressā€.
Als beiden via dezelfde Wifi gaan, zouden beiden hetzelfde IP-adres moeten laten zien.


Ik heb inderdaad een ingebouwde chromecast, maar ik heb ook een losse, ik weet niet of ik hier nog iets mee kan?Ā 
bij de website versie krijg ik wel het AirPlay symbooltje te zien, maar niet het cast symbool en de naam van mijn tv.

waar staat bij je laatste zin de hoofdletter G. voorĀ in G. Chrome


waar staat bij je laatste zin de hoofdletter G. voorĀ in G. Chrome

Hmm, gewoon Google Chrome.

Ā 

bij de website versie krijg ik wel het AirPlay symbooltje te zien, maar niet het cast symbool en de naam van mijn tv.

Op een iOS (Apple dus) Safari gebruikt? Die ondersteunt geen casten via Chromecast. Volgens mij kan dat met Apple-spul (...) alleen met Google Chrome.


Hi @KeesKijzers!

Jammer dat je tegen dit probleem aan looptĀ :slight_frown: Ik zie dat @PeterGĀ al zijn best doet om je te helpen, heel fijn!

Had je het bericht van @Jeroen-bart EngelenĀ ook gezien en gekeken hoe het precies zit bij jou met de IP-adressen op je beide apparaten?

Als je jouw iTV abonnementsnummer invult in jouw profiel, zodat moderators deze kunnen zien, dan kunnen ze dit doorgeven aan mijn team en dan kunnen we checken via welk IP-adres jouw gebruik bij ons binnenkomt en of dit klopt met het IP-adres van jouw KPN verbinding.

Zou je jouw gegevens ook in willen vullenĀ in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we nakijken of alles goed bij je binnen komtĀ :slight_smile:


Ik heb geen bericht meer van je gezien @KeesKijzersĀ maar zie dat je nu wel je klantnummer in hebt gevuld, ik heb je gegevens doorgestuurd naar @Jeroen-bart EngelenĀ zodat die even op onderzoek uit kan gaan!


Ja bedankt, de laatste dagen druk geweest met andere dingen. Maar alvast bedankt!


HalloĀ @Maja_Ā enĀ @KeesKijzersĀ 

Ik heb het bericht van MajaĀ ontvangen, ben alleen nog een weekje vrij, dus ik heb gevraagd of iemand uit mijn team er naar wilĀ kijken. Ik kan hopelijk morgen dan iets terug koppelen.


Top, bedankt @Jeroen-bart Engelen!


Bedankt


Hallo @KeesKijzersĀ 

We hebben gekeken naar de logging en we zien een aantal keer dat jij niet thuis bent volgens onze systemen. Dit gebeurd op zowel voor een sessie via de website (https://tv.kpn.com) als via een iOS app (wij zien niet het verschil tussen iPad of iPhone).

Ik heb de afgelopen 10 dagen gekeken en zie dat dit dan 35 keer is gebeurd. De laatste keer was de 13de.

De IP-adressen waar het verkeer dan vandaan komt doet mij suggereren dat je een VPN gebruikt? Ik zie adressen van Hydra Communications LTD, een brits hosting bedrijf, of van Secure Data Systems LRD, een Roemeens hosting bedrijf.